  • 1. Data: 2011-07-06 06:51:45
    Temat: Naliczenie opłaty za podmianę listu przewozowego kuriera
    Od: "adi" <a...@g...com>

    Witam mam do was zapytanie, a mianowicie za pośrednictwem kuriera w zasadzie
    firmy pośredniczącej wysylajtaniej.pl zamówiłem kuriera który miał dla mnie
    odebrać paczkę .
    Osoba nadająca paczkę dostała odemnie wygenerowany przez firmę
    wysylajtaniej.pl list przewozowy , coś w nim jednak było nie tak i kurier
    wypisał własny list przewozowy.
    Została mi za to naliczona opłata 25 zł netto.
    Sytuacja miała miejsce w kwietniu, pisałem meile z prośbą o wyjaśnienie ale
    nikt się nie odezwał więc uznałem to za pomyłkę.
    Kilka dni temu po prawie 3 miesiącach dostałem wezwanie do zapłaty ww. kwoty
    plus koszta wezwania 9 zł wraz z powiadomieniem o możliwości dodania mnie do
    KRD
    Ktoś ma pomysł jak się z tego wybronić?
    Z tego co wiem to wpis do KRD może mieć miejsce od 200 zł ,aczkolwiek jak
    poczekam to narosną odsetki i koszta wezwań do zapłaty i w końcu dojdzie to
    do kwoty 200 zł.
    Nie chodzi mi o kwotę bo jest ona śmieszna ale o zasadę, myślę że to
    nagminna praktyka firmy w niesłusznym naliczaniu ww. opłat

    Pozdrawiam
    Adbud

  • 2. Data: 2011-07-06 07:55:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jul 2011, adi wrote:

> [...]
    > Osoba nadająca paczkę dostała odemnie wygenerowany przez firmę
    > wysylajtaniej.pl list przewozowy , coś w nim jednak było nie tak

    Czekaj, Ty sobie naprawdę nie zdajesz sprawy że taki opis to
    sobie można... że właśnie *CO* było nie tak jest sprawą krytyczną,
    i zupełnie inaczej to wygląda jeśli to Ty sam źle wpisałeś dane,
    a inaczej jeśli ichni "system" wygenerował błędny "bilet"?
    Nie bez powodu użyłem słowa "bilet" - bo przypadku stosowania
    nieproporcjonalnie wysokich opłat za czynności niezgodne
    z procedurą są stosowane, również wobec konsumentów, i nikt
    tego nie podważa - mam na myśli "wypisanie biletu przez konduktora
    lub kierownika pociągu" (jeśli klient mógł go sobie kupić na stacji).
    "Kurier nie ma się zajmować kwitkami tylko przewozem" i co im
    zrobisz (uzasadnienie to samo co u konduktora).

    > i kurier wypisał własny list przewozowy.
    > Została mi za to naliczona opłata 25 zł netto.

    Tak czy inaczej wdzięczni jesteśmy za uprzedzenie o kruczku
    przy stosowaniu wysylajdrozej ;)

    > Ktoś ma pomysł jak się z tego wybronić?

    Mam nadzieję że ideę wyraziłem wyżej - zacząć trzeba od ustalenia:
    - kto był powodem zaistniałej konieczności wypisania kwitka
    - sprawdzenia czy wypisanie kwitka ma podstawy w regulaminie

    Jeśli "klient i tak" to mówi się trudno. Złapali jelenia na hak.
    Jeśli "oni i tak" to do ew. zaskarżenia jest regulamin.
    Jeśli "nie" to nie ma podstaw (nawet, jeśli "klient").

    > Nie chodzi mi o kwotę bo jest ona śmieszna ale o zasadę, myślę że to nagminna
    > praktyka firmy w niesłusznym naliczaniu ww. opłat

    A tego nie podważam i jak wyżej (samo info o takich praktykach
    ma istotne znaczenie - dla czytelników)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-07-06 08:11:07
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > - kto był powodem zaistniałej konieczności wypisania kwitka
    > - sprawdzenia czy wypisanie kwitka ma podstawy w regulaminie

    kto był powodem wypisania nowego kwitka tego się dziś nie dowiemy osoba
    nadajaca mi paczkę 3 miesiące temu tego nie pamięta, zakładam ze kurier tym
    bardziej nie będzie, czy wypisanie kwitka ma podstawy w regulaminie? Pewnie
    tak skoro z mają taki punkt

    Zgodnie z rozdziałem 3 regulaminu WysyłajTaniej.pl

    (...)Zleceniobiorca ma prawo naliczyć opłatę karno-manipulacyjną w przypadku
    nadania przesyłki za pomocą innego listu przewozowego niż ten który
    wygenerował system wysylajtaniej.pl, zmiany na liście wygenerowanym, nadania
    przesyłki o innych parametrach niż zdeklarowane lub za inne usługi doliczone
    przez firmę kurierską nie oznaczone w formularzu nadania przesyłki. Opłata
    karno - manipulacyjna za w/w wynosi 25zł netto.(...)

    Rozumiem z twojej wypowiedzi że jestem w zasadzie na przegranej pozycji?
    Wniosek taki że pewnie na codzień dymają sobie w ten sposób klientów i
    zarabiają na tym nie złą kasę.

    Nie przyjmują odemnie reklamacji i kierują mnie a drogę sądu rejonowego, czy
    to ma sens??

  • 4. Data: 2011-07-06 11:16:45
    Od: "prg" <b...@b...pl>

> [...]
    > zarabiają na tym nie złą kasę.
    >
    > Nie przyjmują odemnie reklamacji i kierują mnie a drogę sądu rejonowego, czy

    Nie ma sensu, bo powazna firma dba o kazdego klienta.
    Czy zarabiaja na tym to watpie, te serwisy dzialaja we wspolpracy z realnym
    kurierem, ktorego pracownik moze nawet o wysylajtaniej.pl nigdy nie slyszec i ta
    doplata idzie do kieszeni kuriera nie posrednika.

    Moim zdaniem powinienes popatrzec najpierw na dane, ktore masz.
    Jesli wprowadziles w wysylajtaniej.pl prawidlowe dane, a wygenerowany list
    przewozowy byl nieprawidlowy, to wina lezy po stronie tego posrednika.

    pozdrawiam
    p.g.

  • 5. Data: 2011-07-06 12:20:22
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 6 Lip, 10:11, "adi" wrote:
    > [...]
    > Rozumiem z twojej wypowiedzi że jestem w zasadzie na przegranej pozycji?

    Mnie się wydaje, że tak - ale z innego powodu.
    Przecież kwitując odbiór przesyłki widziałeś, że list przewozowy
    pisany jest ręcznie. Mogłeś wtedy zapytać/przeczytać powód jego
    wypisania, bo wszak powinien być wygenerowany przez system.

    > Wniosek taki że pewnie na codzień dymają sobie w ten sposób klientów i
    > zarabiają na tym nie złą kasę.

    Na ogół jest tak, że osoba wysyłająca jest osobą płacącą. Ma wtedy ona
    kontrolę nad zgodnością faktów. U ciebie zachodzi inny przypadek i nie
    wiesz, jak wyglądało wydanie paczki. Może ta osoba posiała gdzieś Twój
    wygenerowany list przewozowy? Uważam, więc, że Twój wniosek trochę za
    daleko jest posunięty (nie, nic mnie nie łączy z tą firmą).

    > Nie przyjmują odemnie reklamacji i kierują mnie a drogę sądu rejonowego, czy
    > to ma sens??

    Jeśli w reklamacjach nie podnosiłeś tego, że kwitowałeś przesyłkę na
    druku wygenerowanym, to uznali Cię za pieniacza i czekali, aż
    ochłoniesz. I nie zrezygnowali z dochodzenia swoich roszczeń.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM