  • 21. Data: 2005-11-06 22:16:46
    Temat: Re: Namawianie do popelnienia przestepstwa
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2005 12:27:48 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > popelnienia przestepstwa. A moze sie myle? Gdyby ktos mi zaproponowal
    > podrecznik "jak skutecznie zamordowac 200 niewinnych obywateli dla
    > opornych", w nim opisal wszelkie techniki, gdzie mozna przetestowac zawarte

    Ależ proszę bardzo. Proponują :) Poszukajmy także na niezawodnym Allegro :)
    Książka oficjalnie wydana, niedostępna już w księgarniach.

    Pozdrawiam,

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl

  • 22. Data: 2005-11-06 22:18:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości

    Ja tu żadnego przestępstwa nie widzę. Istnieje wiele sytuacji, gdy
    wykorzystanie opisanych w zacytowanej przez Ciebie pozycji mechanizmów
    jest zgodne z prawem. Toteż o ile krążki zawierają jedynie opis, to
    nic zrobić nie można. Gdyby na krążkach przy okazji były programy
    służące do łamania zabezpieczeń płatnych usług (załóżmy Cyfra+) to
    wówczas by się znalazł przepis karny na coś takiego.

  • 23. Data: 2005-11-07 09:27:32
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy to czasem jednak nie jest niezgodne z naszym prawem?

    Z prawem być może jest niezgodne, ale za to na pewno z zasadami polskiej
    pisowni ;-))). Autentycznie, z allegro powinni usuwać ogłoszenia pisane
    przez analfabetów... Albo przynajmniej kasować ich "razy 10"....

  • 24. Data: 2005-11-07 09:32:54
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Za wiedzę to równie dobrze profesorów politechniki mógłbyś skazywać.

    Dokładnie. Ja np. umiem pędzić bimber. Czy zamkną mnie za to?

  • 25. Data: 2005-11-07 13:37:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Za wiedzę to równie dobrze profesorów politechniki mógłbyś skazywać.

    gdyby zavzynali swoje wyklady od tematu jak wlamac sie, podsluchac,
    zcrackowac
    to czemu nie mieliby ?

  • 26. Data: 2005-11-07 13:40:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Ja tu żadnego przestępstwa nie widzę. Istnieje wiele sytuacji, gdy
    > wykorzystanie opisanych w zacytowanej przez Ciebie pozycji mechanizmów

    problem w tym ze zasugerowal niezbyt legalne wykorzystanie tej wiedzy

    >Toteż o ile krążki zawierają jedynie opis, to
    > nic zrobić nie można.

    jestes pewny ze opis to za malo, z wyraznym zasugerowaniem jego
    wykorzystania?
    art 18 ust. 3 Odpowiada za pomocnictwo (...)swoim zachowaniem ułatwia (...)
    w szczegolnosci dostarcza narzedzie ,(...)

  • 27. Data: 2005-11-07 13:41:22
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Przemek R... wrote:

    > gdyby zavzynali swoje wyklady od tematu jak wlamac sie, podsluchac,
    > zcrackowac
    > to czemu nie mieliby ?

    A gdyby kończyli tym swoje wykłady to już nie? Może wskaż przesłankę,
    jaka tu zastosowałeś bo ja takiej nie znam.

  • 28. Data: 2005-11-07 15:12:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A gdyby kończyli tym swoje wykłady to już nie? Może wskaż przesłankę,
    > jaka tu zastosowałeś bo ja takiej nie znam.

    moze byc i w srodku, wazne ze sagurewoal jak mozna te informacje wykorzystac
    i to w polaczeniu z
    art 18 ust. 3 Odpowiada za pomocnictwo (...)swoim zachowaniem ułatwia (...)
    w szczegolnosci dostarcza narzedzie ,(...)
    daje moim zdaniem podstawe do ukarania.

    P.

  • 29. Data: 2005-11-07 16:21:30
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > (...)
    > w szczegolnosci dostarcza narzedzie ,(...)

    Nie daje, bo ta aukcja skierowana jest do nieokreslonego kregu adresatow,
    podobnie jak ksiazka z instrukcjami zabijania itp, nie ma wiec zamiaru aby
    inna (konkretna!) osoba popelnila przestepstwo. Co innego, gdyby delikwent
    sprzedal znajomemu instrukcje jak sie wlamac np. do systemu
    teleinformatycznego banku _w zamiarze_ aby ten dokonal takiego wlamu.

    Mozna w takich wypadkach, jak podana aukcja, jedynie zastanawiac sie, czy
    sprzedaz (obrot) takimi materialami nie jest nielegalna, ale chyba w tym
    konkretnym wypadku nie

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 30. Data: 2005-11-07 17:05:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie daje, bo ta aukcja skierowana jest do nieokreslonego kregu adresatow,

    ale z kazdym indywidualnie jest finalizowana.

> [...]
    > do systemu teleinformatycznego banku _w zamiarze_ aby ten dokonal takiego

    Jezlei faktycznie tak jest to uwzam ze to powazna luka w prawie.

    P.