  • 31. Data: 2023-06-10 11:46:58
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Technicznie to jestes informowany, że zostałeś odznaczony. A dalej
    > możesz przyjąć odznaczenie bądź nie. Przecież nie może być tak, że ktoś
    > kogoś arbitralnie odznacza a tamten ponosi za to jakąś odpowiedzialność.

    Kilka razy mnie odznaczano i nigdy nie wiedziałem do końca o co chodzi.
    Jak zaproszą Cię na uroczystą zbiórkę i każą przyjść w mundurze galowym,
    to oczywiście możesz się domyślać, że nie na kawę, ale do końca -
    przynajmniej formalnie - nie wiesz. Nie wiesz przede wszystkim, co Ci
    dadzą. Z formalnego punktu widzenia nie możesz wcześniej zapytać, a jak
    dostaniesz, to co masz zrobić. Możesz nie nosić, ale dostać dostałeś.
    Dlatego też właśnie jest to tak zorganizowane, jak pisałem. Takie
    formalności niejawnie są uzgadniane, zanim dostaniesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 32. Data: 2023-06-10 11:49:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 11:35, Shrek pisze:
    > Tak czy inaczej - pomijając że wygląda na to że nosi odznakę która mu
    > się nie należy na mundurze na którym tego mu nie wolno robić, to trochę
    > głupio wygląda jak jakieś zagraniczne odznaki (i to nie najwyższych
    > lotów) są największą rozmiarowo dystyngcją (czy jak to się poprawnie
    > nazywa) na polskim mundurze. Jak mówił radek, "taka murzyńskość".
    Uznanie "odznaki bojowej" za "nienajwyższych lotów" świadczy o tym, że
    nie masz zielonego pojęcia o tym i trochę trudno będzie to zmienić. Bo
    to nie chodzi o wiedzę, a po prostu "wyczucie". Bywają ludzie, dla
    których taka odznaka może być cenniejsza od niejednego odznaczenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2023-06-10 11:58:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz, ale nie chce mi się z Tobą "przepychać".

    I słusznie że ci się nie chce, bo nie masz racji. Mundur ma spełniać to,
    co jest w rozporządzeniu. Jak rozporządznie nie dopuszcza to nie możesz
    sobie przypinać co ci się podoba. Za to nie powinieneś zapominać o
    imienniku, choć pewnie faktycznie rozporządzenie nie określa że na nim
    powinny być prawdziwe dane;)

    > Chyba żartujesz, że ktoś śledzi te wszystkie głupoty.

    Nie - nie żartuje. Policja ma pion prasowy i zapewniam cię, że oni
    monitorują to co się dzieje w mediach na ich temat. No chyba że u was
    wszyscy mają wyjebane na swoją robotę. Zresztą z artykułu wynika że
    zostali zapytani bezpośrednio i udzielili odpowiedzi.

    > Na trzy wątki w
    > dwóch Ci wykazałem, ze to bzdura.

    W jednym, w drugim wpadłeś w swoją własną "pułapkę" - że to nie
    odznaczenie a odznaka.

    > I wyszukanie koniecznych informacji
    > zajęło mi kilka minut.

    Ze skutecznością 50%:P Słabo biorąc pod uwagę, że ordery raczej cię nie
    dotyczą, natomiast wymagania co do munduru tak;)

    > Nie mam jak sprawdzić trzeciej, ale najprościej
    > zamiast pisać bzdury było po prostu Generała zapytać, czy ma
    > poświadczenie.

    Przcież zapytali rzecznika - jak nie chciał gównoburzy to mógł
    inspektora zapytać.

    > Nie wiem, o co zapytali, a to może być kluczowe. Ale to już pisałem.

    Redakcja napisała o co zapytała. Ty gdybasz. O co by nie zapytali, to
    zakładam że w amerykańskim departamencie obrony pracują kompetentni
    ludzie i jeśli pytanie wykracza poza kompetencje organu to się pisze że
    wykracza a nie że "nie". I na ogół wskazuje organ kompetentny.
    Przynajmniej tak u nas jest jak pytasz o informacje publiczną. Sądzę, że
    akurat w ameryce administracja publiczna stoi na wyższym poziomie.

    > Skup się: Rozporządzenie mówi o odznakach i nie dzieli ich na krajowe i
    > zagraniczne, a zatem można wszystkie.

    Skup się - dzieli. Najpierw pisze o krajowych "odznaczeniach, orderach i
    odznakach", a w następnym punkcie o zagranicznych - już tylko
    odznaczeniach i orderach - o odznakach już nie.

    > Pomówionego i mowa o odszkodowaniu.

    Powodzenia:P Tym bardziej że pytali rzecznika policji o sprawę:P

    > To, że dziennikarzom wydaje się, ze są bezkarni jest pochodną tego, że
    > przeważnie tych ich rewelacji nikt mądry poważnie nie traktuje.

    E tam - z karnego go nie ruszą (nawet jakby kogoś oczernił specjalnie)
    bo to umyślne - więc wystarczy że powie że mu się nie chciało sprawdzać
    więc napisał z dupy - prawda?:P Czy to argumentacja tylko dla oszukanych
    obywateli, a dla k.o.mendanta jest inne prawo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-06-10 12:03:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uznanie "odznaki bojowej" za "nienajwyższych lotów" świadczy o tym, że
    > nie masz zielonego pojęcia o tym i trochę trudno będzie to zmienić.

    Przecież ją się przyznaje za sam fakt bycia "under fire" - na przykład w
    iraku dostał co piąty - czyli praktycznie każdy kto brał udział w
    rzeczywistych walkach.

    > Bywają ludzie, dla
    > których taka odznaka może być cenniejsza od niejednego odznaczenia.

    Być może. Ale nie o tym dyskutujemy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-06-10 12:08:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kilka razy mnie odznaczano i nigdy nie wiedziałem do końca o co chodzi.
    (...)
    > Dlatego też właśnie jest to tak zorganizowane, jak pisałem. Takie
    > formalności niejawnie są uzgadniane, zanim dostaniesz.

    Dostałeś zagraniczne odznaczenia i pytali przez MSZ? Bo jeśli nie to nie
    ma wymogu zgody prezydenta więc kogo pytali?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-06-10 12:14:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 11:43, Shrek pisze:

    > A co do rzeczywistości?

    Nie mam zielonego pojęcia. Ty też zresztą. Dla mnie największym
    problemem jest to, że wygląda na to, że autor artykułu w ogóle się nawet
    tym nie zainteresował zresztą.

    > To wtedy się mówi, że to informacja niejawna a nie zmyśla jakieś
    > szkolenia gwardii narodowej.

    Po to, by wszyscy się domyślili, o co może chodzić? Co to kogo obchodzi,
    za co dostał? Redaktor jest na tym poziomie, że nawet nie wie, o co
    zapytać.

    > No jemu się akurat zawieruszyło.

    Skąd to wiadomo?

    > Bo to "to jest wyjątkowa sytuacja";) Wicieroumicie;)

    Dla mnie mało wyjątkowa. nikomu nie przeszkadza, że głupoty wypisują, bo
    już od dawna nikt tego poważnie nie traktuje. Dziennikarze się samo
    pogrążają. Kiedyś trzeba było zapłacić za wydrukowanie i znaleźć
    nabywcę, by wydruk się zwrócił. teraz w internecie każdy może napisać
    każdą bzdurę. Dziennikarze narzekają, że nikt nie chce płacić za te
    wypisywane przez nich bzdury.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-06-10 12:18:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 11:58, Shrek pisze:
> [...]
    > wszyscy mają wyjebane na swoją robotę. Zresztą z artykułu wynika że
    > zostali zapytani bezpośrednio i udzielili odpowiedzi.

    I kiedyś tak było. Ale teraz nikt tych "tabloidów" nie traktuje
    poważnie. Po kilku "akcjach" polegających na poważnym potraktowaniu
    doniesienia prasowego, po których sprawdzeniu okazało się, że artykuł,
    to było "doniesienie czytelniczki", którego nawet nikt pobieżnie nie
    zweryfikował już nikt tych głupot nie śledzi. Jakbyś nie zalinkował tego
    artykułu tu, to mało kto by tam zajrzał. Zresztą "gołym okiem" widać, że
    ktoś podstawowych i publicznie dostępnych informacji nie zweryfikował,
    więc jak wierzyć, że w tych niedostępnych publicznie ma rację?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2023-06-10 12:22:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 12:03, Shrek pisze:
    > Przecież ją się przyznaje za sam fakt bycia "under fire" - na przykład w
    > iraku dostał co piąty - czyli praktycznie każdy kto brał udział w
    > rzeczywistych walkach.

    A Ty byłeś "w ogniu"? I nadal uważasz, że Generał nie miał szansy być w
    sytuacji uprawniającego do otrzymania tej odznaki? Albo uważasz, że
    powinno się publicznie ogłosić, pod którym płotem do niego strzelali?
    Dla mnie ten materiał prasowy, to jak rzucenie gównem w kręcący się
    wentylator z nadzieją, że zawsze coś tam, się przylepi.

    > Być może. Ale nie o tym dyskutujemy.

    To Ty zacząłeś deprecjonować tę odznakę, a nie ja.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2023-06-10 12:25:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia. Ty też zresztą.

    Ja mam taki:

    - policja mówi że dostał na szkoleniu w USA,
    - departament obrony mówi że nie dostał,
    - nic nikomu nie wiadomo o tym żeby brał udział w wymianie ognia w
    Afganistanie czy iraku.

    Jak mówi, że wygląda to na ściemę, Ty mówisz, że nie wiadomo bo mógł po
    tajniaku walczyć.

    To co zakładamy się?

    > Dla mnie największym
    > problemem jest to, że wygląda na to, że autor artykułu w ogóle się nawet
    > tym nie zainteresował zresztą.

    Taa. Zapytali departament obrony i policję. Kogo jeszcze mieli?

    > Po to, by wszyscy się domyślili, o co może chodzić?

    No i i tak się niby domyśliłeś. Co z tego?

    > Co to kogo obchodzi,

    Mnie - bo dyskutujemy czy dostał ją legitnie a wygląda na to że nigdy
    nie był w sytuacji w której mógłby ją dostać. Inne okoliczności też
    świadczą o tym że to lipa. No to się interesuje - wolno mi? A ty jak się
    nie interesujesz, to po co dzwonisz?

    > Skąd to wiadomo?

    Stąd, że się nie znalazło:P

    > Dla mnie mało wyjątkowa. nikomu nie przeszkadza, że głupoty wypisują, bo
    > już od dawna nikt tego poważnie nie traktuje. Dziennikarze się samo
    > pogrążają.

    Tak, tak. Tylko te złe pisamki - za komuny był porządek i komu
    przeszkadzało.

> [...]
    > nabywcę, by wydruk się zwrócił. teraz w internecie każdy może napisać
    > każdą bzdurę. Dziennikarze narzekają, że nikt nie chce płacić za te

    BTW - sam kiedyś się przyznałeś, że im jakiś głupot naopowiadałeś na
    szybko a potem tez złe pisamki to wzięły i opublikowały. No złe pisamki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-06-10 12:29:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 12:08, Shrek pisze:

    > (...)
    > Dostałeś zagraniczne odznaczenia i pytali przez MSZ? Bo jeśli nie to nie
    > ma wymogu zgody prezydenta więc kogo pytali?

    Wziąłem polski publicznie dostępny przepis i przeczytałem, jak się to w
    Polsce robi. Już pisałem,m że nie mam zielonego pojęcia, jak to robią
    Amerykanie, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że powinni podobnie. Jak
    chcesz komuś podziękować, uczynić mu zaszczyt, to nie po to, by mu
    problemów narobić.

    Nigdzie nie pisałem o otrzymaniu żadnego zagranicznego odznaczenia
    przeze mnie. Widzisz, co chcesz widzieć, a potem z tym dyskutujesz - z
    realiami, czy zdrowym rozsądkiem to nie ma nic wspólnego.

    Wracając do tematu, to na otrzymanie odznaki ne jest wymagana niczyja
    zgoda i raczej nikt o to nikogo nie pytał. Jeśli był "w ogniu" to dostał
    odznakę. Śmiem twierdzić, ze nikt tego centralnie nie ewidencjonuje.
    --
    (~) Robert Tomasik