  • 1. Data: 2012-06-20 21:07:17
    Temat: Nakaz zaplaty w e-sadzie, a zazalenie na koszty procesu (powod)
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Witam

    7 czerwca zlozylem pozew w EPU, wczoraj wydano nakaz zaplaty (czyli trwalo to
    13 dni).

    Mam do Was pytanie - czy w związku z wydaniem tego nakazu zapłaty ja muszę
    jeszcze coś robić, czy teraz trzeba czekać aż pozwany odbierze (lub nie)
    poleconego z sądu i złoży/nie złoży sprzeciwu.
    Orientuje się ktoś, ile to w praktyce trwa? I co muszę dalej robić (jak nie
    zostanie złożony sprzeciw)?

    Sprawa kolejna (z tematu postu).
    W pozwie wnioskowałem o zwrot dodatkowych kosztów, czyli 6,05 zł za wysłanie
    listu poleconego priorytetowego ZPO z wezwaniem do zapłaty. Jako jeden z dowód
    w pozwie wskazałem potwierdzenie nadania tego listu z wpisaną ceną.

    Niestety, referendarz nie naliczył mi tych kosztów (w nakazie zapłaty mam
    tylko zwrot 30 zł za złożenie pozwu).
    Czy jest szansa (i w ogolę sens) składać zażalenie na pominięcie tych 6,05 zł?
    Czy ewentualne złożenie takiej skargi, nie cofnie nakazu zapłaty (i w
    rezultacie przedłuży sprawę, albo będzie skutkowało pchnięciem jej do
    "normalnego sądu"?)

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2012-06-28 23:04:30
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > poleconego z sądu i złoży/nie złoży sprzeciwu.
    > Orientuje się ktoś, ile to w praktyce trwa? I co muszę dalej robić (jak

    Teraz czekasz - sad wysyla pismo do dluznika, ten nie zgasza sprzeciwu,
    nakaz sie uprawomocnia i z menu EPU nasylasz komornika. Trwa to roznie - w
    praktyce od wydania nakazu do naslania komornika do kilku miesiecy.

> [...]
    > tylko zwrot 30 zł za złożenie pozwu).
    > Czy jest szansa (i w ogolę sens) składać zażalenie na pominięcie tych 6,05

    6 zl? No nie badz smieszny. Bedziesz sie sadzil o jedno piwo w knajpie?

    Dysiek

  • 3. Data: 2012-06-29 19:17:21
    Od: "Rafał Markieiwcz" <m...@g...pl>

    Dysiek <b...@b...pl> napisał(a):

    > Teraz czekasz - sad wysyla pismo do dluznika, ten nie zgasza sprzeciwu,
    > nakaz sie uprawomocnia i z menu EPU nasylasz komornika. Trwa to roznie - w
    > praktyce od wydania nakazu do naslania komornika do kilku miesiecy.

    Po uprawomocnieniu nakazu dostane jakies info z sadu na email (przy wydaniu
    nakazu zaplaty je otrzymalem)?
    Chodzi o to, czy mam spokojnie czekac, czy musze np raz w tyg sie zalogowac w
    EPU i sprawdzic czy nic nowego nie ma.

    > 6 zl? No nie badz smieszny. Bedziesz sie sadzil o jedno piwo w knajpie?

    To juz wlasnie sobie odpuscilem ;)
    Teraz jak od maja nie trzeba nawet wezwan do zaplaty wysylac to chyba od razu
    mozna pozew skladac, bez zabawy w polecone z wezwaniami.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2012-06-30 11:35:57
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-06-29 19:17, Rafał Markieiwcz pisze:

    > Teraz jak od maja nie trzeba nawet wezwan do zaplaty wysylac to chyba od razu
    > mozna pozew skladac, bez zabawy w polecone z wezwaniami.

    I tak i nie. Postępowanie w sprawach gospodarczych zniknęło, ale art
    101 kpc pozostał. Co prawda nie jest często stosowany, ale...

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich