-
11. Data: 2013-02-12 09:54:59
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: Kabelek <k...@g...de>
Był 12 02 2013 gdy o godz. 8:37 adam dorwał(a) się do klawiatury i
> Nie znam statystyk tych kontroli, ale nie pomylę się jeśli napiszę, że
> większość to przyłapanie kierowcy na tym, że o 15 minut przekroczył czas
> pracy. Nawet w Niemczech skończy się to uśmiechem i uwagą - panie
> kierowco, proszę zjechać na parking. A u nas - trzy godziny nerwów i
> mandat.
Oj byś się nieźle zdziwił o te 15 minut u niemieckich BAG, a jeszcze
autokarem. U nich nie ma zlituj się. Postawią autokar na parkingu i w dupie
mają pasażerów, to problem przewoźnika. Będzie stał aż pojawi się nowy
kierowca lub kierowca wykręci swoją pauzę. A jak wywęszą jakieś manipulacje
w tachografie to dopiero zaczyna się jazda.
--
Pozdrawiam
Kabelek
-
12. Data: 2013-02-12 10:09:23
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2013-02-11 12:44, news pisze:
> Użytkownik "BartekK" napisał:
>> Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze
>> zatrzymało, kontrola trwała 3h, nie zdążyłem dojechać,
>> firma zamknięta już - cały weekend stania pod bramą
>> i czekania (a przecież nikt nie zapłaci powrotu przez
>> całą Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę).
>> I co zrobisz ITD?
>
> Z ciekawości spytam, co oni robili przez te całe trzy godziny, co tam ci
> kontrolowali?
To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasu
jazdy ale i papierów do wszystkiego na aucie (kilkadziesiąt paczek i ich
listów przewozowych, w tym urządzenia zawierające twarde rozwiązania
kryptograficzne, które mają specjalne wymagania prawne), a najwięcej
czasu zeszło bo przyczepili się do nagranych płyt cdr/dvdr z software.
Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z
bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją
oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", oczywiście wszystko
tajne przez poufne, weksel na milion milionów w razie wycieku softu itd.
A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś
nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do
centrali itd.
> Czy można odmówić takiej kontroli?
To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki...
> Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko
> 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.
Przypadek nie odbywał się zimą, a wyglądało to tak, że zostało mi
ostatnie 80km, była godzina 11:30 w piątek - dobra pora. A tu po 3h
kontroli była już 14:30, nim przejechałem te 80km to już wyszła 16:00 a
o 16tej firma zamykana, że piątek - to pewnie 15minut wcześniej się
wszyscy urwali bo weekend, i pocałowałem klamkę.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
13. Data: 2013-02-12 15:08:34
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>
> To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasu
> jazdy ale i papierów do wszystkiego na aucie (kilkadziesiąt paczek i ich
> listów przewozowych, w tym urządzenia zawierające twarde rozwiązania
> kryptograficzne, które mają specjalne wymagania prawne), a najwięcej
> czasu zeszło bo przyczepili się do nagranych płyt cdr/dvdr z software.
> Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z
> bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją
> oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", oczywiście wszystko
> tajne przez poufne, weksel na milion milionów w razie wycieku softu itd.
> A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś
> nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do
> centrali itd.
>
Wniosek z tego taki, że trzeba wszystko szyfrować.
-
14. Data: 2013-02-12 15:21:19
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
BartekK <s...@d...org> wrote:
> Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z
> bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją
> oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty",
Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze,
też duża firma) mamy TMS-a, do którego terminal regularnie się wdzwania
po aktualizację parametrów i gdy potrzeba zaktualizować soft, po prostu
wystawia się flagę w TMS-ie i terminal dzwoni do innego hosta po update.
Oczywiście transmisja jest szyfrowana (mutual auth), a soft podpisany
specjalną kartą, terminal po pobraniu softu weryfikuje podpis przy pomocy
wgranego na niego certyfikatu.
>> Czy można odmówić takiej kontroli?
> To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki...
W sumie ciekawe jakie są wtedy procedury.
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
15. Data: 2013-02-12 15:22:16
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
adam <a...@w...pl> wrote:
> A inspektor też człowiek
Odważne założenie.
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
16. Data: 2013-02-12 19:33:54
Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
Od: Robert Jaroszuk <...@n...cn>
On 12.02.2013 15:21, Adam Wysocki wrote:
> Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze,
> też duża firma) mamy TMS-a (...)
Wiesz, bankomat != POS.
Co innego parametryzacja/konfiguracja/wrzucanie grafik z komunikatami
czy tekstu na wydrukach, a co innego wrzucenie nowej wersji softu na
bankomat. Pierwsze robi się zdalnie, w analogiczny sposób do POSów.
To drugie dużo bezpieczniej, łatwiej i wbrew pozorom szybciej zrobić
wysyłając np. serwisanta z nową wersją softu na cd/pendrive.
Poza tym wiele zależy od producenta.
Inaczej zarządza się NCRami, inaczej WN, jeszcze inaczej Dieboldami.
Z resztą, NTG. ;)
> W sumie ciekawe jakie są wtedy procedury.
Pewnie normalne.
Przecież kodeksy nie przewidują innego traktowania kurierów wiozących
soft do bankomatów, a innego wiozących mrożonki do hurtowni.
--
R