  • 51. Data: 2006-06-17 18:48:55
    Temat: Re: Nadawanie z małą mocą na 446 MHz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Wiesz, ale tam to było przez telefon - a współczesne telefony jednak
    > jakość dźwięku mają z reguły deczko lepszą, niż tanie "szczekaczki".
    > Zwłaszcza na budowie (hałas, zakłócenia elektryczne). Poza tym jaki
    > odsetek operatorów dzwigu nosi przy sobie dyktafony? ;->

    Pewnie żaden. Ale jak gówniarz raz się włączy i sobie da spokój, to
    nikomu się nie będzie chciał zawracać sobie tym głowy. Problemem staje
    się uciążliwe utrudnianie pracy, które w konsekwencji może doprowadzić
    wcześniej czy później do nieszczęścia. Wówczas już można gdzieś na tej
    budowie ustawić trzeci radiotelefon albo nawet skaner z wyjściem na
    magnetofon i po prostu nagrywać. Taki układ da się spokojnie zrobić
    nawet chałupniczo, bo dźwięk spokojnie możesz "wziąć" z kabelków pod
    głośnikiem (jak nawet nie ma wyjścia na słuchawki, bo niektóre mają) i
    wejść na dyktafon na wejście słuchawkowe.

    > No właśnie. Najpierw go znajdź ;->

    W wypadku budowy, to nie powinno być aż tak skomplikowane. Ustawiam
    kamerę w kierunku spodziewanego dowcipnisia i nagle operator krzyczy:

    - Franek! Popatrz na niebo, spada palący się samolot.

    Ten, który będzie szukał tego spadającego samolotu, to nasz dowcipniś
    :-) To tylko jeden ze sposobów. te sposoby są zależne przede wszystkim
    od okoliczności. Jak pisałem, tak naprawdę niebezpieczny dowcipniś
    musi widzieć dźwig.

  • 52. Data: 2006-06-17 18:49:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:
    > Tylko to usiłowanie trzeba udowodnić.

    Jak wszystko. Pytanie było co grozi, a nie czy da się złapać.

  • 53. Data: 2006-06-17 20:00:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > ROTFL
    >
    > Ja wiem, że GPRS i GPS brzmią podobnie, ale jednak to nie to samo ;->
    >
    > Pomijam taki detal, że wykorzystujący satelity system GPS to system
    > jednokierunkowy - odbiornik wylicza położenie na podstawie sygnałów z
    > satelity. A satelity sieci GPS nic "w zamian" od odbiornika nie otrzymują.

    pomijjac satelity, mozliwosc szykbiego zlokalizowania istnieje od dawna
    http://www.orange.pl/portal/map/map/private_services
    ?target=SC_CONTACT&serviceId=299433

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 54. Data: 2006-06-17 20:00:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > się uciążliwe utrudnianie pracy, które w konsekwencji może doprowadzić
    > wcześniej czy później do nieszczęścia. Wówczas już można gdzieś na tej

    Do nieszczęścia (a przynajmniej utrudnień) prędzej czy później może
    doprowadzić wykorzystanie takiej łączności nawet bez dowcipnisia -
    urządzenia tego typu są tanie, powszechnie dostępne i nawet niezłośliwe
    zagłuszanie takich instrukcji będzie co najmniej kłopotliwe.

> [...]
    > głośnikiem (jak nawet nie ma wyjścia na słuchawki, bo niektóre mają) i
    > wejść na dyktafon na wejście słuchawkowe.

    Jasne, wszystko można, tylko po co? Utrudnieniem będą dzieciaki zupełnie
    niewinnie bawiące się w okolicy w podchody - w końcu te częstotliwości
    są "wolne".

    > W wypadku budowy, to nie powinno być aż tak skomplikowane. Ustawiam
    > kamerę w kierunku spodziewanego dowcipnisia i nagle operator krzyczy:
    >
    > - Franek! Popatrz na niebo, spada palący się samolot.

    IMHO dowcipniś bałby się szwendać w zasięgu wzroku budowlańców - oni są
    z reguły dość "gabarytowi" i mogą przywalić ;)

> [...]
    > :-) To tylko jeden ze sposobów. te sposoby są zależne przede wszystkim
    > od okoliczności. Jak pisałem, tak naprawdę niebezpieczny dowcipniś

    Przypuszczam, że jak to dowcipniś, to raczej 'wcina się' w kanał na ślepo.

  • 55. Data: 2006-06-17 20:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > pomijjac satelity, mozliwosc szykbiego zlokalizowania istnieje od dawna
    > http://www.orange.pl/portal/map/map/private_services
    ?target=SC_CONTACT&serviceId=299433

    Może jednak poczytaj sobie o tej "szybkiej lokalizacji", bo się
    ośmieszasz :)

    Pomijając taki detal, że normalnie trzeba być w tej samej sieci, która
    zresztą namierzanego się "spyta", czy chce być namierzony (bo to zapewne
    można obejść - przynajmniej jak ma się nakaz), dokładność tego
    namierzania jest, delikatnie mówiąc, mizerna.

  • 56. Data: 2006-06-17 21:58:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:
    > Ale najpierw musiałbyś jakoś udowodnić, że faktycznie tym, co mówił
    do
    > radia, planował przeszkadzać komuś w pracy (wtedy go można choćby od
    > razu z 107KW ukarać) - a żeby w tej kwestii się wiążąco wpowiedzieć,
    > trzba by przykładowego nagrania posłuchać.
    > Zawsze mógł zupełnie nie złośliwie dyrygować kimś innym - np.
    > wieszającym flagę albo inny plakat w oknie...

    Wszystko jest kwestią dowodów i możliwości przekonania sądu do swoich
    racji. Skoro zdołasz przekonać sąd, że akurat dyrygowałeś facetem ze
    sztandarem?

  • 57. Data: 2006-06-17 22:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > pomijjac satelity, mozliwosc szykbiego zlokalizowania istnieje od
> [...]

    Po pierwsze zaproponowana przez Ciebie usługa dotyczy telefonów
    komórkowych, a my w tym wątku zajmujemy się radiotelefonami. Niby
    zasada zbliżone, ale nie do końca to samo. Po drugie ta usługa
    lokalizuje z dość dużym błędem wynoszącym niejednokrotnie kilkaset
    metrów. Po trzecie zabawa się kończy chwili wyłączenia telefonu.

  • 58. Data: 2006-06-17 23:08:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wszystko jest kwestią dowodów i możliwości przekonania sądu do swoich
    > racji. Skoro zdołasz przekonać sąd, że akurat dyrygowałeś facetem ze
    > sztandarem?

    Myślę, że najpierw tamci musieliby przekonać sąd, że im złośliwie
    przeszkadzał - dopiero potem ten drugi musiałby przekonywać, że jednak
    jest niewinny ;)

  • 59. Data: 2006-06-18 09:27:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    ?target=SC_CONTACT&serviceId=299433

    > Może jednak poczytaj sobie o tej "szybkiej lokalizacji", bo się
    > ośmieszasz :)

    testowalem to kiedys, pisze tylko ze jest mozliwosc zlokalizowania
    komorki i nie trzeba do tego niczego wymyslnego

    > Pomijając taki detal, że normalnie trzeba być w tej samej sieci, która
    > zresztą namierzanego się "spyta",

    o co sie spyta?

    czy chce być namierzony (bo to zapewne
    > można obejść - przynajmniej jak ma się nakaz),

    no tutaj chyba jest mowa o prawnych mozliwosciach namierzenia, wiec
    pytanie by w re niewchodzilo

    dokładność tego
    > namierzania jest, delikatnie mówiąc, mizerna.

    ale jednak dosc istotnie zaweza krag, dalej kamery przemyslowe itp i tak
    mozna dosc szybko zlapac delikwenta.

    P.

  • 60. Data: 2006-06-18 09:29:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

> [...]
    >
    > Po pierwsze zaproponowana przez Ciebie usługa dotyczy telefonów
    > komórkowych, a my w tym wątku zajmujemy się radiotelefonami.

    tak, ale mialem dziwne wrazenie ze watek schodzil na telefony,

    Niby
    > zasada zbliżone, ale nie do końca to samo. Po drugie ta usługa
    > lokalizuje z dość dużym błędem wynoszącym niejednokrotnie kilkaset
    > metrów.

    ale juz sa jakies wskazowki..

    > Po trzecie zabawa się kończy chwili wyłączenia telefonu.

    no to oczywiste :)