  • 1. Data: 2005-11-16 01:53:30
    Temat: Nadgodziny
    Od: "Turasol vel Felek" <t...@g...com>

    Witam grupę
    Mam pytanie

    Zatrudniłem się niedawno w firmie x i standardowo obowiązuje mnie okres
    próbny.
    Czy mój pracodawca nie musi mi przypadkiem wypłacić nadgodzin...
    Może inaczej to ugryzę. Skoro pracuję na okresie próbnym, na umowę-zlecenie
    i nie przysługują mi żadne premie za nadgodziny oraz żadne wyrównania, to
    czy mam obowiązek pracować nadgodziny lub wieczorami.
    Mam wrażenie, ze na okresie próbnym pracownik ma swoje 8-9 godzin na
    wykazanie się i szpula do domu. Jak zapatruje się na to Kodeks Pracy?
    Ogólnie, to bym chciał narobić im syfu, bo to duża firma, a w .... walą.
    Jeszcze mam pytanie: Jaka jest najniższa stawka diety w delegacji?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-16 06:14:32
    Temat: Re: Nadgodziny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Turasol vel Felek wrote:
> [...]
    > Ogólnie, to bym chciał narobić im syfu, bo to duża firma, a w .... walą.
    > Jeszcze mam pytanie: Jaka jest najniższa stawka diety w delegacji?

    Umowa zlecenie to nie praca i nie ma mowy o żadnym kodeksie pracy.
    I tyle w tym temacie.
    Było negocjować przyjęcie na okres próbny ale na umowę o pracę.

  • 3. Data: 2005-11-16 09:19:41
    Od: "Turasol vel Felek" <t...@g...com>

    > Umowa zlecenie to nie praca i nie ma mowy o żadnym kodeksie pracy.
    > I tyle w tym temacie.
    > Było negocjować przyjęcie na okres próbny ale na umowę o pracę.

    Dzięki za info

  • 4. Data: 2005-11-16 11:37:02
    Od: Jedrzej <m...@p...onet.pl>

    Dnia 16-11-2005 o 10:19:41 Turasol vel Felek <t...@g...com> napisał:

    > Dzięki za info

    W szczególnych przypadkach można uznać że łączy pracownika z pracodawcą
    umowa o pracę, jeżeli są ku temu przesłanki tj. stałe godziny pracy
    miejsce pracy, określone wynagrodzenie, podległość służbowa itp. Można
    wystąpić do Sądu Pracy o ustalenie stosunku pracy.
    I niech już nikt na tym forum mi nie pisze że umowa zlecenie to nie praca!
    Owszem stosuje się do niej K.C. ale gdy udowodni się przed sądem że
    wykonywało się normalną pracę ze spełnionymi w/w przesłankami do ustalenia
    stosunku pracy to jest szansa na uznanie tego przez sąd na stosunek pracy
    ze wszystkimi konsekwencjami, a wszczególności uzupełnieniu składek ZUS
    przez pracodawcę oraz wystawieniu normalnego swiadectwa pracy.

    Jedrzej

  • 5. Data: 2005-11-16 11:59:19
    Od: Jedrzej <m...@p...onet.pl>

    uzupełnienie

    Zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu pracy, cechami charakterystycznymi dla
    stosunku pracy jest zatrudnianie pracownika za wynagrodzeniem i
    zobowiązanie go do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz
    pracodawcy i pod jego kierownictwem.

    Tym samym, warunkiem niezbędnym dla zakwalifikowania umowy cywilnoprawnej
    (np. zlecenia lub umowy o dzieło) jako umowy o pracę, jest ustalenie, że w
    łączącej strony umowie przeważają cechy istotne dla umowy o pracę, takie
    jak: osobiste wykonywanie pracy (niemożność wyznaczenia osoby, która
    zamiast pracownika wykonywałaby jego obowiązki) , podporządkowanie
    pracownika (a więc - praca w miejscu i czasie określonym przez pracodawcę
    i pod jego kierownictwem), a także świadczenie tej pracy w warunkach
    obciążenia podmiotu zatrudniającego ryzykiem prowadzenia zakładu pracy.

    Pozdrawiam

    Jedrzej

  • 6. Data: 2005-11-16 16:13:07
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Turasol vel Felek" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jeszcze mam pytanie: Jaka jest najniższa stawka diety w delegacji?

    Dieta za pracę "na wyjeździe" na terenie Polski ponad 12h to na dzien
    dzisiajszy 21zł, za pracę ponad 8h połowa. Do 8h figa z makiem.
    Jeżeli wyjazd trwa np 3 doby to są to 3 pełne diety.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2005-11-17 08:22:30
    Od: "Turasol vel Felek" <t...@g...com>

    > Dieta za pracę "na wyjeździe" na terenie Polski ponad 12h to na dzien
    > dzisiajszy 21zł, za pracę ponad 8h połowa. Do 8h figa z makiem.
    > Jeżeli wyjazd trwa np 3 doby to są to 3 pełne diety.

    Ok. Dzieki wielkie