  • 51. Data: 2019-03-03 20:23:41
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.03.2019 o 19:38, J.F. pisze:
> [...]
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82
    awska
    > Ale czemu nie ?
    > Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

    Ale my trochę mały rozmiar projektujemy.

  • 52. Data: 2019-03-03 20:55:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 08:01:56 +0100, u2 napisał(a):

    > rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi
    > wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą
    > bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina
    > i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)

    Ale rura jest poza granicami EU ... w wiekszosci :-)

    Zawsze mowilem, ze trzeba bylo poprzec EU i w ograniczaniu emisj CO2
    ... i wybudowac elektrownie atomowa pod niemiecka granica :-)

    J.

  • 53. Data: 2019-03-04 05:48:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Cie%C5%9Bnina_Pi%C5%82
    awska

    > Ale czemu nie ?
    > Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

    Ciekawe czy będzie podobna katastrofa. Ma miarę naszych mozliwosci
    oczywiście.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2019-03-04 06:00:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
    > zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
    > i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
    > masz.

    Szczerzę watpię choć pieprzenia z dojazdem (alternatywa) do Trójmiasta
    może być sporo. Ale samo w sobie, jako atrakcja turystyczna, taki wypad
    z Wa-wy do Elblaga, wodolotem do Gda, połażenie parę godzin i powrót?
    Brzmi mi całkiem atrakcyjnie. Jakbym był gościem z zagranicy
    odwiedzającym zasadniczo Wa-wę to bym się na taką jednodniową wycieczke
    z chęcią wybrał.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2019-03-04 09:18:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-02 o 22:05, z pisze:

    > Cholera jasna.
    >
    > Wy tu na serio piszecie że UE się przypierza do kopania ziemi?
    >
    > A elektrownię atomową to nam pozwolą budować czy nie?
    >
    > Przecież to strasznie niebezpiecznne i szkodliwe zwłaszcza dla "świstaków"
    >
    > Ja pier...
    >
    > Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem

    Największy problem naszych władz, że wiele rzeczy chcą przepychać na
    skróty, bez procedur (tak jak i w tym wypadku), sądzę, że gdyby
    zrobiono to zgodnie z procedurami prawie (no zawsze się może znaleźć
    jakiś malkontent, ale to będzie marginalna sprawa)nikt by się nie
    czepiał. NIestety u nas wszyscy chcą wszystko na skróty - prawo nie
    powinno na to pozwalać i tyle, nie byloby pokus wśród niemyślących
    rządzących.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 56. Data: 2019-03-04 09:25:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
    > przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
    > Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
    > wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
    > pływać.

    z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
    części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
    by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po kraju. Ekspert
    pisał, że jest to często stosowana strategia w niektórych portach. Na
    ile jest to prawda nie wiem. Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy
    tak jak w Panamie z basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować.
    Ciekaw byłbym wyliczeń.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 57. Data: 2019-03-04 09:32:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-03 o 12:58, b...@g...com pisze:

    > Samorządowców? Z jakiej opcji politycznej? (pytanie retoryczne).

    Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje
    część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie przekopu. Czy
    ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na skróty i nie ma
    wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co pozwalałoby nie
    dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że jest zasadny
    powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i już.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 58. Data: 2019-03-04 09:42:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 09:18, Tomasz Kacza-nowski pisze:
> [...]
    > czepiał. NIestety u nas wszyscy chcą wszystko na skróty - prawo nie
    > powinno na to pozwalać i tyle, nie byloby pokus wśród niemyślących

    to albo niezgodnie z przepisami prawa, albo jednak zgodnie z przepisami
    prawa, Kacza coś tam nie zna się, ale robi za "znafcę" na
    psprawo:)))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 59. Data: 2019-03-04 09:43:55
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 09:25, Tomasz Kacza-nowski pisze:
> [...]
    > ile jest to prawda nie wiem. Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy
    > tak jak w Panamie z basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować.

    nie no, Kacza coś tam słyszał coś tam i to pisze z poziomu "znafcy" na
    psprawo:))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 60. Data: 2019-03-04 09:45:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 09:32, Tomasz Kacza-nowski pisze:
> [...]
    > dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że jest zasadny
    > powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i już.

    Kacza coś tam wie, że gdyby przekop był kawałek dalej to nie byłoby
    ostrego sprzeciwu Rosji i donosów agientury do KE:)))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"