  • 171. Data: 2009-12-21 13:01:10
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Sorki, ale nieduczonych to i teraz jest wielu. Jeśli policjant w
    > drogówce nie zna PRoD, to o czym my rozmawiamy?

    ale takich jest masa. To tylko swiadczy o zle prowadzonych szkoleniach w
    ramach pracy.

    Jak dzwonisz na infolinie i pracownik inforlinii bedzie niekompetentny to
    kto ponosi za to wine? ustawodawca? ministerstwo? Czy moze pracodawca?.

    Wiec jak policjant jest niedouczonym idiota to kto ponosi za to
    odpowiedzialnosc ?? Podpowiedz: pracodawca.

    Icek

  • 172. Data: 2009-12-21 13:06:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Powiedz to rodzinie policjanta z Mikołajek, którego zastrzelono tylko
    > dlatego, że był w mundurze. Nawet interwencji nie rozpoczął.

    ale powiedz to rodzinie tego goscia co go ostatynio ugodzili nozem za to ze
    stal na przystanku.

    Albo powiedz to rodzino 2 obcokrajowcow co na wroclawskim rynku zostali
    ugodzeni nozem przez jakiegos fanatyka.

    Idiotow jest duzo i trzeba ich eliminowac ze spoleczenstwa. To nie dowod na
    to, ze policjant ma miec przedwczesna emeryture.

    Jak mu sie umrze na sluzbie to moze jakas specjalna renta dla rodziny ale
    nie dla wszystkich emerytura!

    > Znam z mojego miasta przykład gdy młody chłopak na służbie zimą choć nie
    > musiał z Wisły kobietę wyciągał i sam niestety utonął.
    >
    > To jest właśnie poświęcenie. Rota ślubowania nas do tego zobowiązuje.

    ehh, a ja znam takie przypadki co ratowal nie policjant tylko zwykly szary
    obywatel. I co jemu tez emeryture ?

    > Tutaj jest patologia.
    > Ustawą emerytalną objęto wszystkich. Takiego co przy -25 na ulicy
    > ludziom pomaga i takiego co w tym samym czasie przy +20 przy biureczku
    > siedzi i niekoniecznie czysto policyjna robotę wykonuje..

    Nie, patologia jest wtedy gdy niewlasciwy przywilej dostaje ktos komu sie on
    nie nalezy. Emerytura to jest utrzymywanie sie obywatela za odlozone
    wczesniej skladki w czasie gdy nie moze on juz swiadczyc pracy. Czyli np. po
    przekroczeniu jakiegos wieku.

    Wiec nie mam nic przeciwko aby policjanci jak kazdy inny obywatel odkladali
    sobie na emeryture i przechodzili na nia kiedytylko im sie zechce. Jak
    uzbiera na emeryture w wieku 30 lat to niech sobie pierdzi w stolek do konca
    zycia. Mnie to nie interesuje.

    Zaczym sie bulwersowac jak publiczne pieniadze ida w smietnik.

    Icek

  • 173. Data: 2009-12-21 15:15:55
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Icek pisze:

    > ale takich jest masa. To tylko swiadczy o zle prowadzonych szkoleniach w
    > ramach pracy.

    O jakich szkoleniach mówisz?
    Ze względu na brak kasy wycięto wszystko co sie dało.
    Policja działa siłą rozpędu.
    Można powiedzieć nawet, że gdyby nie zaangażowanie (sponsorowanie)
    poszczególnych policjantów to aby zgłosić kradzież, czy jakiekolwiek
    zdarzenie musiałbyś papier i długopis ze sobą przynieść.

    Przez wszystkie lata służby dostałem od państwa 1 (słownie jeden) ołówek.
    Na szczęście odszedłem w dobrym momencie. jak rozmawiam z byłymi
    współpracownikami to okazuje się, że prawie każdemu państwo jest winne
    zaległe świadczenia. Są to różne kwoty ale w skali całego kraju liczone
    już w mln złotych.

    To pokazuje, że nie stać nas zarówno na ten system emerytalny jak i na
    zmiany (podwyżki) w zamian za odebranie wcześniejszych emerytur.

    Dopóki nie będzie kasy to nie będzie prawdziwej reorganizacji.

    Co do szkoleń to w ostatnich miesiącach mojej służby były tylko
    szkolenia BHP i P-Poż i to tylko dlatego, że nie wymagają inwestycji.

    Co z tego, że w 200 tysięcznym mieście jest kilka tysięcy policjantów
    skoro na nocną służbę wyjeżdża ich 6 bo...... nie ma ludzi, nie ma kasy
    na paliwo, ....... i tak można pisać i pisać.

    Tak można pisać i pisać ale lepiej wejść sobie na www.ifp.pl i samemu
    poczytać z jakimi problemami stykają się w służbie policjanci.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 174. Data: 2009-12-21 15:24:21
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Icek pisze:

    > Wiec nie mam nic przeciwko aby policjanci jak kazdy inny obywatel odkladali
    > sobie na emeryture i przechodzili na nia kiedytylko im sie zechce.

    W 1999 roku wprowadzono takie rozwiązanie pozostawiając nadal
    wcześniejsze emerytury bo nikt nie był w stanie przewidzieć czy to zda
    egzamin.
    Okazało się, że taniej dać nawet wcześniejszą emeryturę niż odprowadzać
    za policjanta składki na OFE i z pomysłu się wycofano.

  • 175. Data: 2009-12-21 16:31:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Tak można pisać i pisać ale lepiej wejść sobie na www.ifp.pl i samemu
    > poczytać z jakimi problemami stykają się w służbie policjanci.

    ale ja wiem jakie to sa problemy. Mam kolezanke w policji. Mieszka w malym
    miescie. Na nocny patrol jedzie sluzbowym autem. Robi noca 150-200 km. Do
    objechania ma kilka malych miast na slasku. Ostatnio sytuacja wyglada tak,
    ze limit jest ustawiony na 20km / sluzbe. Wiec nic tak nie cieszy jak patrol
    pieszy. A jak jest interwencja to biegusiem do komisariatu, odpalasz auto i
    jedziesz na interwencje. Tylko o limicie trzeba pamietac bo jak przekroczysz
    to piszesz raport.

    Smieszy mnie to ale to jest problem policji. Zlej organizacji. Wywalania
    pieniedzy w bloto.

    czemu policjant nie moze isc normalnie na urlop? Czemu nieuczciwi ida wtedy
    na zwolnienie? Kto za to placi ?

    Czemu za zarzadzanie w policji nie zabieraja sie specjalisci od zarzadzania
    a stare smierdzace pierdzoace w stolki fajfusy, ktore maja niewielkie
    pojecie o zarzadzaniu i ekonomii a niby wielkie doswiadczenie w policji?

    Czemu jak kobieta zachodzi w ciaze to nie daje sie jej pracy w biurze tylko
    zmusza do pracy w terenie? Oficjalna odpowiedz: "nie ma pieniedzy na wiecej
    etatow biorowych". Wiec co robi kobieta? Idzie na zwolnienie bo praca w
    terenie z widoczna ciaza to nieporozumienie. Kto za to placi ?

    Czemu (na przykladzie wroclawia) jak sie kogos zatrzyma to kiedys siedzial w
    PDoZecie na komisariacie. Teraz jest centralny. Wiec zatrzymany jest
    pilnowany 2 godziny przez 2 funkcjonariuszy (z ulicy) na komisariacie.
    Sklada depozyt (ktos to obsluguje). Nastepnie 2 innych oddelegowanych do
    konwoju zabiera czlowieka. Jedzie do centralnego PDoZ. Tam sie okazuje ze
    przyjechal ze sznurowkami. Z racji takiej, ze w centralnym nie przyjmuje sie
    depozytow to taki soobnik trafia do zrodlowego komisariatu, poprawia sie
    depozyt nastepnie konwoj ponownie jedzie do centralnego PDOZ. Tam zostawia
    sie czlowieka. Po paru godzinach jedzie kolejny konwoj ktory zabiera
    czlowieka na przesluchanie do komisariatu poczatkowego.

    Oszczednosci trzeba wprowadzac z glowa. To nie sztuka zabornic jechac autem
    bo oszczedzamy na paliwie. To nie sztuka powiedziec sorry ale nie bedzie
    komputerow, papieru, drukarek, dlugopisow. To jest bez sensu. To jest
    instytucja, ktora powinna byc zarzadzana z uwzglednieniem normalnych
    rynkowych zasad. Powinna oszczedzac. Organizowac nie ustawione przetargi.
    Kupowac najtaniej, najrozsadniej, najlepiej.

    Ci co na gorze dbaja o finanse polciji to maja w dupie czy wydadza milion
    mniej czy wiecej.

    Tak czy inaczej przedwczesne emerytury nie sa wytlumaczeniem dla problemow
    policji. Sadze, ze lepsza organizacja moznaby zaoszczedzic naprawde duzo
    kaski.

    Icek

  • 176. Data: 2009-12-21 16:32:46
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Okazało się, że taniej dać nawet wcześniejszą emeryturę niż odprowadzać
    > za policjanta składki na OFE i z pomysłu się wycofano.

    ale to nie jest prawda. Taniej jest dac mu zbierac na emeryture i dac
    zadecydowac kiedy chce na nia odejsc.

    Icek

  • 177. Data: 2009-12-21 16:46:51
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > odkladali

    > ale to nie jest prawda. Taniej jest dac mu zbierac na emeryture i dac
    > zadecydowac kiedy chce na nia odejsc.

    Tak być powinno, ale to nie jest taniej. Z punktu widzenia premiera i
    ministra MSW emeryture będą płacić policjantowi przyszli ministrowie, a
    składki obciążałyby mój budżet, teraźniejszy. Nie trudno wyobrazić sobie
    bieżące płace, wypłacane dotychczas emerytury i dodatkowo składki emerytalne
    od bieżących płac. Wszystkie radiowozy stałyby na kołkach.
    No i jeszcze ponieważ to na baczność, to jest też bat, w przypadku
    zwolnienia dyscyplinarnego tracisz policyjne uprawnienia emerytalne. Gdyby
    były płacone wcześniej składki to funkcjonariusz mógłby powiedzieć
    "pocałujcie mnie w .... pa, pa, pa".

  • 178. Data: 2009-12-21 16:52:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak być powinno, ale to nie jest taniej. Z punktu widzenia premiera i
    > ministra MSW emeryture będą płacić policjantowi przyszli ministrowie, a

    to ze emerytury beda placic przyszli ministrowie to oczywiste. Ale ze taniej
    jest nie placic przedwczesnej emerytury tez jest raczej oczywiste.

    Przedwczesna emerytura mundurowym sie nie nalezy ! Emerytura to zycie za
    odlozone pieniadze na starosc gdy nie mozna prowadzic pracy zarobkowej. A
    nie pseudo dodatek motywacyjny

    Icek

  • 179. Data: 2009-12-21 17:04:17
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Przedwczesna emerytura mundurowym sie nie nalezy ! Emerytura to zycie za
    > odlozone pieniadze na starosc gdy nie mozna prowadzic pracy zarobkowej. A
    > nie pseudo dodatek motywacyjny

    Ależ bredzisz Icek. Skąd wytrzasnełeś taką definicję emerytury? Może z
    jakiejś encyklopedii?
    Dla mundurowych wcześniejsza emerytura to bezpiecznik przed idiotycznymi
    przełożonymi. Pamiętaj że w służbach mundurowych się służy a nie pracuje, tu
    jest na baczność a nie na spocznij. W cywilu możesz swojemu kierownikowi
    który wydał Ci głupie polecenie powiedzieć "pocałuj mnie w d..." co Ci
    zrobi, zwolni dyscyplinarnie. No to zwolni. W służbach mundurowych są
    paragrafy Kodeksu Karnego za niewykonanie rozkazu.
    Wielu ludzi krytykując zapomina o tym że jest zasadnicza różnica między
    pracą na "baczność" a "spocznij". Mam znajomych którzy twierdzą (i takich
    jest olbrzymia większość), że nie ma takich pieniędzy za które zgodziliby
    się na prace na "baczność". Wolą zarabiać dużo, dużo mniej, nie mieć żadnych
    przywilejów, ale na "spocznij".
    Ty Icek też wyraźnie o tym zapominasz. Chyba że ktoś Ci płaci za mącenie, za
    szczucie jednych na drugich.

  • 180. Data: 2009-12-21 17:14:50
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Icek pisze:

> [...]

    > policji. Sadze, ze lepsza organizacja moznaby zaoszczedzic naprawde duzo

    Jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie uprawnione do wcześniejszych emerytur
    służby to dużo więcej niż wyliczane tu teoretycznie oszczędności na
    zmianach systemu emerytalnego służb mundurowych można zaoszczędzić tylko
    i wyłącznie fachowo zarządzając finansami.

    Jest jeszcze jeden worek który praktycznie w policji nie ma dna. Jest to
    fundusz operacyjny. Tutaj dopiero można oszczędności znaleźć.
    Jak przychodzi koniec roku to grube miliony wydaje się bez przetargów
    byleby wydać otrzymaną kasę.