  • 31. Data: 2009-09-20 19:23:18
    Temat: Re: Nakłanianie do przestępstwa w TVP ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Roman Rumpel pisze:

    > Wspólna waluta już była, na dodatek bardzo długo i do całkiem niedawna -
    > złoto. Powrót do jednej waluty nie będzie niczym nieznanym historii.

    A kiedyż to złoto wyszło z użycia?

    Zresztą wartość złota nie była wirtualna, a realna. Wartość banknotu
    jest wirtualna, więc tu prostej analogii nie ma. Złota (czy ogólnie
    towaru) nie da się dodrukować, bo jego wartość jest skorelowana z
    kosztem wytworzenia.

    Złotą walutę raczej można porównać do barteru - który z równie dobrym
    skutkiem można stosować obecnie.

  • 32. Data: 2009-09-20 19:31:33
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 20-09-2009 o 20:45:21 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    > Taaa... Taaa... Najpierw Esperanto, a teraz wspólna waluta.
    >

    > Ze 2-3 lata temu trąbili o tym piewcy tzw. "teorii spiskowych",
    a 2-3 miesiące temu temat był na okładce bodajże "Wprost",
    zachwalany przez twórcę Ojro. Także agenda jest, walec też się
    już toczy.

    Każda zmiana trafia do teorii spiskowych, bo jest dosyć ludzi prostych, którzy
    nie potrafią sobie wytłumaczyć tego co widzą.
    Jestem pewien, że gdybyśmy mieli na świecie jeden pieniądz, to teorie spiskowe
    wieszczyłyby wprowadzenie wielu walut, aby możni tego świata mogli lepiej
    dzielić i rządzić i aby prosty człowiek nie mógł się szybko rozeznać, że zarabia
    mniej niż w sąsiednim kraju.
    Pieniądz jest narzędziem bogacenia się a nie celem, więc jego róznicowanie jest
    równie sensowne jak byłoby posiadanie przez każdy kraj własnego standardu gwintu
    w śrubkach.

    --
    andreas

  • 33. Data: 2009-09-20 20:14:32
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    andreas <a...@o...pl> napisali:
    > Pieniądz jest narzędziem bogacenia się a nie celem, więc jego róznicowanie jest
    > równie sensowne jak byłoby posiadanie przez każdy kraj własnego standardu gwintu
    > w śrubkach.

    Posiadanie wlasnego rzadu tez jest bez sensu.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 34. Data: 2009-09-20 21:07:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    KRZYZAK pisze:

    > Posiadanie wlasnego rzadu tez jest bez sensu.

    W ogóle posiadanie czegokolwiek własnego na wszystkich poziomach
    (państwowym, lokalnym, prywatnym) jest bez sensu.
    Już dawno tu udowodniono :)

  • 35. Data: 2009-09-20 21:12:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > W ogóle posiadanie czegokolwiek własnego na wszystkich poziomach
    > (państwowym, lokalnym, prywatnym) jest bez sensu.
    > Już dawno tu udowodniono :)

    O tak. Posiadanie własnego rządu jest bez sensu. Z wyjątkiem Niemiec,
    gdzie ichniejszy trybunał uznał, że prawo niemieckie ma być zawsze ponad
    prawem europejskim. A takim Polaczkom wmówi się, że mają zrzec się
    swojej suwerenności. Pytanie na czyją rzecz pozostaje w tej sytuacji
    pytaniem retorycznym.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-09-21 05:31:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-09-2009 o 21:31:33 andreas <a...@o...pl> napisał(a):

    > Pieniądz jest narzędziem bogacenia się a nie celem, więc jego
    > róznicowanie jest równie sensowne jak byłoby posiadanie przez każdy kraj
    > własnego standardu gwintu w śrubkach.

    Problem w tym że jak cena śrubek z gwintem prawoskrętnym o skoku A
    dostanie kociokwiku,
    to zostają zawsze śrubki z gwintem lwoskrętnym o skoku B.

    W przypadku odgórnie zadekretowanej waluty takiej możliwości ni ma.

    --
    Tomek

  • 37. Data: 2009-09-21 07:41:21
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Posiadanie wlasnego rzadu tez jest bez sensu.

    Niebezpiecznie się bawisz. Powinieneś dać usmieszek na końcu powyższego zdania,
    bo przecież wiesz jak inteligentnych masz współtowarzyszy. Mogą za dwa lata
    odkryć w guglach tę zdradę ideałów i nici z członkowstawa w PISie na
    wychodztwie.
    Jeżli nie kojarzysz znaczenia słowa "wychodztwo", to szukaj w słowniku kawałek
    dalej za "wychodek".

    --
    andreas

  • 38. Data: 2009-09-21 12:26:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:h95lhs$5ah$1@inews.gazeta.pl...

    > często kasjer nie chce lub nie może wydać 1gr reszty i pyta się, czy bez
    > grosza może być... klienci zazwyczaj się zgadzają, ale obsłuży taknp. 100
    > klientów dziennie a to już jest 1 zł, w skali miesiąca robi się z tego ok.
    > 25 zł

    Kiedyś zaniosłem im tych 1, 2, 5-groszówek całą masę, a baba następnego
    dnia: " a ma pan może 2 grosze?". Myślałem, że ją uduszę. Zamiast zostawić
    na jutro to pewnie wyniosły do banku.Teraz znowu się nazbierało tego
    badziewia i znowu muszę wynieść.
    neelix

  • 39. Data: 2009-09-21 19:47:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 14:26:43 +0200, neelix napisał(a):

    > Kiedyś zaniosłem im tych 1, 2, 5-groszówek całą masę, a baba następnego
    > dnia: " a ma pan może 2 grosze?". Myślałem, że ją uduszę. Zamiast zostawić
    > na jutro to pewnie wyniosły do banku.

    Procedury "czyszczenia kasy" niemal do zera są niesamowite.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

  • 40. Data: 2009-09-21 19:51:49
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 18:44:05 +0200, lukasz napisał(a):

    > i co cie w tym boli ? jak sie pytaja i klient sie zgadza to jaki w tym
    > problem ?
    w tę stronę to działa praktycznie zawsze, a w drugą stronę trochę rzadziej

    > proponuje nagrac takiego kasjera i zglosic do skarbowki, zacznij od
    > biedronek tam nie ma platnosci karta wiec wieksza sznasa na wykrycie
    > przekretu nawet na 30zl !!

    z drobiazgów składa się całe życie, więc zwalczając drobiazgi polepszamy
    sobie przyszłość ??

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków