  • 81. Data: 2023-06-11 11:42:39
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dopełnić formalności albo powinienneś odmówić. Myślę że robert ma rację
    > - praktyka może taka, że odznaczający wcześniej występuje na przykład
    > przez MSZ o zgodę i skoro tak praktyka jest przyjęta, to odznaczany
    > zakłada że odznaczający takich formalności dopełnił.
    >
    > Pytanie jeszcze jak to jest przyjmowaniem odznaczeń zagranicznych u
    > innych - jeśli polska nie jest wyjątkiem to jest dobry powód żeby taka
    > praktyka była powszechnie stosowana. Ale jeśli u innych można przyjmować
    > bez zgody własnych władz, to raczej nikt dla polski robić wyjątku nie

    No tosz to ja w sumie twierdziłem, że informuje się wcześniej, a Robert
    twierdził, że często nie.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2023-06-11 13:56:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szkolenie, to nie szkoła. Taki niuansik. W służbach często szkolenia są
    > realizowane w realnych warunkach, tylko pod okiem instruktorów.

    Tak jest - pojechali do afganistanu w ramach szkolenia do talibów
    strzelać i ci zaczęli się odstrzliwać. Tak było.

    > Jeśli nie uzyskał jej w sposób prawem przepisany, to podzielam Twój
    > pogląd. Zwłaszcza, że odznaka jakoś popularna nie jest. Większość osób
    > nie wie, co to jest i docenić tego nie potrafi i tak.

    Jeśli nie walczył w afganistanie to w zasadzie nie miał specjalnie
    szansy na jej prawilne zdobycie. Oczywiście da się zmyslić setki
    niestworzonych teorii ale wtedy wchodzi pan z brzytwą i wracamy do
    początku:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2023-06-11 13:57:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po co pytają jakiś idiotów?

    Pytają kulsonów wyznaczonych do tego celu przez k.o.mendanta. Nie od
    nich zależy czy to idioci czy nie.

    A potem się dziwią, że głupie odpowiedzi

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-06-11 14:02:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tosz to ja w sumie twierdziłem, że informuje się wcześniej, a Robert
    > twierdził, że często nie.

    Z tego co zrozumiałem, to robert twierdził, że odznaczający informuje
    MSZ bez wiedzy odznaczanego i prezydent wydaje taką zgodę bez wiedzy
    odznaczanego. Może i tak - w sumie takie rzeczy moga być "uregulowane"
    protokołem dyplomatycznym i wtedy odznaczony zakłada że zgoda prezydenta
    "in blanco" została wydane a on odbierając odznaczenie ją akceptuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2023-06-11 14:03:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No twierdzisz, że nie można nieprzyjąć bo się o odznaczeniu nie wie.

    Można, tylko trzeba mieć jaja;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-06-11 16:43:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No twierdzisz, że nie można nieprzyjąć bo się o odznaczeniu nie wie.

    Nie będę się upierał, bo nigdy odznaczenia obcego kraju nie
    otrzymywałem. Jeśli o krajowe chodzi, to formalnie o odznaczeniu
    dowiadujesz się w chwili wręczenia. No i tak trochę głupio by było,
    jakby wszyscy musie odmawiać, by zapytać Pana Prezydenta o zgodę.
    Dlatego to się uzgadnia przed decyzją o przyznaniu.

    Nie wiem jak jest z cywilami. Bo tu nie wyślesz przecież wezwania do
    stawienia się na "zbiórce". Może dostają jakieś powiadomienie. Czytałem
    o ludziach, którzy odmawiali, bo im się personalnie osoba wręczająca nie
    podoba.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-06-11 16:44:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 13:56, Shrek pisze:

> [...]
    > szansy na jej prawilne zdobycie. Oczywiście da się zmyslić setki
    > niestworzonych teorii ale wtedy wchodzi pan z brzytwą i wracamy do
    Jeszcze Irak chyba wchodzi w rachubę. GROM i FORMOZA na pewno był.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 88. Data: 2023-06-11 16:46:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 10:26, Dawid Rutkowski pisze:

    > Odmówić "nieformalnie" - bo tomasikując "formalnie" dowiadujesz się w
    > momencie odznaczenia. Pisałem, żebyś poczytał, jak w tym temacie mają
    > Hamburczyczy (czy jak tam ich odmieniać), pomaga zrozumieć, że nie
    > każdy musi ukochać to samo.

    Ty czytałeś, a i tak nie potrafisz mądrze napisać, więc nie stanowi to
    zbyt dobrej reklamy dla tego dzieła akurat.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-06-11 16:47:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No tosz to ja w sumie twierdziłem, że informuje się wcześniej, a Robert
    > twierdził, że często nie.
    Co do zasady nigdy. Odczytują decyzję i wręczają. To nie jest tak, że
    wysyłają decyzję kilka miesięcy wcześniej i możesz sobie kombinować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 90. Data: 2023-06-11 16:59:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 14:02, Shrek pisze:

> [...]
    > protokołem dyplomatycznym i wtedy odznaczony zakłada że zgoda prezydenta
    > "in blanco" została wydane a on odbierając odznaczenie ją akceptuje.

    Na pewno tak jest w wypadku odznaczeń państwowych. Sam wniosek jest
    niejawny (o ile pamiętam zastrzeżony). Na wniosku jest miejsce na tzw.
    drogę służbową, czyli zgody i opinie poszczególnych przełożonych. Nie
    widziałem wniosku do zagranicznego, ale śmiem twierdzić, że zanim
    Prezydent RP medal przyzna musi być na nim zgoda właściwych organów.
    Przyznam, że nie wiem, jak to dokładnie wygląda w wypadku dekoracji
    obcokrajowca.

    Teraz nie wiadomo, jak który kraj ma. Bo w wypadku takiej Wielkiej
    Brytanii, to by trzeba znać ich prawo, czy Król ma wyrazić zgodę, czy
    Premier - przykładowo. A może nie mają takich obostrzeń. Są też tzw.
    "zgody blankietowe", czyli są pewne uzgodnienia międzynarodowe, dla
    których odnośna władza Polski wyraziła zgodę na wręczanie odznaczeń nie
    wnikając w to, komu dadzą mając zaufanie, że nie będą tu kombinować.

    No i trudno, by władze Amerykańskie znały "na wyrywki" przepisy
    wszystkich krajów. Nie zdziwił bym się, gdyby było jakieś porozumienie,
    czy umowa międzynarodowa mówiąca o tym, że przykładowo Amerykanie mogą
    dekorować żołnierzy polskich współdziałających z ich wojskami, a władze
    Polskie żołnierzy Amerykańskich z nami współdziałających - bez
    konieczności uzgadniania personalnie. Generalnie ma nad tym panować MZS.
    --
    (~) Robert Tomasik