  • 31. Data: 2009-12-17 07:50:19
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    news:hgbs9m$l4e$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Wiesz, sa zawody nazwijmy to 'niszczace', przy ktorych faktycznie
    > powinno sie miec wczesniejsza emeryture. Ale na ten przywilej
    > pracodawca powinien placic odpowiednio podwyzszone skladki ZUS.

    Tylko że emerytur mundurowych nie płaci ZUS. Nie obciążają one FUSu
    (Funduszu Ubezpieczeń Społecznych) z którego wypłacane są renty i emerytury
    cywilne.

  • 32. Data: 2009-12-17 08:02:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Emerytura to nie pomoc państwa, tylko odbiór własnych składanych przez
    lata
    > pieniędzy. Tak, wiem że to gówno prawda. Ale prawdą jest, że pieniądze się
    > odkładało.

    i on przez te 15 lat naskladal sobie 800 tys zlotych aby mu pozniej to
    wyplacic ?? To musialby skladac po 4,4 tys miesiecznie (bez uwzglednienia
    waloryzacji/oprocentowania)

    Gowno prawda.

    Icek

  • 33. Data: 2009-12-17 08:04:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 16, 11:08 pm, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Rozumiem, że wszyscy to są operacyjni przez 15 lat?
    >
    > Arek
    >
    > --www.arnoldbuzdygan.com

    Zazwyczaj tak. Wielu operacyjnych zaczyna i konczy w operacyjnych.
    Zwykle nie bardzo jest sens brac kogos do operacji, kto ma np.
    doswiadczenie w drogowce czy prewencji bo wiesz podczas operacji moze
    byc trudno ukryc, ze jest policjantem... Jak by ktos mial watpliwosci
    to "operacyjni" to Ci, ktorzy w ramach swoich obowiazkow sluzbowych
    udaja kogos innego niz faktycznie sa ;) Generalnie bierze sie tam
    mlodych ludzi bez doswiadczenia, ktorym latwiej wyrobic jakas
    historie.

  • 34. Data: 2009-12-17 08:04:06
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tylko że emerytur mundurowych nie płaci ZUS. Nie obciążają one FUSu
    > (Funduszu Ubezpieczeń Społecznych) z którego wypłacane są renty i
    emerytury
    > cywilne.

    czyli nie obciazaju budzetu Panstwa ???

    Darmozjady. 15 lat pracy to stanowczo za malo

    Icek

  • 35. Data: 2009-12-17 08:08:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Wiesz, sa zawody nazwijmy to 'niszczace', przy ktorych faktycznie
    > powinno sie miec wczesniejsza emeryture.

    Nie emeryturę, a rentę.

    > Ale na ten przywilej
    > pracodawca powinien placic odpowiednio podwyzszone skladki ZUS.

    Tak - i wtedy pomysł (chyba jeden z nielicznych) pani Fedak ma racje
    bytu i zaczyna byc rozsądną propozycją.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2009-12-17 08:13:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 17, 12:35 am, "op23" <o...@r...pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com>

    > Bo Ty byles operacyjnym przez 15 lat i wiesz, ze to kaszka z mlekiem.
    >
    > --
    >
    > A w innych zawodach to niby kaszka ???

    A gdzie ja cos takiego napisalem? Mozesz mi zacytowac bo jakos nie
    moge sie doszukac :) :) :)

    Ja nie wnikam czy slusznie/nieslusznie przyznaje sie emeryture
    policjantom w tym wieku. Osobiscie uwazam, ze prog "stazu" powinien
    byc wiekszy niz te 15 lat. A i to co dostanie sie po tych np. 20
    latach powinno byc nie "emerytura" a zasadniczo "renta" dla tych,
    ktorym taka robota "rozwali" zdrowie psychiczne lub fizyczne. Nie
    wyobrazam sobie zeby ktos kto np. cale zycie pracowal na posterunku w
    wydziale postepowan administracyjnych [i de facto byl urzednikiem
    wydajacym pozwolenia na bron] dostawal wczesniejsza emeryture.

    Natomiast jestem w stanie zrozumiec, ze sa ludzie ktorym kilkanascie
    lat sluzby w operacjach, CBS, kryminalkach, PZ'etach i innych takich
    bardzo stresujacych miejscach pracy moze zniszczyc zdrowie - zwlaszcza
    psychiczne.

    Moim zdaniem problem polega na tym, ze wiekszosc z was patrzy na
    policje jako jakis jednolity organizm zatrudniajacy tylko wasatych
    grubych sierzantow drogowki, lub gamoniowatych mlodzikow z prewencji.
    A to przeciez nie jest takie proste. To jest ok. 100 000 ludzi ktorzy
    wykonuja najrozniejsza robote na najrozniejszym poziomie.

    Koles ktory jest w policji urzednikiem [wiekszosc logistyki, sluzb
    pomocniczych, magazynierzy, sekretarki - bo takich nadal sa tysiace -
    mimo ucywilnienia] powinnien byc cywilem lub policjantem ale bez prawa
    do takich bonusow jak wczesniejsza emerytura. Powinien byc objety
    normalnym systemem jak kazdy pracownik. Bez zadnych wyroznien.

    Natomiast koles, ktorego w wielu 18-19 lat rekrutuje sie po to zeby
    wykonywal jakies specjalne zadania [operacyjni, AT itp itd] powinien
    miec zapewniona jakas ochrone ze strony panstwa. Nie powinna byc to
    emerytura w wieku lat 35 ale tez trudno sobie wyobrazic sytuacje, w
    ktorej np. facet po 15 latach sluzby operacyjnej - ktory pod
    przykrywka walczyl z jakimis gangami - byl grzecznie splawiany.
    Powinno sie go w sposob odpowiedni zagospodarowac np. przenoszac do
    mniej stresujacych zajec [nie wiem nauka mlodych, szkolenia ect. ect.]
    i powinno sie zadbac o to, zeby mial przyzwoity poziom zycia. Raz, ze
    mu to jego firma jest winna, dwa, zeby swoja wiedze i umiejetnosci
    zachowal dla siebie.

    Ale rozumiem, ze moje poglady moga byc zbyt obiektywne i najlepiej dla
    niektorych jakby policji nie bylo wcale :)

  • 37. Data: 2009-12-17 08:27:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jak tak dobrze w policji to wstąp jak najszybciej, na co czekasz.
    Posiedzisz
    > za biurkiem od 7-15 przez 15 lat a potem bedziesz miał emeryture wyższą od
    > średniej krajowej, więc do 80 lat życia tylko dolce vita.

    taaaaaaa. Juz sie widze. Przebywanie zima w temperaturze +13 st bo
    oszczednosci. Brak mozliwosci grzania czajnikiem elektrycznym bo
    oszczednosci. Nic tak nie cieszy jak patrol pieszy bo oszczednosci na
    paliwie. Jak przejade ponad limit to raport. Jak chce urlop to musze brac
    zwolnienie bo urlopu nie dostane. Jak jestem kobieta w ciazy to nie moge
    pracowac za biurkiem bo nie ma miejsc tylko musze pracowac w patrolu wiec
    biore zwolnienie.

    No sa tez plusy:
    - moge jechac autem ponad dozwolona predkosc i gowno mi koledzy zrobia
    - moge parkowac gdzie popadnie
    - moge czasami jak mam nerwa kogos podczas zatrzykmania pobic i sie
    rozladowac na nim i tak mi nic nie zrobioa
    - jak mi ktos podpadnie to moge przywalic mandat za fikcyjne wykroczenie
    - ktos tez moze byc pod wplywem jak tak powiem albo przejechac na czerwonym
    bo kolega z radiowozu tez oswiadczy, ze taka byla prawda
    - jak trzeba wjechac na zakaz nie ma problemu
    - jak trzeba zaparkowac na miejscu dla iwalidow to nie ma problemu
    - jak trzeba wjechac do rynku na frytki to nie ma problemu
    - jak mi zone/.meza zlapie kolega z pracy na wyprzedzaniu pod gorke, na
    podwojnej ciaglej z przekroczeniem dozwolonej predkosci o 60km/h co
    doprowadzilo niemal do zderzenia czolowego to bedziemy sie smiac przy wodce
    pozniej no bo mandat nie przystoi

    coprawda czasami trzeba lizac dupe komendantowi ale generalnie jak sie nie
    wychylasz to wszystko powyzsze da rade. Zle jest jak podkablujesz kolegow
    albo komendanta, ze ten nie ma nalepki, blachy albo jedzie na podwojnym
    gazie. Wtedy na bank zaraz wylecisz albo za korupcje, albo za kradziez z
    policyjnego magazynu (bo kogos trzeba wywalic)

    Mam znajomych w policji i wiem jak jest. Nie twi3erdze, ze kazdy to bandyta
    ale wystarczy, ze 10% jest burakami i prostakami i dostaja mala wladze do
    reki. Pojawiaja sie wtedy dziwne problemy z chorymi ambicjami.

    Icek

  • 38. Data: 2009-12-17 08:33:04
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > emerytury
    >
    > czyli nie obciazaju budzetu Panstwa ???
    >
    > Darmozjady. 15 lat pracy to stanowczo za malo

    Ty jesteś prawdziwy Icek ;) Ktoś Ci nakład głupot do głowy a Ty wyskoczyłes
    z nimi jak Filip z konopi..
    FUS to FUS a budżet to budżet. FUS żywi sie składkami na ubezpieczenie
    społeczne, a budżet podatkami. Jak tego nie rozróżniasz to uczą takich
    rzeczy w gimnazjum.

    Nie istnieje żadne państwo na świecie gdzie nie ma policji. W żadnym
    państwie na świecie policja nie jest na zasadach emerytalnych takich jak
    cywile. I dotyczy to wszystkich państw i tych dużo bogatszych od Polski i
    tych dużo biedniejszych. Wszędzie policjat może przejść na emeryturę dużo
    wcześniej niż cywil.

  • 39. Data: 2009-12-17 08:39:22
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Tak. Pewnie przepracował 15 lat i już ma tłustą emeryturkę.
    > Kto za to płaci?
    > Ty za to płacisz, ja za to płacę , Pan i Pani płaci.
    > Tylko Władza się śmieje z nas dojnych frajerów.

    Ależ wypisujecie brednie panowie.:)
[...]
    To jest reguła! To jest to norma! Nawet w najbiedniejszym kraju w Afryce!
    A jak ktoś uważa że w policji tak dobrze to czemu jeszcze nie wstąpil do
    policji, taka okazja, na co czekacie?

  • 40. Data: 2009-12-17 08:47:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Danusia pisze:
> [...]
    > FUS to FUS a budżet to budżet. FUS żywi sie składkami na ubezpieczenie
    > społeczne, a budżet podatkami. Jak tego nie rozróżniasz to uczą takich

    A pieniądze w budżecie to biora się automagicznie z księżyca?.

> [...]
    > tych dużo biedniejszych. Wszędzie policjat może przejść na emeryturę dużo

    z tym dużo wcześniej to bym polemizował:
    http://gazeta.policja.pl/wai/997/620/28515/Jak_to_ro
    bia_w_Europie.html

    I to tylko część krajów jest wymienionych, ale już widać, że Twoja
    insynuacja, ma się nijak do rzeczywistości.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl