-
1. Data: 2007-06-13 15:26:12
Temat: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: m...@b...pl (MarekG)
w dniu 28,05.2006 zlozylem reklamacje nastepujacej tresci
R E K L A M A C J A
W dniu 13.12.2006 roku, nabyłem w Państwa sklepie aparat telefoniczny
marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723, w ramach oferty
promocyjnej RHR1U3_3K . Dowód zakupu : Karta gwarancyjna NR
PL/LZT1088501R2A z dnia 13.12.2006 roku.
W ciągu ostatniego tygodnia ujawniły się w nim wady polegające na:
• Wadliwe działanie aparatu fotograficznego
• Nagrzewanie akumulatora
• A w dniu 24.05.2007 roku całkowite zaprzestanie pracy przez w/w
aparat telefoniczny
Mając na uwadze przepisy art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu
cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), wnoszę o wymianę aparatu
telefonicznego na nowy, wolny od wad.
Pragnę nadmienić, że w świetle w/w ustawy towar ma wadę fizyczną, która
przesądza o jego całkowitej nieprzydatności do celu, do jakiego tego
rodzaju towar jest zwykle używany (art. 4 ust.3) Jeżeli niezgodność z
umową zostanie stwierdzona przed upływem 6-ciu miesięcy od dnia wydania
towaru (a tak jest w tym przypadku), domniemywa się, że istniała już w
chwili wydania /zakupu/ co ma miejsce w moim przypadku (art. 4 ust. 1).
Sprzedawca, czyli Państwo nie mogą się od tej odpowiedzialności uchylić
lub zwolnić. Nie mniej istotnym faktem jest, że to od nabywcy zależy, czy
reklamując zakupiony towar skorzysta z karty gwarancyjnej, czy też będzie
go reklamował tak jak ja na podstawie przepisów przytoczonej wyżej ustawy.
Mając powyższe na uwadze, proszę o wymianę towaru zgodnie z powyższą
reklamacją oraz wydanie aparatu zastępczego na czas rozpatrywania
reklamacji
Poniewaz nie dostalem odpowiedzi w ciagu ustawowych 14 dni, dzis
pokwitowano mi odbior pisma ktore zlozylem o tresci:
W dniu 28.05.2007 roku, złożyłam w Państwa Firmie reklamacje zakupionego
aparatu telefonicznego marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723
/kopia w załączeniu/. Podstawą złożenia reklamacji były przepisy ustawy z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176).
Do dnia 13.06.2007 roku nie uzyskałam Państwa odpowiedzi na moją
reklamację, co w świetle przytoczonej ustawy, tj., art.8 ust.3 oznacza, że
firma ABC Agent SOLEX wspomnianą na wstępie reklamacje uznała za zasadną.
Cyt.:, „ 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione”
W związku z powyższym wzywam do spełnienia żądanego świadczenia, tj
wymiany zakupionego telefonu Sony Ericsson K750i, na nowy, wolny od wad w
terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma. Nie spełnienie
świadczenia będzie skutkowało moim wystąpieniem ze skargą do Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz na drogę sądową w postępowaniu
uproszczonym wraz z żądaniem dodatkowych roszczeń odszkodowawczych
wynikającymi z przepisów Kodeksu Cywilnego, co narazi Państwa na dodatkowe
koszty.
Powyzsze pisma pokwitowano podpisem z pieczecia firmowa i podpisem. Pan
ktory pzryjmowal, powiedzial ze nie dsotalem odpowiedzi poniewaz telefon
jest u rzeczoznawcy, podejrzewam ze w naprawie gwarancyjnej po ktorej beda
chcieli mi go wcisnac jako naprawiony. W zwiazku z powyzszym mam pytanie.
1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
reklamacje w ciagu 14 dni i napisali ze z koncowym rozpatrzeniem
reklamacji poczekaja na wynik ekspertyzy OK. Ale teraz, skoro minelo 14
dnio bez odpowiedzi w swietle ustawy o spzredazy konsumenckiej, nawet
niepomyslny wynik espertyzy nie powinien miec znaczenia. Co wyna to?
--
Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego
-
2. Data: 2007-06-14 00:28:43
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 13.06.2007 MarekG <m...@b...pl> napisał/a:
> 1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
> ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
> znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
Nie. Najmniejszego. Istotne jest samo przekroczenie terminu.
--
Marcin
-
3. Data: 2007-06-14 10:36:32
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: "sotb" <s...@n...netu>
tkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
news:rme6k4-a8f.ln1@ziutka.router...
> Dnia 13.06.2007 MarekG <m...@b...pl> napisał/a:
>> 1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
>> ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
>> znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
>
> Nie. Najmniejszego. Istotne jest samo przekroczenie terminu.
A co jeśli urządzenie zostanie przez sprzedawcę wysłane do producenta, ten
je naprawi i zostanie zwrócone klientowi? Klient nie zauważy (czy możliwe?)
że urządzenie nie jest wymienione i pokwituje odbiór.
I co w przypadku jeśli urządzenie naprawione nadal ma wady?
SOTB
-
4. Data: 2007-06-14 11:18:41
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 14.06.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
> tkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
> news:rme6k4-a8f.ln1@ziutka.router...
>> Dnia 13.06.2007 MarekG <m...@b...pl> napisał/a:
>>> 1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
>>> ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
>>> znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
>> Nie. Najmniejszego. Istotne jest samo przekroczenie terminu.
> A co jeśli urządzenie zostanie przez sprzedawcę wysłane do producenta, ten
> je naprawi i zostanie zwrócone klientowi? Klient nie zauważy (czy możliwe?)
> że urządzenie nie jest wymienione i pokwituje odbiór.
MZ sprzedawca może odpowiadać nawet karnie bo będzie to zwykłe oszustwo.
> I co w przypadku jeśli urządzenie naprawione nadal ma wady?
To będzie miało nadal wady. Nie wiem jaki jest sens rozpatrywania tego
typu sytuacji skoro obowiązkiem sprzedawcy jest spełnić żądanie
reklamacyjne a te jak rozumiem było "wymiana na nowy".
--
Marcin
-
5. Data: 2007-06-14 12:25:44
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: "sotb" <s...@n...netu>
>> A co jeśli urządzenie zostanie przez sprzedawcę wysłane do producenta,
>> ten
>> je naprawi i zostanie zwrócone klientowi? Klient nie zauważy (czy
>> możliwe?)
>> że urządzenie nie jest wymienione i pokwituje odbiór.
>
> MZ sprzedawca może odpowiadać nawet karnie bo będzie to zwykłe oszustwo.
>
>> I co w przypadku jeśli urządzenie naprawione nadal ma wady?
>
> To będzie miało nadal wady. Nie wiem jaki jest sens rozpatrywania tego
> typu sytuacji skoro obowiązkiem sprzedawcy jest spełnić żądanie
> reklamacyjne a te jak rozumiem było "wymiana na nowy".
Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony, wielokrotnie
naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany
na nowy na zasadach rękojmii. Sprzedawca pismo, które było przeze mnie
kierowane do ORANGE wsadził do pudełka z modemem i stweirdził, że zostanie
wysłane do naprawy do producenta. Otrzymałem podpisany drugi egzemplarz
pisma. Odparłem, że nie interesuje mnie co z tym zrobią - ja zgłaszam
żądanie wymiany. Sprzedawca stwierdził, że to producent decyduje czy modem
będzie wymieniony czy naprawiony. Nie miałem siły wyprowadzać go z błędu.
Zresztą... to chyba nie moje zadanie.
Modem wrócił oczywiście z adnotacją w karcie gwarancyjnej i z następną
usterką.
Uzbierały się już ponad trzy miesiące niekorzystania. Orange uwzględnia w
połowie reklamacje dotyczące wysokości rachunków twierdząc, że świadczy
usługę prawidłowo. Tylko nie wiem co w takim przypadku, jaki wydarzył się
teraz. Niby usługa jest świadczona, a z powodu ich oszustwa nie mogę z niej
korzystać.
Mam ochotę ich "pojechać", ale jak się za to prawidłowo zabrać?
SOTB
-
6. Data: 2007-06-14 12:27:41
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
sotb pisze:
> Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony, wielokrotnie
> naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
> koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany
> na nowy na zasadach rękojmii. Sprzedawca pismo, które było przeze mnie
A czy ta zasada jeszcze obowiązuje? Możesz podać odpowiednie przepisy kc?
L.
-
7. Data: 2007-06-14 12:48:19
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: "sotb" <s...@n...netu>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:f4rc7q$u3h$1@news.onet.pl...
> sotb pisze:
>
>> Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony,
>> wielokrotnie naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność
>> gospodarczą pod koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do
>> salonu żądając wymiany na nowy na zasadach rękojmii. Sprzedawca pismo,
>> które było przeze mnie
>
>
> A czy ta zasada jeszcze obowiązuje? Możesz podać odpowiednie przepisy
> kc?
Obowiązuje dla towarów zakupionych w związku z prowadzoną działalnością
gospodarczą.
http://strefa.org/definicje/rekojmia.html
http://skoda.autokacik.pl/rekojmia.html
http://forum.nikon.org.pl/archive/index.php/t-4404.h
tml
-
8. Data: 2007-06-14 22:00:34
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 14.06.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
> Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony, wielokrotnie
> naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
> koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany
Czyli nie miałeś takiej sytuacji bo rękojmia to nie "niezgodność z umową"
i przepisy się tu różnią. W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.
Możesz co najwyżej odstąpić od umowy:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
> Mam ochotę ich "pojechać", ale jak się za to prawidłowo zabrać?
Próbować odstąpić od umowy.
--
Marcin
-
9. Data: 2007-06-15 07:11:09
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: "sotb" <s...@n...netu>
>> Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony,
>> wielokrotnie
>> naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
>> koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając
>> wymiany
>
> Czyli nie miałeś takiej sytuacji bo rękojmia to nie "niezgodność z umową"
> i przepisy się tu różnią. W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.
> Możesz co najwyżej odstąpić od umowy:
>
> Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
> odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
> odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
> wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
> zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
> naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
Hmm...
Według http://strefa.org/definicje/rekojmia.html
"Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:
(...) może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu
cywilnego),"
Sprzedawca nie jest tutaj wytwórcą rzeczy, więc jest to "rzecz oznaczona co
do gatunku".
a więc jest możliwa wymiana:
Art. 561. [Wymiana; usunięcie wad]
§ 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku,
kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej
ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
§ 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości, a
sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia wady,
wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem, że po
bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi. Sprzedawca może
odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych kosztów.
§ 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy lub
do żądania obniżenia ceny.
Chyba, że źle to interpretuję.
SOTB
-
10. Data: 2007-06-15 20:58:20
Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
Marcin Debowski napisał(a):
> W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.
art.561 kc
KG