  • 41. Data: 2019-03-03 16:31:38
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-03 o 15:36, n...@o...pl pisze:

    > Ponadto pływanie po morzu wymaga AFAIR innych uprawnień niż śródlądowe.

    Do dwóch mil morskich od brzegu nie wymaga.

  • 42. Data: 2019-03-03 16:57:04
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może to wina niedzieli, bo nie łapię.

    -----
    > Było by im biedniej.
    > My byliśmy grzeczni i nasz "sojusznik" uchwalił u siebie prawo na mocy którego
    będzie decydował kto ma "dziedziczyć" leżące u nas

  • 43. Data: 2019-03-03 17:18:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ń <k...@t...sie> pisze:

    > Może to wina niedzieli, bo nie łapię.

    W sobotę świętą byś załapał? A że go "polemiczna przesada" poniosła?
    Supermocarstwo potrafi super wkurwić "słabiaków" z palcem w dupie
    i nawet nie zauważyć (specjalnie).

    Na grupie prawo masz poniżej linki na prawo USA. Linki na polityczną
    ocenę _z naszej perspektywy_ powinieneś łatwo znaleźć sam.

    https://www.congress.gov/bill/115th-congress/senate-
    bill/447
    https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-b
    ill/1226

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2019-03-03 18:43:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Mar 2019 16:23:50 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > AFAIR samorządy protestują na poziomie gmin. Swojej głowy za to nie dam ;-)
    >
    > Nie przesadzaj za bardzo. Tereny przy samym kanale mogą stracić "walory
    > turystyczne"

    Wydaje mi sie, ze to jest planowane pare km od tych terenow, wiec
    raczej zyskaja. No chyba, ze cos brudnego zacznie wyplywac z kanalu na
    boki.

    A jakby jeszcze przy okazji udalo sie troche oczyscic wewnetrzna wode,
    to by zyskaly wielokrotnie, bo obecnie to ona raczej malo
    wykorzystana.

    > dojazd do końcówki mierzei będzie utrudniony.

    Raczej ulatwiony, jesli przy okazji ulepsza droge.

    W planach jest most, wiec w zasadzie kanal nie bedzie przeszkadzac ...
    az do remontu mostu.

    > Wiec jakby
    > się te samorządy nie burzyły nic a nic to byłyby dupa a nie samorządy.
    > A że ich burzenie się da się "politycznie wzmocnić"? Samo życie (polityczne).

    Zamiast liczyc ile zarobia na budowie :-)

    J.

  • 45. Data: 2019-03-03 19:25:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2019 14:19:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 03.03.2019 o 11:35, n...@o...pl pisze:
    [...]
    > Gdybyś upublicznił, jak chcesz to liczyć, to ewentualnie można by
    > skomentować. Bo jeśli chodzi Ci o to, że koszt budowy chcesz opłatami
    > portowymi zrównoważyć - a coś tak podejrzewam - to nie jest to do końca
    > dobry sposób.
    >
    > Jakby się dało na zatokę wypływać, to część jachtów zacznie tam w
    > portach cumować. Opłata jest przychodem. Pewnie dlatego będzie jakaś
    > infrastruktura potrzebna. nie każdy nocuje na jachcie, niektórzy wola w
    > hotelu, a i na ląd złażą, by piwo wypić, czy obiad zjeść. Powstaną
    > hotele i tawerny.

    Ci co chca w hotelu, to mogliby w jakims malym porcie w od strony
    Zatoki sie zatrzymac ... tylko chyba nie ma takiego portu ... czyzby
    nie bylo potrzeby w Krynicy ?

    A piwo ... musialoby panstwo zmienic podejscie do alkoholu, bo
    zeglarzom nie wolno.
    No chyba, zeby tak policjanta z alkomatem w porcie postawic - to
    powstana wkrotce hotele i nocne kluby :-)

    Ale mozliwosci sie rozszerza, jak bedzie mozna sobie rejs od Gdanska
    do Fromborka zrobic.

    > Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
    > zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
    > i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
    > masz.

    Wodoloty jeszcze lataja ? Ja tam ze starych czasow pamietam, ze fajnie
    pedzil z Helu ... ale potem drugie pol godziny gdzies po porcie sie
    wlecze.

    Ale przeciez z Elblaga do Gdanska jakies 60 km - mozna samochodem,
    mozna autokarem, mozna by pociagiem, ale PKP oczywiscie nie wyrabia.

    > Moim zdaniem żaden z tych portów nigdy nie będzie miał znaczenia
    > gospodarczego jako port przeładunkowy. Żeby się to udało, to by przekop
    > musiał być ze trzy razy większy. Duże statki mogą sobie 15 dni wcześniej

    W Elblagu jakies turbiny robili ... moze barki ulatwilyby im zycie ...

    > informować Rosjan o tym, że mają zamiar płynąć. I tak takie rzeczy się
    > uzgadnia z portem wcześniej. To nie jest tak, że statek z bananami
    > płynie z Afryki i na wysokości Helu kapitan sobie wybiera, czy do Gdyni,
    > czy do Gdańska, czy może Elbląga popłynie.

    Ja tam slyszalem i takie wersje, ale to w starym ustroju bylo :-)

    J.

  • 46. Data: 2019-03-03 19:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 23:21:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    awska

    > Kanałem tej cieśniny nie zastąpimy raczej - nie te wymiary.

    Ale czemu nie ?
    Przekopali Suez, przekopali Paname - to nie da Mierzei przekopac ?

    J.

  • 47. Data: 2019-03-03 19:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 22:05:30 +0100, z napisał(a):
> [...]

    No jak wbrew interesowi - ta rura plynie gaz do EU :-)

    > Cholera jasna.
    > Wy tu na serio piszecie że UE się przypierza do kopania ziemi?
    >
    > A elektrownię atomową to nam pozwolą budować czy nie?
    > Przecież to strasznie niebezpiecznne i szkodliwe zwłaszcza dla "świstaków"

    No widzisz - jakbysmy zrobili 10 lat temu, to by nie mieli wyjscia.
    Ale teraz EU jest na etapie wychodzenia z atomu, i moga nam nie
    pozwolic, a Niemcy pierwsz beda protestowali ..

    > Ja pier...
    > Jeszcze za dwa takie njusy i będę głosował za polexitem

    Najpierw niech nam doplaca :-)

    J.

  • 48. Data: 2019-03-03 19:51:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 17:37:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I to jest bardzo sensowny cel.

    Umiarkowany - po zalewie moga plywac i dzis,
    po Zatoce moga plywac i dzis, tylko ze zmiana akwenow jest klopot.

    Kto lubi Zalew parkuje jacht na Zalewie, kto morze - na morzu, do
    Gdanska z Warszawy podobnie daleko.

    Wiekszosc chyba i tak jacht wynajmuje, to i akweny moze zmieniac co
    weekend.

    > Pytanie, czy owe jachty nie mogły pływać
    > przez Pilawę, ale nie znam się i może były tam jakieś problemy.

    Nie mogly, bo Rosjanie fochy odstawiali.
    Tzn raz mogly, raz nie mogly ... to teraz stosunki sie ociepla, bo
    fochow juz nie bedzie :-)

    J.

  • 49. Data: 2019-03-03 19:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ale co - myslisz, ze zechca doplacac, czy odwrotnie - wycisna nas,
    zeby ulzyc swoim obywatelom ?

    Za duzi jestesmy ... mozna by przywrocic monarchie, wielu by pewnie
    doplacilo, zeby moc zostac krolem ... ale nie tyle, zeby 38 mln
    zadowolic :-)

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

    > Skoro KAŻDE państwo jest deficytowe, to może oddać Państwo Polskie komuś - to jak,
    Niemcom czy Ruskim?
    > BTW ciekawe, czy Kanał Augustowski zwracał się? Czy przeróżne Zalewy mające obecnie
    funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
    > Soliński, ...) zwracały się?
    > Swoją drogą obserwując poziom intelektualny internetowych pachołków Rosji nic
    dziwnego, że socjalizm trzymał się u nas tak długo.

  • 50. Data: 2019-03-03 20:17:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.03.2019 o 19:41, J.F. pisze:

    > No jak wbrew interesowi - ta rura plynie gaz do EU

    ta, ale kosztem środkowo - wschodniej EU

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"