  • 71. Data: 2023-06-11 06:03:50
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kilka razy mnie odznaczano i nigdy nie wiedziałem do końca o co chodzi.
    > Jak zaproszą Cię na uroczystą zbiórkę i każą przyjść w mundurze galowym,
    > to oczywiście możesz się domyślać, że nie na kawę, ale do końca -
    > przynajmniej formalnie - nie wiesz. Nie wiesz przede wszystkim, co Ci
    > dadzą. Z formalnego punktu widzenia nie możesz wcześniej zapytać, a jak
    > dostaniesz, to co masz zrobić. Możesz nie nosić, ale dostać dostałeś.
    > Dlatego też właśnie jest to tak zorganizowane, jak pisałem. Takie
    > formalności niejawnie są uzgadniane, zanim dostaniesz.

    No dobrze, ale nadal pozostaje kwestia jak obcy rząd może zrobić coś za
    co Ty poniesiesz odpowiedzialność. Na gruncie prawnym. Coś tu MZ mocno
    nie klika.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2023-06-11 07:13:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Info jest akurat dobre, tylko wnioski z tej odpowiedzi niezbyt trafne.

    Jak najbardziej trafne - chyba że na terenie USA toczą się jakieś walki
    do których wysyłają szkółkę:P

    > :-)

    Co się głupio szczerzysz?:P

    > Jakby tak.ą odznakę nadała izba lekarska, to moim zdaniem by można.
    > Trochę obciachowe, ale pytasz o prawo do noszenia, a nie to, czy bym nosił.

    No ale nie wydaje - sam zacząłeś z tą naklejką. No i trochę nie wypada
    żeby szef antyterrorystów robił wioskę na mundurze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2023-06-11 07:14:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A powinni rzecznika Policji zapytać.

    Przestań udawać że jesteś głupszy niż jesteś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2023-06-11 07:20:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No dobrze, ale nadal pozostaje kwestia jak obcy rząd może zrobić coś za
    > co Ty poniesiesz odpowiedzialność. Na gruncie prawnym. Coś tu MZ mocno
    > nie klika.

    Wychodzi na to, że teoretycznie powinni cię poinformować wcześniej żeby
    dopełnić formalności albo powinienneś odmówić. Myślę że robert ma rację
    - praktyka może taka, że odznaczający wcześniej występuje na przykład
    przez MSZ o zgodę i skoro tak praktyka jest przyjęta, to odznaczany
    zakłada że odznaczający takich formalności dopełnił.

    Pytanie jeszcze jak to jest przyjmowaniem odznaczeń zagranicznych u
    innych - jeśli polska nie jest wyjątkiem to jest dobry powód żeby taka
    praktyka była powszechnie stosowana. Ale jeśli u innych można przyjmować
    bez zgody własnych władz, to raczej nikt dla polski robić wyjątku nie
    będzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2023-06-11 10:03:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No dobrze, ale nadal pozostaje kwestia jak obcy rząd może zrobić coś za
    > co Ty poniesiesz odpowiedzialność. Na gruncie prawnym. Coś tu MZ mocno
    > nie klika.
    Ustawa zabrania przyjmowania, a nie dawania. Nie wiem, czy to o taką
    wątpliwość Ci chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-06-11 10:08:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 07:20, Shrek pisze:
> [...]
    > praktyka była powszechnie stosowana. Ale jeśli u innych można przyjmować
    > bez zgody własnych władz, to raczej nikt dla polski robić wyjątku nie
    O ile wiem, to w wielu przypadkach nie tylko związanych z odznaczeniami
    są takie praktyki. Spróbuj prześledzić małżeństwo z obcokrajowcem. Też
    USC sprawdza kanałami dyplomatycznymi, czy można. Jak chcesz w Polsce
    zarejestrować obcy akt notarialny, to nasza placówka dyplomatyczna w
    tamtym kraju musi potwierdzić, że ten dokument ma moc aktu notarialnego.
    Nie można obywatela polski wydać obcemu państwu, ale sąd okręgowy musi
    zbadać, czy wyrok obcego sądu jest zgodny z polskim prawem.

    Przyznawanie odznaczeń państwowych obcokrajowcowi nie jest szczególnie
    częste. Codziennie wykonuje się mnóstwo pomocy prawnych dla zagranicy.
    Jedna więcej ze zgodą nie jest jakimś "kuriozalnym wyczynem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 77. Data: 2023-06-11 10:14:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 07:13, Shrek pisze:

    > Jak najbardziej trafne - chyba że na terenie USA toczą się jakieś walki
    > do których wysyłają szkółkę:P

    Szkolenie, to nie szkoła. Taki niuansik. W służbach często szkolenia są
    realizowane w realnych warunkach, tylko pod okiem instruktorów. Bo na
    polu walki już nie ma czasu na to. Przykładowo szkolenie z pierwszej
    pomocy realizuje się jeżdżąc "na trzeciego" w karetce. Nie wiem, czy
    Generał zaliczył coś takiego, ale nie uważam tego za szczególnie
    nieprawdopodobne.

    > No ale nie wydaje - sam zacząłeś z tą naklejką. No i trochę nie wypada
    > żeby szef antyterrorystów robił wioskę na mundurze.

    Jeśli nie uzyskał jej w sposób prawem przepisany, to podzielam Twój
    pogląd. Zwłaszcza, że odznaka jakoś popularna nie jest. Większość osób
    nie wie, co to jest i docenić tego nie potrafi i tak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 78. Data: 2023-06-11 10:15:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 07:14, Shrek pisze:

    > Przestań udawać że jesteś głupszy niż jesteś.

    Po co pytają jakiś idiotów? A potem się dziwią, że głupie odpowiedzi
    dostają. Pyta się u źródła, czyli rzecznika Policji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2023-06-11 10:26:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 10 czerwca 2023 o 19:51:56 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Kilka dni wcześniej, jak dostajesz polecenie stawienia się na zbiórce.
    > Jak jest bardziej "wypasiona impreza", to jest powiedzmy rano jakaś
    > próba, więc widzisz, że ustawiają Cię w szyku do odznaczenia. Ale nadal
    > nie wiesz jakiego. Czasem komuś się się coś ... . Ale tak na pewno, to
    > jak Ci dadzą.

    "Na pewno" to zawsze wiadomo dopiero po fakcie.
    Międzu ustami a brzegiem pucharu - wiesz, skąd to?

    > Pada komenda "wystąp z szeregu" i podchodzi gość i Cię dekoruje.
    > Przeważnie czyta rozkaz, czy decyzję. Niby można wówczas wybiec, ale tak
    > jakoś głupio.

    Jak widać kulsoneria pozostała totalitarna.
    To sporo wyjaśnia.

    > Co nieformalnie?

    Odmówić "nieformalnie" - bo tomasikując "formalnie" dowiadujesz się w momencie
    odznaczenia.
    Pisałem, żebyś poczytał, jak w tym temacie mają Hamburczyczy (czy jak tam ich
    odmieniać), pomaga zrozumieć, że nie każdy musi ukochać to samo.

  • 80. Data: 2023-06-11 11:40:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ustawa zabrania przyjmowania, a nie dawania. Nie wiem, czy to o taką
    > wątpliwość Ci chodzi.

    No twierdzisz, że nie można nieprzyjąć bo się o odznaczeniu nie wie.

    --
    Marcin