  • 11. Data: 2009-03-30 21:26:57
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > A mnie zastanawia ocena tej sprawy w kontekście ustawy o ochronie praw
    > lokatorów.

    Przejrzalem Ustawe z dn. 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego
    i w tym przypadku nie moge znalezc podstawy prawnej do ich wyeksmitowania!

    Eksmitowac mozna :
    - używa lokalu w sposób sprzeczny
    z umową lub niezgodnie z jego przeznaczeniem,
    - zaniedbuje obowiązki, dopuszczając do powstania szkód lub niszczy
    urządzenia przeznaczone do wspólnego korzystania przez mieszkańców,
    - wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko porządkowi
    domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali,
    - jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu
    co najmniej za trzy pełne okresy płatności
    - wynajął, podnajął albo oddał do bezpłatnego używania lokal lub
    jego część bez wymaganej zgody właściciela,
    - używa lokalu, który wymaga opróżnienia w związku z koniecznością
    rozbiórki lub remontu budynku
    - przysługuje tytuł prawny do innego lokalu położonego w tej samej lub
    w pobliskiej miejscowości
    - właściciel może wypowiedzieć stosunek najmu, o ile zamierza zamieszkać
    w należącym do niego lokalu, jeżeli lokatorowi przysługuje tytuł do lokalu,
    w którym może zamieszkać w warunkach takich, jakby otrzymał lokal zamienny,
    lub jeżeli właściciel dostarczy mu lokal zamienny
    - właściciel może wypowiedzieć stosunek najmu lokatorowi,
    o ile zamierza zamieszkać w należącym do niego lokalu

    W tych w/w przypadkach to nie nastapilo, wiec co ?

    A moze to ze podstawa prawna bylo to - "z innych ważnych powodów umowę
    będzie można rozwiązać tylko w sądzie".
    Czyli waznym powodem bylo "Święte prawo właściciela do dysponowania
    własnością" ??? na podstawie ksiegi wieczystej ???

  • 12. Data: 2009-03-31 04:20:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scorpio pisze:

    > Czyli waznym powodem bylo "Święte prawo właściciela do dysponowania
    > własnością" ??? na podstawie ksiegi wieczystej ???

    To co wymieniłeś to są podstawy rozwiązania umowy najmu. Przecież tu
    umowy najmu nie było, więc te przesłanki są bez żadnego znaczenia.
    Wystarczającą podstawą eksmisji jest brak tytułu prawnego.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 13. Data: 2009-03-31 04:47:44
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 30 Mar, 23:26, "scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Eksmitowac mozna :

    > W tych w/w przypadkach to nie nastapilo, wiec co ?
    ???

    to wszystko dotyczy wypowiedzenia przez właściciela stosunku prawnego
    z lokatorem uprawnionym do odpłatnego używania lokalu,

    A nie eksmisji.

  • 14. Data: 2009-03-31 05:13:31
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > To co wymieniłeś to są podstawy rozwiązania umowy najmu. Przecież tu umowy
    > najmu nie było, więc te przesłanki są bez żadnego znaczenia.
    > Wystarczającą podstawą eksmisji jest brak tytułu prawnego.

    Rozumiem. Dziekuje.

  • 15. Data: 2009-03-31 07:03:01
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    scorpio pisze:
    > I nagle wyrzucaja z domu.
    > Cos mi tu nie gra.

    Ale co nie gra? To, że pełnoprawni właściciele chcą dysponować swoją
    własnością? Bo według mnie to jak najbardziej normalne i zgodne z prawem.

    Tobi

  • 16. Data: 2009-03-31 07:13:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 marzec 2009 22:10
    (autor scorpio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqr9i7$s9e$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > W tym problem, ze nie bylo mowy o usamodzielnieniu sie - gdy wybudowali
    > dom sami ich zachecili do przeprowadzki, zdajac mieszkanie komunalne.
    > Umowa byla taka ze beda mieszkac do konca swiata i dzien dluzej :)

    No jak mieli umowę, to jest inna bajka. Pozostaje sądzić się.

    > Rodzice ich nie utrzymuja - powiedzialbym ze wrecz odwrotnie.

    No więc płacą im czynsz, tak?

    --
    Tristan

  • 17. Data: 2009-03-31 07:14:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 09:03
    (autor Tobi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqsf7q$ntt$1@news.onet.pl>):

    > Ale co nie gra? To, że pełnoprawni właściciele chcą dysponować swoją
    > własnością? Bo według mnie to jak najbardziej normalne i zgodne z prawem.

    No nie takie normalne. Poczytaj archiwum, jakie jaja są, jak wynajmiesz
    komuś mieszkanie, a później chcesz wynajem wymówić. Nie wystarczą terminy
    wypowiedzeń, musisz mu nowe lokum znaleźć.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-03-31 07:14:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    No nie takie normalne. Poczytaj archiwum, jakie jaja są, jak wynajmiesz
    komuś mieszkanie, a później chcesz wynajem wymówić. Nie wystarczą terminy
    wypowiedzeń, musisz mu nowe lokum znaleźć. Mieszkający ma więcej praw niż
    100 właścicieli.

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-03-31 07:15:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    wypowiedzeń, musisz mu nowe lokum znaleźć. Mieszkający ma więcej praw niż
    100 właścicieli. Nawet jak zamieszkasz na dziko, to masz momentami więcej
    praw niż prawowity właściciel nieruchomości.

    Taki kraj...

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2009-03-31 07:24:54
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:

    > No nie takie normalne. Poczytaj archiwum, jakie jaja są, jak wynajmiesz
    > komuś mieszkanie, a później chcesz wynajem wymówić.

    Tak, ale tu nie ma nawet kwestii wynajmu, po prostu rodzice chcą się
    pozbyć (wiecznych?) dzieci ze swojego domu - ich święte prawo, może czas
    się usamodzielnić. ;)

    Tobi