  • 141. Data: 2019-05-30 12:25:41
    Temat: Re: Na religie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2019 11:55:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To tam gdzie zabijano dzieci płci żeńskiej, bo państwo zakazywało mieć
    > więcej jak jedno dziecko, a ludzie woleli mieć syna? Rzeczywiście dobry
    > przykład ateizmu, nic, tylko czerpać garściami :) To raczej przykład do
    > czego może prowadzić cywilizacja nie oparta o odpowiednią religię.
    Znacznie lepszy w te klocki był chrześcijański naród niemiecki. Chyba że
    i chrześcijańska religia okazała się nieodpowiednia? I poza tym co złego
    w administracyjnym ograniczeniu dzietności? Należy tylko podziwiać
    odwagę klasy rządzącej ktora zdołała opanować kryzys demograficzny.
    Zabijanie dziewczynek było niepożądanym efektem ubocznym.
    Przypominam, mówimy o wpływie ateizmu na sukces. Chiny już są mocarstwem
    światowym a za lat 50 będą dominującym mocarstwem. Można by powiedzieć
    że czym szybciej odchodzą od swoich tradycyjnych, historycznych wierzeń
    tym szybciej się rozwijają ekonomicznie.

    > Poza tym cywilizacja chińska ma 5000 lat, mówienie, że była oparta o
    > brak wiary trąci ignorancją.
    Nadinterpretujesz. Nic takiego nie powiedziałem.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 142. Data: 2019-05-30 12:28:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > w administracyjnym ograniczeniu dzietności? Należy tylko podziwiać
    > odwagę klasy rządzącej ktora zdołała opanować kryzys demograficzny.

    Jaki kryzys? Ten, z którego skutkami walki teraz walczy?

> [...]
    > że czym szybciej odchodzą od swoich tradycyjnych, historycznych wierzeń
    > tym szybciej się rozwijają ekonomicznie.

    Tylko czy rozwijają się z powodu porzucenia wierzeń, czy z powodu
    takiej, a nie innej polityki gospodarczej?

    > Nadinterpretujesz. Nic takiego nie powiedziałem.

    Każesz mi ich podziwiać dlatego, że dziś część jest ateistami. To tak
    jakby oceniać życie człowieka po tym, jak przeżył ostatni tydzień.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2019-05-30 12:55:50
    Od: Kviat

    W dniu 30.05.2019 o 12:28, Liwiusz pisze:

    > Każesz mi ich podziwiać dlatego, że dziś część jest ateistami. To tak
    > jakby oceniać życie człowieka po tym, jak przeżył ostatni tydzień.

    I nie przeszkadza ci to równocześnie oceniać człowieka po tym, jak
    przeżył pierwszy tydzień.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 144. Data: 2019-05-30 13:07:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2019 12:28:47 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jaki kryzys? Ten, z którego skutkami walki teraz walczy?
    Kryzys demograficzny. Weź może najpierw przeczytaj coś na temat wzrostu
    ludności w Chinach w ostatnich 100 latach a potem zabieraj głos.

    > Tylko czy rozwijają się z powodu porzucenia wierzeń, czy z powodu
    > takiej, a nie innej polityki gospodarczej?
    A jak ci się zdaje, czy możliwa by była taka a nie inna polityka
    gospdarcza gdyby nie fakt że połowa Chińczyków to ateiści?
    Ateista posługuje się rozumem, więc jak rząd mówi że cholera ale nie
    nadążymy z produkcją żarcia to rozumny człowiek oceni sytuację sam i
    podporządkuje się zaleceniom. U nas to rzecz niemożliwa, zaraz bunty
    chłopskie i powstanie narodowe w obronie bosko nadanej wolności
    prokreacji.

    > Każesz mi ich podziwiać dlatego, że dziś część jest ateistami. To tak
    > jakby oceniać życie człowieka po tym, jak przeżył ostatni tydzień.
    Kolejna nadinterpretacja. Niczego ci nie każę podziwiać. Po prostu
    pokazuję fakty.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 145. Data: 2019-05-30 14:31:59
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-29 o 17:21, J.F. pisze:
    > Hm, przypominam sobie filmy Cejrowskiego gdzies z dzungli ... ci
    > Indianie maja swoje wierzenia, czy nie bardzo ?
    > No ale za przyklad rozwoju ich raczej stawiac nie mozna :-)
    >
    > Z drugiej strony - te rowiniete spoleczenstwa gdzies tam w tym niedawnym
    > etapie jednak zmniejszyly wplyw religii.

    Weź pod uwagę Meksyk. Tam mieszka większość Indian. Są katolikami.
    https://www.youtube.com/watch?v=fTqQxOlr8pA

    --
    animka

  • 146. Data: 2019-05-30 14:48:25
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-30 o 12:28, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Każesz mi ich podziwiać dlatego, że dziś część jest ateistami. To tak
    > jakby oceniać życie człowieka po tym, jak przeżył ostatni tydzień.

    Jak śmierć się zbliża to stają się żarliwymi katolikami i chowani sa na
    katolickich cmentarzach, po mszy żałobnej w kościele. Znam parę takich
    przypadków.

    --
    animka

  • 147. Data: 2019-05-30 14:54:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 30 May 2019 01:29:52 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ateizm pod względem populacyjnym nie osiagnął odpowiedniej masy
    > krytycznej aby w społeczeństwie z dominacja wiary być samo-podtrzymującą
    > się opcją.

    Jak nie osiągnął, kiedy osiągnął, choć z rodzimego grajdołu pewnie trudno w
    to uwierzyć:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Niereligijno%C5%9B%C4%
    87

    Udział osób deklarujących się jako niereligijne:
    Chiny 59-93%
    Szwecja 46%-85%
    Estonia 75,7%
    Azerbejdżan 74%
    Albania 60%
    Niemcy 59%
    Czechy 59%

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 148. Data: 2019-05-30 14:55:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 May 2019 19:34:06 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > pomimo pojawiania się idei ateizmu od czasu do czasu w
    > populacji, pozostaje ona zawsze marginesem i jest z czasem wypierana
    > przez ideę wiary nawet wśród potomków ateistów.

    Swoje mądrości rutynowo bierzesz, z tego, że "jest tak, jak mi się wydaje".

  • 149. Data: 2019-05-30 15:07:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 May 2019 21:38:31 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Słowianie na terenie Europy Środkowej działali przez kilka
    > tysięcy lat i wątpię, by nie było żadnego szkolnictwa.

    I zapewne już w czasach faraonów głosowali na dobrą zmianę.
    https://epodreczniki.pl/a/kim-byli-i-skad-przyszli-s
    lowianie/D1CFJ820E
    Do Europy Środkowej napłynęli najwcześniej w IV w. n.e.

  • 150. Data: 2019-05-30 17:09:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2019 o 00:55, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze przez niszczenie ?
    > A moze po prostu nie wymyslelismy pisma ?

    Może, choć wątpię. Tu znlazłem trochę na ten temat:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pismo_s%C5%82owia%C5%8
    4skie

    > No ale oni papier wynalezli, i tusz, i biurokracje.

    Nasi na kamieniach pisali.