  • 211. Data: 2005-09-27 14:46:25
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Mon, 26 Sep 2005 21:02:25 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > ja mysle ze te utrudnienie wynika z fakltu ze sie jezdzi na uczelnie 2 razy
    > w tygodniu :)
    > jestem pewien ze nie bylo by problmeu gdyby sie w trakcie tygodnia wybral.

    Być może masz rację. Problem polega jednak na tym, że większość studentów
    zaocznych w trakcie tygodnia pracuje.
    Dodatkowo problem tkwi w regulaminie/procedurach uczelni. W poprzedniej
    uczelni wystarczyło zostawić na portierni legitymację, dostawało się wtedy
    klucz do pracowni i można tam było siedzieć do godz. 20. Obecnie o czymś
    takim mogę tylko pomarzyć. Jeśli uda nam się z kolegami siedzieć w pracowni
    poza godzinami zajęć, to tylko dlatego, że jakiś wykładowca się nad nami
    ulitował i nas wpuścił (chociaż wcale nie musiał).

    Maciej Olędzki

  • 212. Data: 2005-09-27 16:00:39
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > gdybys namalowal identyczna kopie to bylby plagiat ale bys sam to zrobil,
    > tak samo jak bys sam od zera napisal identyczny program i go skompilowal.
    > Wtedy bys nie podelgal pod te artykuly.

    Nie możesz napisać identycznego programu ("wygląd" też podlega ochronie
    prawnej ;)
    A co jeśli bym się uparł że to właśnie ja go napisałem ;))), ale wszystkie
    źródła
    zginęły w czasie np. kradzieży ?

    > tyle ze program gloweni jest przenzaczony dla prywatnych uzytkownikow i
    > wlasnie ztego wlasciciel praw majatkowych cierpie zysk.

    Nie szalej - programy kosztujące w tysiącach zł dla "prywatnych" ?

    > podstawe prawna prosze ktora przewiduje za taka czynnosc odpowiedzialnosc
    > karna, bo o niej mowimy.

    Zgodziłeś się na warunki licencji? Pewnie że nie odpowiedzialność
    karna, ale cywilna jak najbardziej (która zresztą może być bardziej
    dokuczliwa). Zresztą pewnie nabywca podlegał by pod karny jako "złodziej".
    Co ja mówię niech Ci ktoś odklei naklejkę z licencją z obudowy
    już w razie kontroli możesz mieć kłopoty. Nie wspomnę o wielkiej "niechęci"
    (jeśli skończyła Ci się gwarancja na sprzęt to możesz się pocałować ... )
    do aktywowania XP na kompach w których padł np twardy dysk.
    Zapłaciłeś za system z nowym kompem po miesiącu pada ci dysk albo płyta
    główna i musisz za system płacić od nowa.

  • 213. Data: 2005-09-27 16:07:34
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> > trezba o tym
    pomyslec przed studiami, n apewno nie jest to wytlumaczeniem
    > kradziezy co bys nie twioerdzil

    Jest ;))) Wysoki sądzie ukradłem bułkę w sklepie bo byłem głodny albo
    pożyczyłem (dosłownie!) te programy bo byłem głodny wiedzy ;))
    Mogę je nawet ładnie zapakować w paczkę i odesłać producentowi z
    przeprosinami niech je sobie wsadzi ....

  • 214. Data: 2005-09-27 16:11:16
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Nie wstydź sie, podaj nazwę uczelni i nazwisko owego, który to:
    > albo w niejasny sposób promuje produkty komercyjnych firm,
    > albo propaguje piractwo.
    > Może być po Twoim dyplomie, a wtedy
    > być może następcy nie będą mieli
    > takich rozterek jak Ty.

    Skończyłem dwie uczelnie na obydwu było to samo.
    Mogę przypuszczać że tak jest na wszystkich uczelniach.
    Choć na jednej byłem mile zaskoczony wykładowca
    indywidualnie załatwił z producentem softu wersje
    do celów edukacyjnych i dał je nam za darmo.
    Ale to był wyjątek.

  • 215. Data: 2005-09-27 19:46:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > poza godzinami zajęć, to tylko dlatego, że jakiś wykładowca się nad nami
    > ulitował i nas wpuścił (chociaż wcale nie musiał).

    n oto pozostaje trial + trial windows i reinstlaka co 3 miesiace,
    studiowanie wymaga wyrzeczen nikt nie mowil ze bedzie latwo :)

  • 216. Data: 2005-09-28 01:03:58
    Od: atlanta <m...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > dla siebie, jezlei dla siebie to zrobi z legalnie nabytej wersji nie podlega
    > pod odpowiedzialnosc karna.

    Ale caly czas krzyczysz ze wszyscy sa zlodziejami.

    > mylisz sie

    U mnie tak jest. Bardzo logiczne rozwiazanie.

    > jest mowa o wlascicielu praw majatkowych czyli tym kto decyduje kto moze
    > rozpowszechniac jego program

    Co innego rozpowszechniac, co innego sprzedawac, a jeszcze co innego
    kopiowac. Musiales konczyc bardzo mondre szkoly. :-P

    > nie, czyli wlasicicel praw majatkowych, nie ma znaczenia kto nim jest.

    Dla nas, spoelczenstwa, ma znaczenie fundamentalne. Chcemy wolnej
    konkurencji

    > na wlasny uzytek z legalnie wczesniej nabytego nie, (i tu odpowiedzialnosci
    > karnej nie ma) ale jezeli
    > to dostanie nasz kolega to juz niejest uzytek wlasny i osoba ktora mu go
    > podarowla nie ma prawa rozpowszechniac
    > tego oproramowania bez zgody osoby posiadajacej prawa majatkowe co najzwyzej
    > moze swoj egzemplarz sprzedac/
    > oddac usuwajac z komputera wszystko.

    Spadaj do kibla palancie z taka idiotyczna argumentacja. Albo zaloz
    Towarzystwo Miloscnikow MSyfa.

    > Jezlei dla CIebie okradzenie producenta np z buleczek i rozdanie ich tym
    > ktorzy ich potrtzebuje jest reklama
    > dla producenta to ci gratuluje
    >
    > P.

    Nikt nie kradnie zlodziejowi. Przeciwnie, robi reklame.

  • 217. Data: 2005-09-28 01:05:15
    Od: atlanta <m...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > jestes tak strasznie ograniczon osoba ze az glowa boli. Jezlei nie znasz
    > wiecej firm to daruj sobie udzielanie sie w tym watku

    Adobe jest jedna z najbardziej aroganckich firm na rynku swiatowym.
    Kradna, i krzycza ze to oni sa okradani.

  • 218. Data: 2005-09-28 01:18:06
    Od: atlanta <m...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > www.promise.pl to jest sklep promowowany przez microsoft polska, i glowny
    > zreszta internetowy sprzedawaca
    > oprogramowania tej formy, obok windowsa znajdziesz tam linuks suse. Jak to
    > skomentujesz?

    Tak to skomentuje jak auta hybrydowe Forda. To takie auta ktore uzywaja
    benzyny i elektrycznosci na zmiane. Niby przyjacielskie srodowisku.
    Zakladajac, ze nie mozna zrobic auta calkowicie elektrycznego, pomimo iz
    technologia jest od dekad.

    Ford tym sie chwali, ale nigdzie tego auta nie kupisz, bo to fikcja
    obliczona dla frajerzynow jak ty. Czyli jest, ale tylko do celow
    propagandowych.

    Identycznie MSyf popiera promise.pl

    Pokaz mi laptop bezposreednio od producenta typu Toshiba, z opcja
    Linuxa. Pogadamy.

    > jestes zalosny, co ty myslisz zbucu e ktos napisze oprograowanie i wystawi
    > zrodla zebys mogl sam sobie skompilowac?

    W kazdym przemysle konkurencja dobrze wie co ukrywa przeciwnik na rynku.
    KAZDYM. McDoanld's wie dokladnie jakie srodki chemiczne sa we frytkach
    KFC, Philip Morris wie dokladnie co jest podkladane do Westow, itd.

    Jestes zalosny nie zdajac sobie sprawy jak dziala przedsiebiorstwo typu
    MSyf. Ich tajemnice sa moze tajemnicami dla takich dupkow jak ty.

    > Ukrasc.
    > pokaz mi zrodla, macos, pokaz mi zrodla Lotus-a pokaz mi zrodla gier
    > komercyjnych firm innych innych nioz microsoft
    > (daruj sobie quake), pokaz zrodla GTA Vice City i uzasadnij czemu oni nie sa
    > zlodziejami, badytami tylko Bill

    Dlatego ze Bill prowadzi dzialalnosc *kryminalna*. Za co mial sprawe
    zrobiona przez prokuratorow.

    > no to pluj k. na wlasciciela skepu bo to on dobiera towar ktory hcce
    > sprzedawaac

    Maly sprzedawca w Pcimiu nie ma nic do gadania. Za niego decyduja
    oszusci jak Gates.

    > linux tez wprowadza uaktualnieniea on-line, coraz wiecej firm to robi,
    > oznacza to ze sprzedaja produkt wadliwy?
    > Napisales kiedys bucu choc jeden program? Pochwal sie.

    Nie odwracaj kota ogonem. Sprzedal wadliwy produkt, czy nie?

  • 219. Data: 2005-09-28 01:23:50
    Od: atlanta <m...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > czy intsalowales bucu na dtwardym dysku?
    > Jaki komunikat dokladnie dostajesz?

    Do sabotazu Linuxa przyznaje sie producent, wiec zadne testy nie sa
    potrzebne.

  • 220. Data: 2005-09-28 01:26:09
    Od: atlanta <m...@f...com>

    Przemek R... wrote:

    > gowno prawda, linux z najnowszym kde jak sie odpali to pewnie sie zawiesi po
    > chwili.
    > i tyle wart twoja teroia co do wymagania sytemu

    Dobrze. Jest do d.

    I co z tego?

    Nie bandycie Gatesowi decydowac co my konsumenci mamy uzywac.

    > te strony daja mozliwosc wyboru programistom narzedzi a co z atym idzie
    > umoliwiaja wybor
    > platformy na ktora chca pisac, ONI w zdecydowanej wiekszosci wybieraja
    > windowsa,

    Zdaje mi sie ze MSyf przylapano na uzywaniu... Linuxa.

    > czesto korzystaja z oprogramowania firmy Borland ktora glownie pisze
    > kompilatory pod windowsa(co o tej fimrmie sadzisz?zlodzieje? zarobili w
    > osttanim roku 100 mln $, slreca co?)
    > i wlasnei ich narzedzia czesto sa wybierane.
    > Jak widzisz nie bil decyduje o przetrwaniu windowsa a programisci ktorych to
    > oprogramowanie na codzien uzywamy,
    > przestana pisac na pod ten system, windows przejdzie do historii.

    Dalej krecisz sie w kolku. Niech sobie wybiera kazdy co chce. Ale niech
    ma wybor. Tymczasem konsument nie ma wyboru przed polka sklepowa (nie w
    laboratorium), bo jest zmuszany do Windows przez bandyte z Redmond.