  • 11. Data: 2012-07-05 00:06:24
    Temat: Re: Naklejki firm ochroniarskich ;)
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > Sądzimy, że złodzieje mają swoje wtyczki w firmach ochroniarskich i
    > doskonale wiedzą, który obiekt jest faktycznie chroniony, a który tylko
    > dla picu.
    > Co do wykorzystywania znaku graficznego bez zgody firmy, to już Ci
    > napisano.

    A czy ja ten znak wykorzystuje w celach komercyjnych? Nie mam tam swojej
    siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu jestem
    fanem solid security i wywieszam ich logo. Gdybym na okno przykleił sobie
    znaczek adidas to jakie prawo bym złamał? Proszę o konkretne paragrafy, bo z
    ustawy o prawach autorskich i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

  • 12. Data: 2012-07-05 00:07:54
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > a jak kupisz białe buty i flamastrem naniesiesz znak adidas? to będzie to
    > zgodne z prawem . Nie możesz się posługiwać chronionymi znakami dla
    > zabawy.
    > Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł ( wiem
    > bo mam ) i masz święty spokój
    >
    > paul

    Jak kupię białe buty i dodam do nich znak firmowy to stworzę podróbkę
    produktu firmy adidas.
    Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie
    zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
    butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

  • 13. Data: 2012-07-05 01:01:17
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-05 00:07, vitek pisze:

> [...]
    > zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
    > butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

    Będzie to podróbka usługi polegającej na
    ochronie domu przez firmę Solid Security.

    JK

  • 14. Data: 2012-07-05 01:19:38
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę Solid
    > Security.

    Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

  • 15. Data: 2012-07-05 08:02:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    vitek wrote:

    > Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

    Myślę, że w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

  • 16. Data: 2012-07-05 08:34:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-05 01:01, JK pisze:

    > Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę Solid
    > Security.
    Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił
    koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej
    firmy i ich ochrania. Wtedy podszywałby się i byłaby to podróbka usługi.
    Inny przykład - niektórzy przyklejają (większe lub mniejsze) logo-napis
    np Pioneer na tylną szybę w aucie. Mogą? Czasem takie naklejki dostaje
    sie razem ze sprzętem grającym "weź naklej se pan", a niektórzy sami
    kupują samą naklejkę. Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę. Czy jeśli
    jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka? Naruszenie
    znaku handlowego czy coś?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-07-05 09:10:01
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

> [...]
    > znaczek adidas to jakie prawo bym złamał? Proszę o konkretne paragrafy, bo z
    > ustawy o prawach autorskich i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

    Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
    Stwarzasz pozory ochrony domu posługując się ich logo, ale tak naprawdę
    robiąc im w ten sposób antyreklamę - jeśli ktoś faktycznie się włamie, a
    Solid nie zareaguje (no bo niby dlaczego), to będzie to wyglądało tak,
    jakby odwalali fuszerkę.

    Nie chodzi tutaj o podróbkę towaru, ale usługi. Innymi słowy, na
    nieistniejącej usłudze "naklejasz" logo firmy. Tak, jak na bucie no-name
    nakleiłbyś logo Adidas.

    Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać, ale logicznie rzecz
    biorąc ktoś mógłby się mocno przyczepić.

    N.

  • 18. Data: 2012-07-05 09:10:59
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-04 20:28, qwerty pisze:

    > Gdzie masz 40 zł?

    Ja mam tyle w Juwentusie.
    No, 44, ale to żadna różnica.

    N.

  • 19. Data: 2012-07-05 09:12:20
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-05 01:19, vitek pisze:

    > Gdzie w prawie znajdziemy coś na temat podrabiania usług? ...

    Załóż sobie prywatne SPA posługując się logo ERIS i sprawdź, czy to
    zadziała :/
    Jeśli tak, to zwrócę honor.

    N.

  • 20. Data: 2012-07-05 09:17:38
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-05 08:34, BartekK pisze:

    > Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił
    > koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej
    > firmy i ich ochrania.

    Też, ale w opisywanej sytuacji wystarczy, że Vitek stworzy pozory, że
    jego dom chroni Solid, choć tak naprawdę chroni go sam Vitek.

> [...]
    > kupują samą naklejkę. Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę. Czy jeśli
    > jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka? Naruszenie

    Naprawdę nie widzisz różnicy między reklamą a nieuczciwym używaniem logo?

    N.