  • 21. Data: 2011-08-07 18:28:53
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy telefonicznej
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:j1mf84$9de$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie chce mi sie szukac, ale sprawa poruszal Weiss w Zetce. Jakis prawnik
    > przytaczal paragrafy. Wynikalo, ze nagrywac sobie mozna, ale ciezko
    > pozniej o wykorzystanie tego jako materialo dowodowego. Podobno strasznie
    > latwo podwazyc.

    Owszem, na szczescie zarowno sady jak i pozwani w PL sa sto lat za
    murzynami - rzadko sie z tego ciesze, ale w tym wypadku... pelna geba :)

    http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/105839,Czy-nag
    rana-rozmowa-telefoniczna-moze-byc-dowodem.htm

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 22. Data: 2011-08-07 18:38:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    n...@p...onet.pl wrote:
    > Skoro
    > chcesz rozmawiać z kimś kto nagrywa rozmowę i Cię o tym informuje,
    > jednocześnie wydaje przyzwolenie nagrywania jej Tobie.

    ale po co mi zgoda skoro nawet jezeli zaznaczy 'nie wyrazam
    zgody\zabraniam nagrywac' to dalej moge to robic?

  • 23. Data: 2011-08-07 18:52:10
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Kenny wrote:
> [...]
    >
    > http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/105839,Czy-nag
    rana-rozmowa-telefoniczna-moze-byc-dowodem.htm

    Trochę dziwne to dla mnie. Legalność uzyskanego dowodu a jego wpływ na
    np. wizerunek osoby to jakby dwie różne sprawy. Nie wiem jak można
    sklasyfikować nagranie jako nielegalne. To chyba wszystkie filmy
    dokumentalne, szczególnie te kręcone kamerą z ukrycia byłyby nielegalne.

    Czy rolą sądu nie jest przede wszystkim rozstrzygnięcie tj. dojście do
    prawdy a jeśli ktoś uważa, że mu to nagranie szkodzi wizerunkowo to
    zakłada osobną sprawę?

    Proszę o wyjaśnienie tych wątpliwości
    Bartosz

  • 24. Data: 2011-08-07 18:52:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/7/2011 1:52 PM, Bartosz Tura wrote:

    > Czy rolą sądu nie jest przede wszystkim rozstrzygnięcie...

    rolą sądu jest jak najszybsze pozbycie sie tej sprawy bo inne czekają, a
    i głodny już jest.

  • 25. Data: 2011-08-07 19:11:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > ale po co mi zgoda skoro nawet jezeli zaznaczy 'nie wyrazam
    > zgody\zabraniam nagrywac' to dalej moge to robic?

    Tak.

  • 26. Data: 2011-08-07 22:06:41
    Od: <s...@a...pl>

    > wiec jak sie chcesz przekonac, to nagraj dyzurnego, a potem mu to zanies,
    > zeby sobie posluchal.

    Ale to już będzie wykorzystaniem nagrania! A tego, jak napisał przedmówca -
    robić nie wolno. Czyli miał rację :)

  • 27. Data: 2011-08-07 22:51:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/7/2011 5:06 PM, s...@a...pl wrote:

    > Ale to już będzie wykorzystaniem nagrania! A tego, jak napisał przedmówca -
    > robić nie wolno. Czyli miał rację :)

    Nie masz, bo nagrywac, nawet bez wykorzystania tez nie mozesz.
    Wyjatkiem jest jak "przypadkowo" uslyszysz.

  • 28. Data: 2011-08-08 06:37:24
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.08.2011 18:11, grzeda pisze:

    > No ale osoba po drugiej stronie moze Ci powiedziec, ze nie wyraza na to
    > zgody.

    Ależ zrozum, że ta zgoda nie jest potrzebna!

  • 29. Data: 2011-08-08 06:38:09
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.08.2011 18:02, DooMiniK pisze:

    > Inaczej...
    > Mogę także podsłuchiwać, nagrywać rozmowy policji (przez radio),
    > ale nie mogę potem wykorzystać w żaden sposób tego nagrania.

    Zależy, jakie to rozmowy - w sensie czy transmisja jest jakoś kodowana,
    czy idzie w eter bez żadnego zabezpieczenia.

  • 30. Data: 2011-08-08 06:55:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.08.2011 20:52, Bartosz Tura pisze:

> [...]
    > sklasyfikować nagranie jako nielegalne. To chyba wszystkie filmy
    > dokumentalne, szczególnie te kręcone kamerą z ukrycia byłyby nielegalne.

    Wynika to z tego, że sędziowie są niezawiśli, tj. mogą dowolnie odrzucać
    dowody, które im się "nie podobają" (czytaj: nie pasują do zamówionego
    wyroku).

    > Czy rolą sądu nie jest przede wszystkim rozstrzygnięcie tj. dojście do
    > prawdy a jeśli ktoś uważa, że mu to nagranie szkodzi wizerunkowo to
    > zakłada osobną sprawę?

    Teoretycznie tak. W praktyce... Ech, szkoda gadać.