  • 1. Data: 2007-10-01 09:54:28
    Temat: Nadgodziny - czy mogą być planowane?
    Od: Wojtek <v...@p...onet.polska>

    Witam. Mam następujące pytanie: Czy pracodawca może zaplanować na okres np.
    3 miesiące do przodu nadgodziny? Np. Pracodawca wie że np. od listopada
    będę musiał przez kolejne 3 miesiące co drugi dzień pracować 3 godziny
    dłużej i na dodatek nie w siedzibie pracodawcy. Może to traktować jako
    nadgodziny? Czy przysługuje tu inna forma "wynagrodzenia"?

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-10-01 10:07:41
    Temat: Re: Nadgodziny - czy mogą być planowane?
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 11:54:28 +0200, Wojtek napisał(a):

> [...]
    > godziny dłużej i na dodatek nie w siedzibie pracodawcy. Może to
    > traktować jako nadgodziny? Czy przysługuje tu inna forma

    To nie są nadgodziny w rozumieniu kodeksowym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-10-01 11:49:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7v1slm5ytp16.1jces5opr14j0.dlg@40tude.net Wojtek
    <v...@p...onet.polska> pisze:

    > Mam następujące pytanie: Czy pracodawca może zaplanować na okres
    > np. 3 miesiące do przodu nadgodziny?
    Ogólnie - tak.

> [...]
    > traktować jako nadgodziny?
    > Czy przysługuje tu inna forma "wynagrodzenia"?
    Jak poza siedzibą pracodawcy, to może to delegacja, nie nadgodziny.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-10-01 12:05:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 13:49:44 +0200, Jotte napisał(a):

    > Ogólnie - tak.

    "Praca ponadwymiarowa nie powinna być zlecana w celu wykonywania
    normalnych, planowych zadań, nie powinna też być stałym elementem
    organizacji pracy stosowanym na skutek wadliwej organizacji pracy, dla
    wyrównania strat czasu nieprzepracowanego spowodowanych ponadprzeciętną
    absencją chorobową, brakami w zatrudnieniu itp." - K. Rączka, "Praca w
    godzinach nadliczbowych w znowelizowanym kodeksie pracy" (PiZS 2004/1/13).

  • 5. Data: 2007-10-01 12:16:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > To nie są nadgodziny w rozumieniu kodeksowym.

    Niby dlaczego?
    Po pierwsze nadgodziną jest "Praca wykonywana ponad obowiązujące
    pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony
    dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika
    systemu i rozkładu czasu pracy"
    A po drugie niedopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych wobec
    braku przesłanek jej dopuszczalności nie zmienia faktu że jeśli do tego
    doszło to mamy do czynienia z nadgodzinami za które należy się kasa.
    A po trzecie nadgodziny jak najbardziej można "zaplanować".
    Przecież można przewiedzieć "szczególne potrzeby pracodawcy" w okresie
    najbliższych 3 miesięcy. I z góry mówię że3 pracodawca nie ma obowiązku
    zatrudniać innej osoby w razie takich przewidywań.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-10-01 12:18:13
    Od: ps <p...@g...pl>

    Olgierd pisze:
    (..)
> [...]
    > absencją chorobową, brakami w zatrudnieniu itp." - K. Rączka, "Praca w
    > godzinach nadliczbowych w znowelizowanym kodeksie pracy" (PiZS 2004/1/13).

    'Nie powinna' nie jest tożsamym z 'nie może' ;-)

  • 7. Data: 2007-10-01 12:18:38
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:18:13 +0200, ps napisał(a):

    > 'Nie powinna' nie jest tożsamym z 'nie może' ;-)

    Jest, w rozumieniu języka prawnego - jest.

  • 8. Data: 2007-10-01 12:30:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdqnqn$mnm$1@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

> [...]
    > absencją chorobową, brakami w zatrudnieniu itp." - K. Rączka, "Praca w
    > godzinach nadliczbowych w znowelizowanym kodeksie pracy" (PiZS 2004/1/13).
    Po pierwsze - "normalnych, planowych zadań". Zadania do wykonania za jakiś
    czas mogą być okazjonalne, jednorazowe.
    Po drugie istnieją dziedziny (np. szkolnictwo), gdzie właściwa organizacja
    pracy wręcz _wymaga_ planowania nadgodzin (i to na cały rok naprzód) celem
    właściwego spożytkowania środków na wynagrodzenia.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-10-01 12:36:02
    Od: Wojtek <v...@p...onet.polska>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:16:23 +0200, Johnson napisał(a):

> [...]
    > najbliższych 3 miesięcy. I z góry mówię że3 pracodawca nie ma obowiązku
    > zatrudniać innej osoby w razie takich przewidywań.

    W necie znalazłem taka oto interpretację:
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2052
    .89.0.39.19.1.0.1.htm
    Z powyższego wynika, że jednak nie można planować nadgodzin.

    Wojtek

  • 10. Data: 2007-10-01 12:44:34
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:44:39 +0200, ps napisał(a):

    > Uzasadnij. Do tego:
    > analogicznie więc 'powinna' to jest 'może' czy 'musi'? Imho może, bo
    > musi, to 'powinna ... pod rygorem nieważności'

    "Powinna" czyli "tak ma być". Aczkolwiek to w odniesieniu do języka aktów
    prawnych, bo co autor wywodu częściowo fabularnego miał na myśli - nie
    wiem.