  • 151. Data: 2023-06-13 16:58:39
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.06.2023 o 16:19, J.F pisze:
    > Jesli ta zbiorka była w Polsce, to chyba władze wiedziały ..

    Też niekoniecznie, ale na pewno nie musiały o zmiarze odznaczania
    wiedzieć. W wojsku zbiórki są dwa razy dziennie. Nie jakieś uroczyste,
    ale jednak.

    > No tak by wynikało, skoro MSZ ma skompletować papiery, ale sam
    > przeciez piszesz, jak to głupio wygląda.
    > Moze jednak ktos wczesniej pyta prezydenta, czy zechce nadac order
    > okreslonej osobie?

    > No przeciez cytowałem Ci ustawe:
    >
    > Art. 5. Obywatel polski może przyjąć order, odznaczenie lub inne
    > zaszczytne wyróżnienie nadane przez najwyższe władze obcego państwa,
    > po uzyskaniu na to zgody Prezydenta
    >
    > Nadanie, zgoda, przyjęcie - taki jest naturalny bieg rzeczy ?

    A czemu nie: zgoda, nadanie, przyjęcie? Po prostu pytam. czemu na siłę
    utrudniamy?

    > To podaj choc numer, bo ja jakos nie widzę.
    > Ktory konkretnie order/odznaczenie masz na mysli ?

    No każdy. Dlatego nie mam sensu, bym wypunktowywał, bo różne mają
    różnie. Sam ustawę cy7tujesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 152. Data: 2023-06-13 18:26:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jun 2023 16:58:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Też niekoniecznie, ale na pewno nie musiały o zmiarze odznaczania
    > wiedzieć. W wojsku zbiórki są dwa razy dziennie. Nie jakieś uroczyste,
    > ale jednak.

    Jak sam pisałeś - jak się każe jednemu ubrać na zbiórkę galowy mundur,
    to chyba władza wie po co.

    Przeciez nie ma tak, ze byle ambasador sobie sam na zbiorkę przyjdzie,
    wywoła osobę po nazwisku i order wręczy ...

    > A czemu nie: zgoda, nadanie, przyjęcie? Po prostu pytam. czemu na siłę
    > utrudniamy?

    Bo, k*, zapisane w ustawie że "nadane", a nie "wróbelki donoszą, że
    otrzyma".

    > No każdy. Dlatego nie mam sensu, bym wypunktowywał, bo różne mają
    > różnie. Sam ustawę cy7tujesz.

    Ale to "róznie" to jest trochę na jeden wzór.

    I uzasadnij cytatem, komu należy zglosić chęć odznaczenia zasłużonego
    Słowaka, czy innego obcokrajowca :-)

    J.

  • 153. Data: 2023-06-13 18:29:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to jest "prank"?

    Coś takiego.

    https://www.youtube.com/watch?v=b31lg6DTgJw

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2023-06-13 18:30:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2023 o 15:46, J.F pisze:

    > No ale co - na allegro sobie kupił, czy na e-bay?
    >
    > Czy moze faktycznie "otrzymał" po jakims szkoleniu ...

    Dostał na zasadzie wymiany paciorków prawdopodobnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2023-06-13 18:52:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jun 2023 16:48:01 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zakładam, że z polskiej strony nie była jakiejkolwiek wiedzy, że to jest
    > broń bojowa. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że ktoś wiezie przez granicę,
    > wnosi do własnego gabinetu i odpala świadomie granatnik przeciwpancerny.

    Oj tam, oj tam - jak ktos zafascynowany bronią, to bez problemow
    wyobrażam sobie, ze chętnie taki granatnik przyjmie, przewiezie przez
    granicę i wniesie do gabinetu. Bo przeciez przepisy komendanta nie
    obowiązują.
    Tylko oczywiscie odpalic musiałby przypadkowo.

    Wiemy w ogóle oficjalnie, co to za granatnik? Bo różne są,
    ale nie widzę powodu, aby Ukraincy pozbywali sie tak im potrzebnej
    broni ppanc.

    > Przecież tylko dzięki "opiece boskiej" tam nikt nie zginął. Nie wiem,
    > czy Generał dostał faktycznie głośnik, czy też po prostu pamiątkę w
    > postaci wystrzelonego granatnika "podpicowanego" jako bojowy poprzez
    > przykładowo włożenie imitacji pocisku. Ktoś uznał, że ta jest wyjątkowo
    > realistyczna.

    O głosniku mówił ... czy nie sam komendant? Czy tylko rzecznik?
    Wiec chyba wiedział co mówił, aczkolwiek mówił to przykładowo.

    > Pytanie, co się stało, że Ukraińcy dali bojowy granatnik. Tam jest
    > wojna. Mają pewnie tych granatników mnóstwo.

    Jesli to naprawde RGW-90, to chyba nie takie mnóstwo ... choc google
    mówi o 5 tys sztuk w pierwszej partii, i kolejnych dostawach.

    > Ktoś pomylił na półce, jak
    > my przed laty amunicję gumową z breneką W-8?

    Pewnie jakos tak, tylko gdzie sie komendant obracał, ze takie półki
    mieli?
    Składowisko sobie urządzili w budynku ... sztabu?

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/8614
    398,jaroslaw-szymczyk-granatnik-z-ukrainy-wybuch-w-k
    gp-mswia.html

    "podczas wizyty na Ukrainie generałowi Szymczykowi zostały wręczone
    dwa granatniki przeciwpancerne, prawdopodobnie RGW-90. Pierwszy był
    podarunkiem od szefa ukraińskiej policji Ihora Kłymenki - był to
    granatnik przeciwpancerny, z którego strzelano do rosyjskich czołgów;
    z wyglądu przypomina długą tubę, uszczelnioną z obu stron styropianem.
    Został on przerobiony na głośnik, a Kłymenko, według jednego z
    członków polskiej delegacji, włączył nawet muzykę, aby zademonstrować
    jego działanie i zapewnić, że w środku nie ma materiałów wybuchowych.

    Po spotkaniu z szefem Państwowej Służby ds. Sytacji Nadzwyczajnych
    (DSNS) Serhijem Krukiem, Szymczyk otrzymał w prezencie identyczną tubę
    granatnika i został zapewniony, że granatnik jest zużyty i bezpieczny.
    Generałowi powiedziano też, że tubę "można przewozić bez żadnych
    dokumentów i że warta jest tyle, co złom"

    Spotkania wyglądają mi na "dyplomatyczne", to sie raczej nie
    spodziewam półek pełnych granatników.
    Chyba, ze pomylił sie ktos przygotowujący te "pamiątki", albo gdzies
    tam w transporcie do do odpowiednich szefów.

    > Faktem pozostaje, że trochę uśpiono czujność naszych służb. Nie wiem,
    > jaka jest procedura. Czy jak Prezydent RP w zaprzyjaźnionym państwie
    > dostaje przykładowo figurkę, to sprawdzają, ze nie zawiera bomby?

    Pewnie nie.
    Ale Shrek ma racje, ze sprzęt elektroniczny nalezy sprawdzic
    dokladnie, a nieelektroniczny jeszcze dokładniej :-)

    > A jeśli Papież daje Prezydentowi różaniec (bo taki prezent się dostaje
    > zwyczajowo) to czy należy sprawdzić, że przykładowo nie zawiera on
    > wąglika? Papież, persona poważna i o mordowanie Go nie podejrzewam, ale
    > przecież tych różańców własnoręcznie z drzewa różanego nie struga.
    > Pytanie, w którym miejscu przebiega granica zaufania i rozsądku.

    A i Papieżowi prezenty sie wręcza ...

    > Bo jak taki różaniec wybuchnie, to nie sztuka zgrywać mądrego, że mogli
    > sprawdzić. Jesteś u sąsiada i gość stawia na stół butelkę. Wyciągasz
    > "zestaw małego chemika" i badasz zawartość?

    Z ostroznosci patrzysz uważnie czy on pije :-)

    J.

  • 156. Data: 2023-06-13 18:53:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jun 2023 11:29:23 +0200, Kviat wrote:

    > A którego fragmentu nie zrozumiałeś?

    Ale skąd wiesz, ze ten samochod to nieznakowany radiowóż i to jeszcze
    policji?

    J.

  • 157. Data: 2023-06-13 21:24:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.06.2023 o 18:26, J.F pisze:

    > Jak sam pisałeś - jak się każe jednemu ubrać na zbiórkę galowy mundur,
    > to chyba władza wie po co.

    Nie masz pojęcia, jak się to kręci. Naprawdę sądzisz, że Prezydent RP
    zarządza uroczystymi zbiórkami w całej Polsce?

    > Przeciez nie ma tak, ze byle ambasador sobie sam na zbiorkę przyjdzie,
    > wywoła osobę po nazwisku i order wręczy ...

    Ale nadal nie musi z Prezydentem RP. Takich wizyt w jednostkach, na
    które wpada wysoki przedstawiciel nie jest szczególnie mało. Oczywiście
    dowódca wie, ale żeby Prezydenta powiadamiał? I zauważ, że przynajmniej
    w Polsce można do wręczenia kogoś tam upoważnić. Takim upoważnionym może
    być przykładowo Poseł na Sejm. W wypadku odznaczenia zagranicznego
    zapewne jakiś wyższy rangą wojskowy. A tu nie tyle chodzi o
    poinformowanie, co zgodę.

    > Bo, k*, zapisane w ustawie że "nadane", a nie "wróbelki donoszą, że
    > otrzyma".

    I właśnie dlatego to jest po stronie wręczającego, a nie odznaczanego.

    > Ale to "róznie" to jest trochę na jeden wzór.
    > I uzasadnij cytatem, komu należy zglosić chęć odznaczenia zasłużonego
    > Słowaka, czy innego obcokrajowca :-)

    Czemu ja mam to analizować. Ja wiem, komu ja mam zgłosić, ale tego w
    Ustawie nie ma :-)On ma wiedzieć komu on ma.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 158. Data: 2023-06-13 21:55:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.06.2023 o 18:29, Shrek pisze:

    > Coś takiego.
    > https://www.youtube.com/watch?v=b31lg6DTgJw

    Niemcy nie wprowadzili zakazu korzystania z telefonu komórkowego właśnie
    tym argumentując, że nie za bardzo jak policjant miałby to stwierdzić.
    Po za tym uważam, że to nie jest tak, że udawanie rozmowy przez ciastko
    jest całkiem bezkarne. Przecież zakaz wprowadzono nie dlatego, że Sejm
    szczególnie bardziej nie lubi operatorów telekomunikacyjnych, ale z tego
    powodu, że zajęcie rąk podczas prowadzenia pojazdu powoduje większe
    zagrożenie. I ciastko w ręku szczególnie mniejszego zagrożenia nie
    powoduje.

    Policjant mandatem tego nie skończy, ale sąd? Uważam, że ma zastosowanie
    art. 66§1 kw: Kto chcąc wywołać niepotrzebną czynność, fałszywą
    informacją lub w inny sposób wprowadza w błąd instytucję użyteczności
    publicznej albo organ ochrony bezpieczeństwa, porządku publicznego lub
    zdrowia, (...) - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo
    grzywny do 1500 zł. Jeżeli wykroczenie spowodowało niepotrzebną
    czynność, można orzec nawiązkę do wysokości 1000 złotych. Kierujący
    zawsze może przyznać, ze jednak dzwonił, i ową nawiązkę na punkty karne
    zamienić :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 159. Data: 2023-06-13 22:00:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > powodu, że zajęcie rąk podczas prowadzenia pojazdu powoduje większe
    > zagrożenie. I ciastko w ręku szczególnie mniejszego zagrożenia nie

    A puszka z kolą? A redbul? A dzwignia zmiany biegów? O kolano pasażerki
    nie pytam;)

> [...]
    > publicznej albo organ ochrony bezpieczeństwa, porządku publicznego lub
    > zdrowia, (...) - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo

    Dlatego jesteście tacy "zabawni". Zamiast się czasem uśmiechnąć to na
    chuju staniecie żeby obywatelowi udowodnić że macie rację choćbyście
    mieli z siebie idiotę zrobić, to nie odpuścicie i będziecie w swoje
    szaleństwo brnąć dalej, krzycząc że to wy jesteście napoleonami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 160. Data: 2023-06-13 22:37:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem jak jest z cywilami. Bo tu nie wyślesz przecież wezwania do
    > stawienia się na "zbiórce". Może dostają jakieś powiadomienie. Czytałem
    > o ludziach, którzy odmawiali, bo im się personalnie osoba wręczająca nie
    > podoba.

    https://demotywatory.pl/5198050/Nauczyciel-akademick
    i-Maciej-Grzywacz-nie-przyjal-od-prezydenta

    To chyba wyjaśnia sprawę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!