  • 31. Data: 2005-11-07 19:00:56
    Temat: Re: Namawianie do popelnienia przestepstwa
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Przemek R... wrote:

    > ale z kazdym indywidualnie jest finalizowana.

    > Jezlei faktycznie tak jest to uwzam ze to powazna luka w prawie.

    Byly już kiedyś takie czasy, kiedy za wiedzę palono na stosie.
    Nowoczesne społeczeństwo nie opiera się na tym, że ktoś nie wie jak coś
    zrobić {podpalić samochód, zgwałcić kobietę, włamać się na konto
    bankowe} tylko że ta wiedza jest jak najszerzej dostępna, a w związku z
    tym skutecznie się przed tymi zagrożeniami zabezpieczamy i skutecznie
    łapiemy ewentualnych sprawców.

    To jakby taki elementarz, jaką ewolucję przeszło prawo od średniowiecza
    (i to tego wcześniejszego raczej, bo inkwizycja już była krokiem naprzód).

  • 32. Data: 2005-11-07 19:19:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Byly już kiedyś takie czasy, kiedy za wiedzę palono na stosie.

    no teraz troszke przeginasz, w tym konretnym przypadku nie chodzi o sama
    wiedze jako taka a o wyrazne zasugerowanie jak poplenic przestepstwo.
    Co innego nauczac w jaki sposob dziala siec, jak zapewnic sobie
    bezpieczenstwo a co innego sugerowanie jak mozna sie wlamac tu i uwdzie, czy
    jak podsluchac czyjas rozmowe na gadu czy zcrackowac program komputerowy.

    P.

  • 33. Data: 2005-11-09 09:54:04
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Przemek R... wrote:

    > Co innego nauczac w jaki sposob dziala siec, jak zapewnic
    > sobie bezpieczenstwo a co innego sugerowanie jak mozna sie
    > wlamac tu i uwdzie, czy jak podsluchac czyjas rozmowe na
    > gadu czy zcrackowac program komputerowy.

    Ale wiesz, tak sobie myślę, że jak nie wiem jak się można na
    mój serwer włamać, to ja go porządnie nie zabezpieczę... Nawet
    książki traktujące o bezpieczeństwie dość dokładnie opowiadają
    jakie metody są stosowane przy włamaniach, gdzie szukać śladów
    i takie tam inne... To samo z pozostałymi.

    Kira

  • 34. Data: 2005-11-09 10:47:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Przemek R... [Wed, 9 Nov 2005 12:43:39 +0100]:

    > nie oceniam wiedzy jako takiej a calosci, oferta plus
    > wiedza, do tego narzedzia dochodza.

    A nie, czysto praktycznie to ja się całkowicie zgadzam
    w kwestii "co autor miał na myśli" :) Czepiłam się tylko
    merytoryki, no bo fakt taki, że wiedzy można użyć bardzo
    różnie.

    > To samo ze sprzedaza poradnikow jakotwierac zamki, odpowiedz
    > sobie na pytanie ile osob zajmuje sie zawodowa otiwraniem
    > zamku kto by zakupil ten zestaw? Prawda jest taka ze
    > najwiekszy popyt bedzie wsrod zlodziei.

    Być może. Ale ja akurat też chętnie bym kupiła -- ani się
    nie zajmuję zamkami, ani złodziej nie jestem, ale za to
    na tyle często klucze gubię, że sporo bym zaoszczędziła ;)

    Tak że może nie generalizujmy aż do tego stopnia...

    Kira

  • 35. Data: 2005-11-09 11:43:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > i takie tam inne... To samo z pozostałymi.

    nie oceniam wiedzy jako takiej a calosci, oferta plus wiedza , do tego
    Jak dla mnie jest to oczywiste podzeganie i pomoc, pozostaje kwestia
    uwierzenia w zalosne
    tlumaczenie sprzedajacego ze nie to mial na mysli, jednak przy tylu
    pozycjach musialby na sedziego debila
    albo na jakiegos ze sliskimi lapkami trafic. Ja tu bym nie mial zadnych
    watppliwosci, i na pewno takie tlumaczenie (jakie ktos w watku zaproponowal)
    by we mne ani troche podejrzen co do niewinnosci tej osoby nie wzbudzilo.
    Pozniej jakis gowniarz zakupi zestaw , nawie siebie hiakierem i niszczy
    fora, czy produkuje cracki do programow i naraza firmy na starty.
    Jezeli przy tak oczywistej sprawie zamiar nalezy udowodnic (nie jest do
    udowodnienia) to jest to luka
    w prawie to szybkiego zalatania.

  • 36. Data: 2005-11-09 12:07:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A nie, czysto praktycznie to ja się całkowicie zgadzam
    > w kwestii "co autor miał na myśli" :) Czepiłam się tylko
    > merytoryki, no bo fakt taki, że wiedzy można użyć bardzo
    > różnie.

    ja sie z tym zgadzam dlatego napsialem
    "Co innego nauczac w jaki sposob dziala siec, jak zapewnic sobie
    bezpieczenstwo " .
    Wtedy bylo by ok, osoba ktora ma zle zamiarow raczej by sie
    niezainteresowala
    pozycja a admin jak najbardziej tak.

    P.

  • 37. Data: 2005-11-10 00:28:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > pozycjach musialby na sedziego debila
    > albo na jakiegos ze sliskimi lapkami trafic. Ja tu bym nie mial zadnych

    W takim razie - jako porządny obywatel - powinieneś donieść np. na kanał
    Discovery.

    Ciągle pokazuja metody usuwania zwłok oraz słabe punkty tych metod ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 38. Data: 2005-11-10 11:49:50
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dku46c$c4j$1@opal.futuro.pl...

    > W takim razie - jako porządny obywatel - powinieneś donieść np. na kanał
    > Discovery.
    >
    > Ciągle pokazuja metody usuwania zwłok oraz słabe punkty tych metod ;->

    no tak tyle ze program ne jest zatytulowany "jak powinienes ukryc cialo po
    zabojstwie" itp :)

    P.

  • 39. Data: 2005-11-10 13:34:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > no tak tyle ze program ne jest zatytulowany "jak powinienes ukryc cialo po
    > zabojstwie" itp :)

    I co z tego? Liczy się to, że pokazują, jak dokonywać morderstw i
    zacierać ślady.

  • 40. Data: 2005-11-10 15:15:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dkvi95$1q3$4@opal.futuro.pl...

    > I co z tego? Liczy się to, że pokazują, jak dokonywać morderstw i zacierać
    > ślady.

    Zgodze sie ze morderca moze skorzystac z tych "porad" jednak oni eni
    pokazuja jak dokonywac morderstw a pokazuja w jaki
    sposob policja czy lekarze sadowi udowadaniaja morderstwa. Zamiar jest tu
    inny i wynka wprost z programu. Jezlei uwazasz ze zamiarem
    autora aukcji (ale szczerze) nie bylo podjudzenie do wlamania, zcrackowani
    aitp spraw w celu zakupu tego programu to napisz.
    Oczywiscie jak napiszesz ze nie mial takiego zamiaru to i tak nie uwierze.
    Bo zrobisz to pewnie dal zasady. Ja tutaj nie mialbym zadnych watplowosci
    chocby nie wioadomo co on opowiadal. Chyba ze by posiadal zolte papiery.

    P.