  • 1. Data: 2024-10-16 16:24:45
    Temat: Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Miałem sposobność rozmawiać z osobą, która jest dyspozytorem w
    wojewódzkim centrum powiadamiania ratunkowego, obsługują numery 112,
    997, 998, 999.
    Osoba jest nietechniczna i nie ma pojęcia jak to funkcjonuje, ale
    twierdzi, że wystarczy tylko że telefon jest włączony i w zasięgu
    jakiejkolwiek sieci a oni są w stanie ją zlokalizować, z mniejszą lub
    większą dokładnością.
    I jeszcze jedno, żeby uzyskać taki namiar nie musi dzwonić użytkownik
    telefonu, oni sami jako dyspozytorzy dzwonią na konkretny numer i
    dostają jego koordynaty. Działa to od kilku ładnych lat.
    Czyli można ustalić to i owo jak się chce lub ewentualnie wie, że są
    takie możliwości. A że niektórzy policjanci wiedzą o możliwości
    lokalizacji przez centrum powiadamiania ratunkowego to jestem pewien, bo
    w międzyczasie od jednego z nich dowiedziałem się, że w ten sposób
    namierzyli niedoszłego samobójcę kilka lat temu.

  • 2. Data: 2024-10-16 17:46:23
    Temat: Re: Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 16:24, nadir pisze:

> [...]
    > dostają jego koordynaty. Działa to od kilku ładnych lat.
    > Czyli można ustalić to i owo jak się chce lub ewentualnie wie, że są
    Oczywiście że można bo przecież właśnie po to zbudowano PLI-CBD. Tylko
    nie warto bo:

    - Może się okazać że wiedza kulsona jest biegunowo odmienna od
    rzeczywistości.

    - Może się okazać że dokladność jest mała i wiadomo tylko w którym
    mieście szukać, a to przecież wiedzą... A nie wróć okazało się że nie
    wiedzieli.

    - Tak w ogóle to nie opłaca się zagionych szukać - sami się znajdują.

    - Nie byłeś na miejscu to nie możesz oceniać,

    - A tak ogólnie to bredzisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-10-16 18:00:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 17:46:23 +0200, Shrek wrote:
    > Oczywiście że można bo przecież właśnie po to zbudowano PLI-CBD.

    Wypadałoby jednak zweryfikować, szczególnie, że nietechniczna.

    Wedle dostępnej wiedzy, do PLI-CBD trafiąją dane:
    -jak ktoś dzwoni na 112,
    -i dane abonenta.

    Mogą ustalic adres numeru stacjonarnego, mogą chyba ustalic adres
    abonenta nr komórkowego, ale nie lokalizację aktualną.

    No a jak ktoś dzwoni na 112, to nie wiemy na ile dokładnie ...

    J.

  • 4. Data: 2024-10-16 18:21:59
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 18:00, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Mogą ustalic adres numeru stacjonarnego, mogą chyba ustalic adres
    > abonenta nr komórkowego, ale nie lokalizację aktualną.

    Technicznie jest możliwe namierzenie z dokładnością do kilkudziesięciu
    metrów.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackieh wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 5. Data: 2024-10-16 18:31:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wypadałoby jednak zweryfikować, szczególnie, że nietechniczna.

    Przecież bylo tyle razy - jest rozporządzenie o PLI-CBD, jest w nim że
    policja jest do korzystania uprawniona, jest dyrektor który się
    wypowiada na temat dokładności, jest dokumentacja interfesu i jest
    Robert "źle mnie zrozumialeś", który twierdzi że się nie da a nawet jak
    sięda to nie warto, a jak na bagnach to w ogóle...

> [...]

    > Mogą ustalic adres numeru stacjonarnego, mogą chyba ustalic adres
    > abonenta nr komórkowego, ale nie lokalizację aktualną.

    Mają lokalizację. Dokładność zależy od ilości BTS w zasięgu - było
    mówione ile.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-10-16 19:01:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 18:31:53 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > sięda to nie warto, a jak na bagnach to w ogóle...

    > Mają lokalizację. Dokładność zależy od ilości BTS w zasięgu - było

    Ale przecież Ci zwracałem uwagę - nie mają lokalizacji, bo tę operator
    przekazuje do PLI-CBD, tylko jeśli użytkownik wykręci nr alarmowy.

    To teraz szukaj innych przypadków, gdy musi przekazać.

    J.

  • 7. Data: 2024-10-16 19:09:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 19:01, J.F pisze:

    > Ale przecież Ci zwracałem uwagę - nie mają lokalizacji, bo tę operator
    > przekazuje do PLI-CBD, tylko jeśli użytkownik wykręci nr alarmowy.
    >
    > To teraz szukaj innych przypadków, gdy musi przekazać.

    Przecież jest napisane w rozporządzeniu kto ma dostęp do PLI-CBD i są
    tam wszystkie slużby ustawowo przeznaczone do niesienia pomocy. Więc
    policja też. Dokumentacja interfejsu też tu padała. To że wszyscy wiemy
    że 112 potrafi nie znaczy że tylko ono. Nawet Robert wspominał o
    tajemniczym terminalu w Krakowie. To właśnie zapewne terminal do
    PLI-CBD. To że dla kulsonów jest on tajemniczy to tylko wina kulsonerii
    a nie braku możliwości technicznych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-10-16 19:35:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 19:09:44 +0200, Shrek wrote:

    > Przecież jest napisane w rozporządzeniu kto ma dostęp do PLI-CBD i są
    > tam wszystkie slużby ustawowo przeznaczone do niesienia pomocy.

    Ale jest też napisane kiedy operator przesyła dane o lokalizacji do
    PLI-CBD. Normalnie nie przesyła, więc dostęp do bazy nic ci nie da, bo
    w bazie pustka.

  • 9. Data: 2024-10-16 19:38:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 19:35, J.F pisze:

    > Ale jest też napisane kiedy operator przesyła dane o lokalizacji do
    > PLI-CBD. Normalnie nie przesyła, więc dostęp do bazy nic ci nie da, bo
    > w bazie pustka.

    O. To niespodzianka - umknęło mi - zapodasz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-10-16 22:27:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.10.2024 o 18:00, J.F pisze:

    > Wedle dostępnej wiedzy, do PLI-CBD trafiąją dane:
    > -jak ktoś dzwoni na 112,
    > -i dane abonenta.

    Tylko że dane abonenta komórkowego tak średnio są CPR potrzebne, bo raz
    że w lesie nie są do niczego przydatne, dwa, z telefonu niekoniecznie
    musi dzwonić jego właściciel.

    > Mogą ustalic adres numeru stacjonarnego, mogą chyba ustalic adres
    > abonenta nr komórkowego, ale nie lokalizację aktualną.

    Przecież napisałem wyraźnie, w/g mojego "informatora" dyspozytor z WCPR
    dzwoni na numer abonenta i dostaje jego mniej lub bardziej dokładną
    lokalizację.

    > No a jak ktoś dzwoni na 112, to nie wiemy na ile dokładnie ...

    Jak będę się widział następnym razem z tą osobą, to dopytam o więcej
    szczegółów.