-
21. Data: 2017-02-06 06:19:38
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 05.02.2017 o 21:28, Animka pisze:
> W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:
>> W dniu 05.02.2017 o 01:46, Animka pisze:
>>> W dniu 2017-02-04 o 20:30, Wiesiaczek pisze:
>>>> Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
>>>> udają, że wszystko jest cacy.
>>>> Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
>>>> nie wymagał potwierdzenia SMS-em.
>>>>
>>>> A oto odpowiedź banku na reklamacje:
>>>>
>>>> "W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję,
>>>> iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
>>>> zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
>>>> zaufanego.
>>>>
>>>> W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
>>>> Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
>>>> Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
>>>> tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
>>>> W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
>>>> przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
>>>>
>>>> Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
>>>> wprowadzona z Pana strony.
>>>>
>>>> Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
>>>> wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie
>>>> są potwierdzane kodem SMS.
>>>>
>>>> Podsumowując, Bank nie odnotował nieprawidłowości w omawianej kwestii."
>>>>
>>>>
>>>> Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
>>>> przelew zdefiniowany i zaufany?
>>>> A jeśli już, to dlaczego żądają potwierdzenia "lewego" numeru konta?
>>>> Skąd ten numer się wziął?
>>>>
>>>> Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie
>>>> miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
>>>> Policja? Sąd elektroniczny? Prokurator? KNF? Rzecznik Konsumenta? Czy
>>>> jeszcze inne?
>>>>
>>> Teraz pisz, dzwoń do tego odbiorcy i powiedz, że się pomyliłeś, przelew
>>> poszedł omyłkowo. Proś o zwrot na konto tej omyłkowo przelanej kwoty.
>>>
>>>
>>
>> A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?
>> W rozmowie telefonicznej bank obiecywał sprawdzenie tego konta i
>> wycofanie pieniędzy, ale jak widać w ich odpowiedzi, mają to w dupie.
>> Poza tym tu o pomyłce nie ma mowy, bo bank sam stwierdził, że przelew
>> wykonałem na prawidłowe konto, co widać w zamieszczonym cytacie.
>>
> Wydrukować potwierdzenie przelewu i iść na policję, czy do Rzecznika
> Praw Konsumentów.
> Skoro tego numeru konta bankowego nie miałeś na liście odbiorców, czy
> zaufanych, a poszło na jakieś nieznane przez Ciebie konto, do nieznanej
> osoby to może oznaczać. że ktoś Cię okradł.
Też tak samo myślę :)
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
22. Data: 2017-02-06 08:55:50
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 06-02-17 o 03:00, Budzik pisze:
>>> W innym banku?
>>> Jak?
>>> Pomijam juz, ze nawet jak znajdzie to zapewne nie bedzie chciał podac
>>> zasłaniając sie tajemnicą bankową.
>> Mowa o numerze, ale kto był wpisany jako beneficjent przelewu (imię,
>> nazwisko, adres)? Klienci wygrywali sprawy przecwi bankom twierdzącym,
>> że jakoby nie muszą weryfikowac nr rachunku z danymi właściciela.
> Można oczywiście spróbować pójsc w te strone ale jeżeli rzeczywiście jest
> tak, ze to błąd w sztuce to chyba jednak łatwiej odzskać kase od
> właściciela konta.
>
Jeśli moje podejrzenia są słuszne i doszło do przestępstwa, to
znalezienie właściciela konta może być trudne.
-
23. Data: 2017-02-06 12:46:50
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości
>Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
>udają, że wszystko jest cacy.
>Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
>nie wymagał potwierdzenia SMS-em.
>A oto odpowiedź banku na reklamacje:
>"W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję,
>iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
>zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
>zaufanego.
>W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
>Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx
>xxxx.
>Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
>tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
>W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
>przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
>Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
>wprowadzona z Pana strony.
>Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
>wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie
>są potwierdzane kodem SMS.
Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.
Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.
>Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
>przelew zdefiniowany i zaufany?
Bank jak rozumiem twierdzi co innego.
No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby
jakis czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.
A ogladales z komputera czy z telefonu ?
>Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja
>nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
chciec je przebadac.
A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)
Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.
J.
-
24. Data: 2017-02-06 13:32:48
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:58982c2c$0$5143$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 06-02-17 o 03:00, Budzik pisze:
>>> Mowa o numerze, ale kto był wpisany jako beneficjent przelewu
>>> (imię,
>>> nazwisko, adres)? Klienci wygrywali sprawy przecwi bankom
>>> twierdzącym,
>>> że jakoby nie muszą weryfikowac nr rachunku z danymi właściciela.
>> Można oczywiście spróbować pójsc w te strone ale jeżeli
>> rzeczywiście jest
>> tak, ze to błąd w sztuce to chyba jednak łatwiej odzskać kase od
>> właściciela konta.
>
>Jeśli moje podejrzenia są słuszne i doszło do przestępstwa, to
>znalezienie właściciela konta może być trudne.
Alez bardzo latwe, wszak bank ma wsystkie jego dane.
Tylko potem moze sie okazac ze fikcyjne, albo slup, albo twierdzi ze z
konta od dawna nie korzystal, a pieniadze zaraz po przelaniu zostaly
wylane dalej ...
J.
-
25. Data: 2017-02-06 13:45:22
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:
> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości
>> Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
>> udają, że wszystko jest cacy.
>> Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
>> nie wymagał potwierdzenia SMS-em.
>
>> A oto odpowiedź banku na reklamacje:
>> "W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję,
>> iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
>> zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
>> zaufanego.
>
>> W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
>> Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
>> Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
>> tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
>> W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
>> przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
>> Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
>> wprowadzona z Pana strony.
>> Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
>> wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie
>> są potwierdzane kodem SMS.
>
> Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.
>
> Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
> zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
> Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.
Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer konta,
na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
wyłudzenia?
>> Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
>> przelew zdefiniowany i zaufany?
>
> Bank jak rozumiem twierdzi co innego.
>
> No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby jakis
> czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
> a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.
>
> A ogladales z komputera czy z telefonu ?
Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
Man-in-the-middle lub coś podobnego.
Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy
- ok. 200 zł.
>> Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie
>> miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
>
> Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
> Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
> chciec je przebadac.
Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
zakresie bez tego nie zrobią.
To samo Rzecznik Ochrony Konsumenta.
Muszę wysłać poleconym reklamację reklamacji i po miesiącu oczekiwania
(tyle ma czasu bank na odpowiedź) mogę podejmować dopiero dalsze kroki.
O ile oczywiście bank nie załatwi reklamacji na moją korzyść :)
> A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
> KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
> Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)
Z KNF-em skontaktuję się w najbliższym czasie niezależnie od powtórnej
reklamacji.
Ciekawy jestem ich stanowiska.
> Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
> byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.
W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a
w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
26. Data: 2017-02-06 14:02:26
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: "rg" <n...@o...pl>
Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, w <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>,
Wiesiaczek <W...@v...pl> napisał(-a):
> > Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
> > byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.
>
> W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a
> w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.
A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
numer?
-
27. Data: 2017-02-06 14:43:57
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o79r53$2ht$...@n...news.atman.pl...
W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:
>>> W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
>>> Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx
>>> xxxx.
>>> Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana
>>> wiadomość
>>> tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
>>> W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać
>>> wysłany
>>> przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
>>> Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
>>> wprowadzona z Pana strony.
>>> Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
>>> wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych
>>> nie
>>> są potwierdzane kodem SMS.
>
>> Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.
>> Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
>> zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
>> Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.
>Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
>konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.
>A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
>wyłudzenia?
Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.
>> No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby
>> jakis
>> czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
>> a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal
>> haslo.
>
>> A ogladales z komputera czy z telefonu ?
>Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
>Man-in-the-middle lub coś podobnego.
A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?
>Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej
>sumy - ok. 200 zł.
razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys
oszukanych.
>>> Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja
>>> nie
>>> miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
>
>> Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
>> Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo
>> moga
>> chciec je przebadac.
>Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
>zakresie bez tego nie zrobią.
Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)
>> Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal
>> jesli
>> byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.
>W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
>SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.
A pokazuje przychodzace SMS ?
zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla
policji i dla KNF.
J.
-
28. Data: 2017-02-06 15:18:51
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 06.02.2017 o 14:02, rg pisze:
[...]
> A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
> numer?
>
Na pewno prawidłowy.
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
29. Data: 2017-02-06 15:25:30
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 06.02.2017 o 14:43, J.F. pisze:
[...]
>> Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
>> konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
>
> Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
> Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.
Jak, skoro wydałem dyspozycję i ona poszła do realizacji w banku?
>> A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
>> wyłudzenia?
>
> Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.
Jak, skoro wydałem dyspozycję i ona poszła do realizacji w banku?
>>> No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby jakis
>>> czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
>>> a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.
>>
>>> A ogladales z komputera czy z telefonu ?
>
>> Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
>> Man-in-the-middle lub coś podobnego.
>
> A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
> Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?
>
>> Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej
>> sumy - ok. 200 zł.
>
> razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys
> oszukanych.
>
>>>> Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie
>>>> miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
>>
>>> Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
>>> Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
>>> chciec je przebadac.
>
>> Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
>> zakresie bez tego nie zrobią.
>
> Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)
Widać mogą, bo odesłali mnie z kwitkiem.
>>> Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
>>> byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.
>
>> W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
>> SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.
>
> A pokazuje przychodzace SMS ?
>
> zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla
> policji i dla KNF.
Pokazuje przychodzące (bez treści, co prawda) ale nie jestem pewien, czy
również te bankowe. Postaram się dowiedzieć w Playu.
No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu
okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w
grupie przestępczej:)
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
30. Data: 2017-02-06 15:28:58
Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Od: adam <a...@a...pl>
W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:
> A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?
Wyślij jeszcze raz przelew na kwotę 1 zł, a w tytule przelewu napisz
opis sytuacji proszę o kontakt