  • 21. Data: 2019-09-13 16:22:12
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-12 o 21:06, u2 pisze:

    >     Pokojowy protest rozpoczął się w poniedziałek wieczorem od
    > namalowania na burcie statku węglowego ogromnego napisu +Węgiel stop+. W
    > tym samym czasie żaglowiec Rainbow Warrior wpłynął do portu i rzucił
    > kotwicę przy terminalu węglowym, wstrzymując import węgla do Polski.

    Czy resztki naszej Marynarki Wojennej nie mogły storpedować i zatopić
    tego "łariora"? O kilku przygłupów było by mniej na tej planecie i przy
    okazji bilans CO2 by się poprawił.

  • 22. Data: 2019-09-13 16:23:49
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 16:19, tracz pisze:
    > adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl
    >
    > "Znam ja ich wszystkich, same łajdaki. Całe miasto takie: łajdak na łajdaku
    > jedzie i łajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porządny człowiek:
    > prokurator, ale i ten - prawdę mówiąc - świnia"
    > Nikołaj Gogol

    ano, niespełniony fizyk neutrinowy tracz nie odróżnia kto jest kim, dla
    niego antypolski Chochoł to wyrocznia:)))))))

    btw teraz są prowadzone ciekawe badania nad neutrinami, w którym biorą
    udział polscy naukowcy, ale nie ma wśród nich tracza:)))))))))))

    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C78495%
    2Cfizycy-coraz-blizej-odkrycia-nowej-czastki-neutrin
    a-majorany.html

    [...]

    Gdyby udało się zaobserwować podwójny bezneutrinowy rozpad beta,
    byłoby to równoznaczne z odkryciem nowej cząstki elementarnej - cząstki
    typu Majorany. Ranga takiego ustalenia byłaby równie doniosła jak
    odkrycie bozonu Higgsa. Badacze są coraz bliżej takiego ustalenia, o
    czym informują w "Science".

    Neutrina (obok fotonów) są najbardziej rozpowszechnionymi cząstkami we
    Wszechświecie. Ciągle nie wiadomo o nich jednak zbyt wiele, ponieważ
    bardzo słabo oddziałują z materią. Na tyle słabo, że często określa się
    je mianem "cząstek-duchów". Żeby móc obserwować neutrina, naukowcy
    potrzebują naprawdę spokojnego miejsca.

    Bada je w podziemnym laboratorium w detektorze GERDA (GERmanium Detector
    Array) w Gran Sasso we Włoszech międzynarodowy zespół naukowców, w
    którego skład wchodzą fizycy z Instytutu Fizyki Uniwersytetu
    Jagiellońskiego: prof. Marcin Wójcik, dr Marcin Misiaszek, dr Krzysztof
    Pelczar oraz dr hab. Grzegorz Zuzel i dr Krzysztof Panas. Najnowsze
    ustalenia na temat neutrin opublikowali w czasopiśmie "Science".

    [...]

    --
    I love love

  • 23. Data: 2019-09-13 16:29:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 16:22, nadir pisze:

    > Czy resztki naszej Marynarki Wojennej nie mogły storpedować i zatopić
    > tego "łariora"? O kilku przygłupów było by mniej na tej planecie i przy
    > okazji bilans CO2 by się poprawił.

    było już tak kiedyś, w czasach żelaznej kurtyny i zimnej wojny:)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sinking_of_the_Rainbow
    _Warrior

    ze stołka poleciał francuski minister wojny, który był podwójnym agentem:)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Hernu

    --
    I love love

  • 24. Data: 2019-09-13 17:08:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ja tu dostrzegam zupełnie inny rozwój wypadków. Ludzie z GREENPEACE
    > zapewne otrzymają wyroki w zawieszeniu. Tyle, że w takiej sytuacji
    > przeważnie jednym z warunków jest naprawa szkody. No i teraz albo
    > zapłacą za spowodowane szkody, albo pokrzywdzony po prostu złoży do
    > sądu wniosek o zarządzenie wykonania warunkowo zawieszonej kary. I
    > teraz, bez konieczności procesu cywilnego może się okazać, że by nie
    > iść siedzieć trzeba będzie zapłacić.

    To jak wysokie powinny być te wyroki *w zawieszeniu* ?
    AFAIR Szkoda ma być "co najmniej" 490_000 PLN (ok. 110_000 EUR)
    dokonana przez 10 "szkodników" => ok. 11_000 EUR na głowę.
    To chyba nie kwota która by została uznana po światowych mediach
    za "drakońską".

    Jak dobrze policzą pewnie wyjdzie więcej ale powinien być ten sam "rząd
    wielkości" i sąd powinien coś tam uszczknąć w z kwoty szkody według
    poszkodowanych.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2019-09-13 17:39:05
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani [brak "francuskich metod" (1985)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > Czy resztki naszej Marynarki Wojennej nie mogły storpedować i zatopić
    > tego "łariora"? O kilku przygłupów było by mniej na tej planecie i
    > przy okazji bilans CO2 by się poprawił.

    Dlaczego Polska/RP3 miałaby powtarzać zabójczą francuską głupotę z 1985?
    Nie dość że zatopili, to zatopili z jedną ofiarą śmiertelną i dali się
    złapać. Dać się przyłapać na "państwowym zabójczym kurewstwie" to
    podwójna zbrodnia, zbrodnia całkowicie niewybaczalna.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2019-09-13 19:11:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-13 o 17:39, A. Filip pisze:

    > Dlaczego Polska/RP3 miałaby powtarzać zabójczą francuską głupotę z 1985?

    Jaką głupotę? Niech jakiś "grinpis" spróbuje podpłynąć na odległość mili
    do jakiejś norweskiej czy brytyjskiej platformy wiertniczej na Morzu
    Północnym.

    > Nie dość że zatopili, to zatopili z jedną ofiarą śmiertelną i dali się
    > złapać.

    Jakoś kiepsko zatopili skoro nadal pływa.

    > Dać się przyłapać na "państwowym zabójczym kurewstwie" to
    > podwójna zbrodnia, zbrodnia całkowicie niewybaczalna.

    Jednym z zadań państwa jest ochrona i pilnowanie porządku na własnym
    terenie, również z uwzględnieniem portów.
    A jakby ktoś z "łariorów" zginął przy okazji, no to trudno. Nie od dziś
    wiadomo, że ciężkie i niebezpieczne jest życie aktywisty.

  • 27. Data: 2019-09-13 19:25:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 19:11, nadir pisze:

    > Jaką głupotę? Niech jakiś "grinpis" spróbuje podpłynąć na odległość mili
    > do jakiejś norweskiej czy brytyjskiej platformy wiertniczej na Morzu
    > Północnym.

    czyli ruskie łagodnie potraktowali najmitów:)

    https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/936549,Rosja-a
    bordaz-statku-Greenpeace-Zatrzymani-aktywisci-w-tym-
    Polak

    Rosja: abordaż statku Greenpeace. Zatrzymani aktywiści, w tym Polak

    Straż przybrzeżna Rosji w czwartek wieczorem szturmowała z powietrza na
    Morzu Peczorskim statek "Arctic Sunrise" należący do międzynarodowej
    organizacji ekologicznej Greenpeace.

    Oficer rosyjskiej straży przybrzeżnej kieruje nóż w kierunku aktywisty
    Greenpeace International, podczas gdy 5 pozostałych aktywistów podejmuje
    próbę wspięcia się na należącą do Gazpromu platformę wiertniczą
    Prirazłomnaja na Morzu Peczorskim.

    Oficer rosyjskiej straży przybrzeżnej kieruje nóż w kierunku aktywisty
    Greenpeace International, podczas gdy 5 pozostałych aktywistów podejmuje
    próbę wspięcia się na należącą do Gazpromu platformę wiertniczą
    Prirazłomnaja na Morzu Peczorskim. Foto: Denis Sinyakov/Greenpeace
    Zatrzymano 25 aktywistów z 18 krajów, w tym polskiego obywatela Tomasza
    Dziemiańczuka.

    Łączność ze statkiem jest zerwana.

    Działacze Greenpeace z pokładu "Arctic Sunrise" od kilku dni prowadzą na
    tym akwenie protest przeciwko wydobyciu ropy naftowej w Arktyce. W środę
    dwoje z nich wspięło się na należącą do koncernu Gazprom platformę
    wiertniczą Prirazłomnaja i przywiązało się do niej linami. Oboje zostali
    zatrzymani.

    - Uzbrojeni funkcjonariusze straży przybrzeżnej opuścili się na pokład
    jednostki z helikoptera na linach i aresztowali po kolei wszystkich
    obecnych na statku. Następnie zgromadzono ich na lądowisku dla śmigłowca
    na rufie - poinformował rzecznik prasowy Greenpeace Polska Jacek Winiarski.

    - Kilku aktywistom udało się uciec i zabarykadować się w kajucie
    radiooperatora, skąd jeszcze do niedawna wysyłali informacje na
    Twittera. Zanim urwał się z nimi kontakt, zdążyli poinformować, że
    widzieli swoich kolegów, klęczących na pokładzie, z lufami karabinów
    skierowanymi w ich stronę - dodał rzecznik.

    Winiarski przekazał, że w chwili abordażu "Arctic Sunrise" pływał wokół
    platformy Prirazłomnaja. - Jednostka znajdowała się na wodach
    międzynarodowych, w odległości przynajmniej trzech mil morskich od
    platformy. Choć jest to wyłączna strefa ekonomiczna Federacji
    Rosyjskiej, to jednak w myśl prawa zajęcie obcego statku przez rosyjską
    straż przybrzeżną na wodach międzynarodowych jest nielegalne -
    podkreślił rzecznik.

    "Arctic Sunrise" pływa pod banderą Holandii. Zatrzymany na jego
    pokładzie 36-letni Dziemiańczuk jest pracownikiem Uniwersytetu
    Gdańskiego. Od 2004 roku jest związany z polskim biurem Greenpeace.
    Dyrektor Greenpeace International Kumi Naidoo zaapelował do władz Rosji
    o uwolnienie aktywistów i nakazanie straży przybrzeżnej opuszczenia
    statku. - Jesteśmy organizacją pokojową i nasz protest nie
    usprawiedliwia podjęcia tak radykalnych, bezprawnych i agresywnych
    działań - oznajmił.

    Próbując udaremnić środową akcję, strażnicy graniczni oddali kilkanaście
    strzałów ostrzegawczych w kierunku "Arctic Sunrise". Zagrozili też
    otwarciem ognia do jednostki, jeśli ta nie odpłynie. Dwoje zatrzymanych
    wówczas ekologów jest wciąż przetrzymywanych bez postawienia zarzutów.
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych FR oświadczyło, że środowa interwencja
    straży przybrzeżnej, która powstrzymała akcję Greenpeace, była
    uzasadniona, gdyż statek "Arctic Sunrise" stanowi zagrożenie dla
    środowiska i bezpieczeństwa. Greenpeace odrzuca taką ocenę sytuacji.

    Greenpeace już rok temu przeprowadził akcję na platformie Prirazłomnaja,
    by zaprotestować przeciwko wierceniom w Arktyce. Zdaniem ekologów
    ewentualny wyciek ropy w tym miejscu miałby katastrofalne skutki dla
    środowiska naturalnego w regionie. Wiercenia tam powinny być zakazane,
    przynajmniej do czasu, aż Gazprom opracuje przekonujący plan likwidacji
    skutków ewentualnego wycieku - postuluje Greenpeace.

    Ze względu na ekstremalne warunki pogodowe w Arktyce - niskie
    temperatury, sztormy i góry lodowe - naukowcy oceniają
    prawdopodobieństwo wypadku i wycieku jako bardzo wysokie, a skutki
    takiej katastrofy jako o wiele cięższe do usunięcia niż w przypadku
    wycieku na platformie BP w Zatoce Meksykańskiej w 2010 roku.

    Dla Rosji podbój Arktyki jest celem strategicznym. Złoże, na którym
    znajduje się Prirazłomnaja, oceniane jest na 526 mln baryłek ropy. Jego
    eksploatacja ma duże znaczenie dla Rosji, walczącej o utrzymanie się w
    czołówce światowych producentów ropy naftowej.

    ''

    PAP, bk

    --
    I love love

  • 28. Data: 2019-09-13 19:34:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-13 o 19:25, u2 pisze:

    > czyli ruskie łagodnie potraktowali najmitów:)

    Bardzo delikatnie.

  • 29. Data: 2019-09-13 19:46:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jaką głupotę? Niech jakiś "grinpis" spróbuje podpłynąć na odległość
    > mili do jakiejś norweskiej czy brytyjskiej platformy wiertniczej na
    > Morzu Północnym.

    Sądzisz, że storpedowali by ten statek?

> [...]
    > terenie, również z uwzględnieniem portów. A jakby ktoś z "łariorów"
    > zginął przy okazji, no to trudno. Nie od dziś wiadomo, że ciężkie i

    Sądzisz, że zatapianie statków torpedami ma cokolwiek wspólnego z
    pilnowaniem porządku?

  • 30. Data: 2019-09-13 19:49:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niech ci, co strajkowali w Gdańsku w 1980 wreszcie zapłacą za szkody,

    -----