  • 21. Data: 2019-10-12 01:24:35
    Temat: Re: Nagrania 999
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-11, PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    > Sprawa większego kalibru (materiał sprzed prawie równo roku):
    >
    > https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/181019936-Dyspozytor
    -Kazdy-kiedys-umrze-Sledztwo-umorzone.html

    > Sprawa umorzona. :-/

    "Chodzi o nieumyślne spowodowanie śmierci człowieka oraz o narażenie na
    bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia przez osobę, na której ciąży
    obowiązek opieki, za co grozi do 5 lat więzienia - tłumaczył Maciej
    Meler z Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wlkp.
    [..]
    Zdaniem biegłych zgon nastąpił nagle, a czas rozdysponowania karetki i
    jej czas przyjazdu "nie pozostawał w związku przyczynowo-skutkowym ze
    zgonem pokrzywdzonego"."

    Że nie można obwinić o zgodn to mogę od biedy zrozumieć" (jeśli nikt tam
    nie robił np. resuscytacji), ale że o narażenie też nie? Bo już nie żył
    czy jak?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-10-12 01:35:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zwalnia z odpowiedzialności za spowodowanie śmierci. Natomiast art. 162
    > kk (bo zakładam, ze o tym piszesz) dotyczy osoby postronnej, która mogąc
    > kogoś uratować tego nie robi. Jeśli mowa o dyspozytorze medycznym, to tu
    > ewentualnie może wchodzić w rachubę niedopełnienie obowiązku (231 kk),
    > ale tu mamy szerokie orzecznictwo i raczej odpowiedzialność
    > dyscyplinarna wchodzi w rachubę, a nie karna.

    Ale pan prokurator ponoć rzekł był "...przez osobę na której ciaży
    obowiązek opieki". Tego nie ma ani w kk 162 ani tym bardziej 231.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-10-12 07:59:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zwalnia z odpowiedzialności za spowodowanie śmierci. Natomiast art. 162
    > kk (bo zakładam, ze o tym piszesz) dotyczy osoby postronnej, która mogąc
    > kogoś uratować tego nie robi.

    W zasadzie czemu ze 162 nie?

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-10-12 13:50:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale pan prokurator ponoć rzekł był "...przez osobę na której ciąży
    > obowiązek opieki". Tego nie ma ani w kk 162 ani tym bardziej 231.

    W 231 kk jest niedopełnienie obowiązku. Zakładając, że dyspozytor miał
    obowiązek zadysponować ratowników, to ten kawałek jest spełniony.
    Natomiast do tego artykułu jest bardzo szerokie orzecznictwo sądowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2019-10-12 16:57:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 22:10:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ja jestem statystycznie nieważny. A suwerenowi się generalnie podoba...

    Zeby to bylo z tydzien temu, to moze bys sie dowiedzial, czy sie
    suwerenowi podoba.
    A teraz to za pozno :-)

    Suweren raczej na pomoc karetki liczy, wiec watpie, aby mu sie
    podobalo ...

    > Wybierz sobie dowolną z włączonymi komentarzami. Nawet tu musiałem swego
    > czasu tłumaczyć czemu zwalnianie kobiet na macierzyńskich jest złe...

    A czemu zle ?
    Powinna dostac urlop i panstwowy zasilek :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-10-12 17:03:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 16:46:05 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > polegający na nagłym lub przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się
    > objawów pogorszenia zdrowia, których bezpośrednim następstwem może być
    > poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata
    > życia, wymagające podjęcia natychmiastowych medycznych czynności
    > ratunkowych i leczenia."
    >
    > Połamiemy babie kulasy i zapytamy czy w jej odczuciu jej stan zdrowa nie
    > uległ nagłemu pogorszeniu i nie wystąpiło u niej poważnie uszkodzenie
    > funkcji organizmu. Bo może rzeczywiście nie i nie ma o czym gadać;)

    A baba na zlosc Tobie przezyje, i bedziesz jej musial odszkodowanie
    wyplacic :-)

    > Ale są. Wypis... Żeby było ciekawiej odwieźli ja z powrotem karetką, bo
    > lekarz stwierdził, że nie ma mowy, żeby ją ktoś po prostu samochodem
    > odebrał.

    Ale po schodach moze wchodzic, czy wniesli ? :-)

    > Ale to nie ona decyduje czy wożą połamańców a ustawa.

    No to cytuj ustawe i lec do prokuratora.

    > W razie
    > wątpliwości należy babie kulasy poprzetrącać i sprawdzić czy podpada to
    > pod definicję:P

    Byloby pouczajace ... dla niej.

    > Trzy lata.

    Az trzy lata nalezy ?

    > nie ma tak prosto - raz odmówiła, raz przysłała. Albo za pierwszym razem
    > odmówiła pomocy w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, albo za drugim
    > "przekroczyła uprawnienia":P

    Zglaszajacy zglosil pogorszenie stanu :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-10-12 18:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 16:57, J.F. pisze:

> [...]
    > suwerenowi podoba.
    > A teraz to za pozno :-)
    >
    > Suweren raczej na pomoc karetki liczy, wiec watpie, aby mu sie

    Raczej że somsiadowi nie przyjado;)

    > A czemu zle ?

    Nie pamiętam dokładnie, ale było, że etat to nie dożywotnia posada.
    Chyba TomN coś takiego pisał, ale głowy nie dam (jak nie to z góry
    przepraszam). Animki to nie liczę;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2019-10-12 18:32:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 17:03, J.F. pisze:

    > A baba na zlosc Tobie przezyje, i bedziesz jej musial odszkodowanie
    > wyplacic :-)

    A czemu miałaby nie przeżyć - przecież zagrożenia życia w jej ocenie nie
    ma. W ogóle nic speclnie poważnego. Straty wyceniłbym według jej oceny
    na 2,79 PLN - może być winna grosika:P

    > Ale po schodach moze wchodzic, czy wniesli ? :-)

    Wnieśli. Zawsze wnoszą/znoszą jak jest potrzeba.

    > No to cytuj ustawe i lec do prokuratora.

    Zacytowałem - ta definicja nagłego zagrożenia, to właśnie z ustawy o tym
    czym zajmuje się system ratownictwa. I tak - raczej napiszę do proka.
    Zastanawiam się nad paragrafem - niedopełnienie obowiązków czy
    nieudzielenie pomocy. Składniam sie ku dwóm i niech się prok martwi, ale
    obstawiam, że mnie i tak na drzewo spuści. Skoro sądownictwo w tym kraju
    leci z obywatelem w chuja, dyspozytorka takoż to czemu prok miałbybyć
    wyjątkowy?

    > Az trzy lata nalezy ?

    Tak - ustawa o ratownictwie medycznym. Kurwa przez to zjebane państwo
    zostanę niedługo ekspertem od prawa pracy, praca unijnego, kodeksu
    postępowania cywilnego i teraz od ratownictwa;)

    Chyba dyspozytorki. Wiem co zgłaszałem.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2019-10-12 23:14:16
    Od: n...@o...pl

    Thu, 10 Oct 2019 17:31:47 +0200, w <5d9f4ee1$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Teściowa (jednak człowiek;) upadła w mieszkaniu i zobiła sobie kuku w
    > kolano. Dzwoni do mnie - opuchnięte, fioletowe nie może ruszyć. Mówię
    > dzwoń na 112 i się zobaczy. Do tej pory 112 zwykle działało (poza jednym

    A to chyba nowe trendy w polskiej służbie zdrowia.

    Ojciec dzwonił na pogotowie w środku nocy, że ma temperaturę i dostał drgawek
    -- "pan weźmie ibuprom".

  • 30. Data: 2019-10-13 04:04:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W 231 kk jest niedopełnienie obowiązku. Zakładając, że dyspozytor miał
    > obowiązek zadysponować ratowników, to ten kawałek jest spełniony.
    > Natomiast do tego artykułu jest bardzo szerokie orzecznictwo sądowe.

    Mnie niepokoi ten ciążący obowiązek, bo to brzmi jak wyjęte z jakiegoś
    przepisu, coś z KRO np.

    --
    Marcin