  • 11. Data: 2008-04-22 19:49:53
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:fui0l7$2ln$4@news.onet.pl...

    > Jaki sąd wydał nakaz zapłaty? Właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania,
    > czy jakiś inny?

    Z ciekawości, jakie to ma znaczenie dla sprawy, albo mówiąc inaczej, co
    to zmienia?
    Z tego co wiem, to powód może złożyć wniosek, o rozpatrzenie sprawy w sądzie
    właściwym dla miejsca spełnienia roszczenia, czyli najczęściej w sądzie
    właściwym dla siedziby wierzyciela. Oczywiście wiem też, że pozwany zawsze
    może wnioskować o przeniesienie sprawy do sądu właściwego dla miejsca
    zamieszkania pozwanego.
    Jednakże, czy uzyskanie nakazu zapłaty z sądu innego niż z sądu
    właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego, cokolwiek zmienia, poza
    możliwością zawarcia w sprzeciwie wniosku o przenisienie sprawy do sądu
    właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego?

  • 12. Data: 2008-04-22 20:20:38
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No tak. Rzadko kiedy ma ktoś takie, zwykle jest na odwrót :)

    zgadzam się ze wszystkimi przedpiścami:)

    pzdr

    mr

  • 13. Data: 2008-04-22 21:00:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson wrote:

    > Po pierwsze zależy jakie roszczenia.
    > Np. opłata za zerwanie umowy promocyjnej należna Polkomtelowi nie jest
    > na pewno świadczeniem okresowym

    Ale jest związane z prowadzeniem działalności gospodarczej - ten sam
    artykuł KC

    > A po drugie przedawnienie, jest również uregulowane w art. 108 prawa
    > telekomunikacyjnego i tam jest przedawnienie 12 miesięczne.

    Nie przedawnienie tylko możliwość składania reklamacji, i to też nie
    wszystkich.

    M.

  • 14. Data: 2008-04-23 03:44:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Nie przedawnienie tylko możliwość składania reklamacji, i to też nie
    > wszystkich.

    I twierdzisz że to jest jest przedawnienie ? Ciekawe. Jak ja nazwę coś
    niemożliwością dochodzenia roszczeń to też to nie będzie przedawnienie,
    bo inaczej to nazwałem?

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 15. Data: 2008-04-23 20:10:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson wrote:

    > I twierdzisz że to jest jest przedawnienie ? Ciekawe. Jak ja nazwę coś
    > niemożliwością dochodzenia roszczeń to też to nie będzie przedawnienie,
    > bo inaczej to nazwałem?

    I tak i nie;) Bo wygasa Ci prawo do złożenia reklamacji czyli tytuł
    prawny do roszczenia. Ale już istniejące roszczenie wygasa w terminie
    ustawowym.
    Ten njuans jest istotny przy okazji art. 106 ust.2 - automatyczne
    uznawanie reklamacji po 30 dniach bez jej rozpatrzenia.
    Możesz złozyć reklamację np. w ostatnim możliwym dniu, w przypadku braku
    odpowiedzi po 30 dniach Twoja reklamacja jest uznana i od tego czasu
    masz 3 lata na dochodzenie roszczeń.

    Natomiast roczny termin reklacji dotyczy w zasadzie jedynie usług
    powszechnych realizowanych przez przedsiebiorce wyznaczonego, czyli - w
    praktyce - usług telefonicznych przez TPSA. Co prawda, mało kto (jak na
    razie) widzi ten zapis ustawowy, ale pożyjemy, zobaczymy...

    M.

  • 16. Data: 2008-04-23 20:13:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > I tak i nie;) Bo wygasa Ci prawo do złożenia reklamacji czyli tytuł
    > prawny do roszczenia. Ale już istniejące roszczenie wygasa w terminie
    > ustawowym.

    Ściśle mówiąc nie czytywałem sie w to prawo telekomunikacyjne. Ale jeśli
    tam rzeczywiście stoi "wygasa" to nie jest przedawnienie, tylko
    prekluzja. I wtedy rzeczywiście to co innego.