-
61. Data: 2019-03-04 09:46:36
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 04.03.2019 o 05:48, Marcin De-bowski pisze:
>> Ale czemu nie ?
>> Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?
> Ciekawe czy będzie podobna katastrofa. Ma miarę naszych mozliwosci
> oczywiście.
ano na miarę możliwości De coś tam:)))))))))
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
62. Data: 2019-03-04 09:47:43
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 04.03.2019 o 06:00, Marcin De-bowski pisze:
> Szczerzę watpię choć pieprzenia z dojazdem (alternatywa) do Trójmiasta
> może być sporo. Ale samo w sobie, jako atrakcja turystyczna, taki wypad
> z Wa-wy do Elblaga, wodolotem do Gda, połażenie parę godzin i powrót?
> Brzmi mi całkiem atrakcyjnie. Jakbym był gościem z zagranicy
> odwiedzającym zasadniczo Wa-wę to bym się na taką jednodniową wycieczke
> z chęcią wybrał.
lol
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
63. Data: 2019-03-04 09:52:47
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> W dniu 2019-03-02 o 13:52, Robert Tomasik pisze:
>> W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:
>>
>>> port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
>>> to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu
>>
>> Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
>> przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
>> Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
>> wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
>> pływać.
>
> z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
> części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
> by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
> kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
> niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.
Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.
> Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy tak jak w Panamie z
> basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować. Ciekaw byłbym
> wyliczeń.
Sam przekop ma mieć 1.1 km. Jak rozumiem śluza na nim mają być
zasadniczo tylko na sytuacje nadzwyczajne dużej różnicy poziomów
wody (sztormy/powodzie/...) lub ze względów ekologicznych
[uniknięcie zbędnego mieszania wód o różnym zasoleniu/czystości].
--
A. Filip
| Po winie rozum w głowie ginie. (Przysłowie niemieckie)
-
64. Data: 2019-03-04 10:08:08
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> W dniu 2019-03-03 o 12:58, b...@g...com pisze:
>> użytkownik Robert Tomasik napisał:
>>
>>> Grzebnąłem trochę po necie i wygląda na to, ze Komisja Europejska nie
>>> tyle wp...la sie w naszą inwestycję, co jest zaniepokojona sygnałami z
>>> organizacji ekologicznych (EKO-UNIA, Greenpeace) oraz samorządowców.
>>
>>
>> Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).
>
> Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje
> część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie
> przekopu. Czy ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na
> skróty i nie ma wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co
> pozwalałoby nie dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że
> jest zasadny powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i
> już.
AFAIR projekt przekopu (na święty nigdy?) powstał jeszcze pod rządami
PO. Czy PiS przesunął planowane miejsce? Ja nic o tym nie słyszałem,
zakładam że totalna opozycja by wszelkie takie zmiany podkreślała++.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_%C5%BCeglug
owy_na_Mierzei_Wi%C5%9Blanej
> Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012
> roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją,
> Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w
> 2017 roku[12]
A z ciekawostek historycznych prawie w tym samym miejscu to już Batory:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_%C5%BCeglug
owy_na_Mierzei_Wi%C5%9Blanej
> Za datę pierwszego pomysłu przekopania Mierzei Wiślanej podaje się rok
> 1577, kiedy to król Stefan Batory w związku z buntem Gdańska wobec
> Rzeczypospolitej wyszedł z pomysłem przebicia Mierzei Wiślanej pod
> Skowronkami. W tym celu wysłał kasztelana wiślickiego Mikołaja Firleja
> wraz z sekretarzem królewskim Piotrem Kłoczewskim. Po obejrzeniu
> terenu wyznaczyli właśnie wieś Skowronki jako miejsce nadające się na
> przekop i budowę portu. Po zawarciu porozumienia z Gdańskiem pomysł
> zarzucono[9].
--
A. Filip
| Szał miłości jest gorszy od bólu zębów. (Przysłowie francuskie)
-
65. Data: 2019-03-04 12:14:11
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@w...eu...
Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
>> z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
>> części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze
>> statki,
>> by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
>> kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
>> niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.
>Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach
>3miasto-Elbląg.
Troche watpie.
Na morzu przeciez nie przeladuja, wiec i tak trzeba na nabrzeze,
zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly
stateczek bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira
i za brame.
A za brama dofinansowac lepszą droge.
No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...
J.
-
66. Data: 2019-03-04 12:38:10
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
W dniu 2019-03-04 o 12:14, J.F. napisał:
> Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:a...@w...eu...
> Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
>>> z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
>>> części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
>>> by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
>>> kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
>>> niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.
>
>> Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.
>
> Troche watpie.
>
> Na morzu przeciez nie przeladuja, wiec i tak trzeba na nabrzeze,
> zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly stateczek
> bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira i za brame.
> A za brama dofinansowac lepszą droge.
nawet na mala barke wrzucisz więcej niż na tira, a duża ilość tirów, gdy
wyjeżdża jeden za drugim może zakorkować trochę miasto - chodzi o
ilość tirów, które musiałyby wyjechać na raz. Przeładunki na barki robi
sie często na redzie, nie trzeba zajmować miejsca w porcie.
> No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...
chyba jest tam, zbyt płytko
--
http://kaczus.ppa.pl
-
67. Data: 2019-03-04 13:15:50
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Olin <k...@a...w.stopce>
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):
> Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
> Soliński, ...) zwracały się?
Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
wodne.
--
uzdrawiam
Grzesiek
adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain
http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/
-
68. Data: 2019-03-04 16:01:06
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpie*dala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 04.03.2019 o 13:15, tracz pisze:
> Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):
>
>> Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
>> Soliński, ...) zwracały się?
>
> Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
> wodne.
>
zaś nad zalewem zegrzyńskim ukryto kosztowności z afery "Żelazo",
zamieszany w tę aferę był wujek tracza:)
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
69. Data: 2019-03-04 16:16:50
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):
> Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
> Soliński, ...) zwracały się?
Musisz być stosunkowo młodym durniem. Nie pamiętasz czasów kiedy na
górskich rzekach nie było retencji i co roku w gazetach czytało się o
powodziach zmiatających mosty, drogi i wsie.
Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd.
--
Jacek
I hate haters.
-
70. Data: 2019-03-04 16:53:23
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 04.03.2019 o 16:16, Jcek Maciejew pisze:
> Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):
>
>> Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
>> Soliński, ...) zwracały się?
>
> Musisz być stosunkowo młodym durniem. Nie pamiętasz czasów kiedy na
> górskich rzekach nie było retencji i co roku w gazetach czytało się o
> powodziach zmiatających mosty, drogi i wsie.
> Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
> mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd.
>
Jcek dał odpór zaplutemu karłowi reakcji:))))))
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"