  • 101. Data: 2023-06-12 00:01:43
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 22:41, Shrek pisze:

    > A co do dziwnych rzeczy co ci się nie chce wierzyć to byś 5 lat temu
    > uwierzył że antyterroryści będą pałować julki albo że komendant
    > głośnikiem rozpierdoli biuro? Serio - kto na was patrzy to się już w
    > cyrku nie śmieje:(

    Jeśli chodzi o głośnik, to akurat jestem w stanie to zrozumieć i uważam,
    że "ciała dała" strona ukraińska. Gdybym dostał taki prezent, nawet by
    mi do łba nie przyszło, że to wersja bojowa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 102. Data: 2023-06-12 01:35:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tego co zrozumiałem, to robert twierdził, że odznaczający informuje
    > MSZ bez wiedzy odznaczanego i prezydent wydaje taką zgodę bez wiedzy
    > odznaczanego. Może i tak - w sumie takie rzeczy moga być "uregulowane"
    > protokołem dyplomatycznym i wtedy odznaczony zakłada że zgoda prezydenta
    > "in blanco" została wydane a on odbierając odznaczenie ją akceptuje.

    Trochę śmiem watpić, że każde państwo informuje obcy MSZ o chęci nadania
    odznaczenia.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2023-06-12 01:40:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W wypadku cywila pewnie jest zapraszany na uroczystość. Może nie przyjść
    > do Prezydenta. Ale tak zdroworozsądkowo. Prezydent USA pisze do
    > Kowalskiego, by się zapytał Prezydenta RP, czy może wziąć medal, bo On
    > mu chce wręczyć?

    Zdroworozsądkowo to POTUS pisze do Kowalskiego i ma w dupie PADA bo
    dlaczego miałby znać lokalne prawo innego kraju w kwestii konieczności
    akceptacji przez PADA co POTUS chce wręczyć? To byłby MZ lekki absurd.
    No chyba, że jest to jakiś powszechnie znany dyplomatyczny obyczaj.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2023-06-12 01:42:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sumie w 2010 rzeczywiście mógł. Problem w tym, że rzecznik twierdzi,
    > że w 2009-2010 w illinois. Niby też na I;)

    A twierdzi, że w Illinois, USA czy że w Illinois?

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2023-06-12 06:21:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli chodzi o głośnik, to akurat jestem w stanie to zrozumieć i uważam,
    > że "ciała dała" strona ukraińska. Gdybym dostał taki prezent, nawet by
    > mi do łba nie przyszło, że to wersja bojowa.

    A przyszłoby ci do głowy wstawiać urządzenie z zasilaniem bateryjnym i
    aktywnym interfejsem sieciowym do pomieszczenia gdzie rozmawia się o
    rzeczach, które mają pewnie klauzule niejawne?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2023-06-12 06:22:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A twierdzi, że w Illinois, USA czy że w Illinois?

    Illinois, USA.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2023-06-12 06:24:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powinni odpowiedzieć, że nie wiedzą i tyle.

    Ale odpowiedzieli jak odpowiedzieli.

    > Nie wiem, czy mieli
    > obowiązek dowiadywać się. Tak się zastanawiam, czemu mieliby się
    > dowiadywać.

    Obowiązku może i nie mieli. A czemu mieliby się dowiadywać? Bo mają dbać
    o dobry wizerunek instytucji w mediach - "ot tego łone som, to tego som
    łone"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 108. Data: 2023-06-12 06:26:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trochę śmiem watpić, że każde państwo informuje obcy MSZ o chęci nadania
    > odznaczenia.

    Jeśli praktyka konieczności uzyskania zgody rodzimych władz przed
    obiorem zagranicznego odznaczenia jest powszechna, to być może tak
    właśnie jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2023-06-12 09:32:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2023 o 06:21, Shrek piszą:

    > A przyszłoby ci do głowy wstawiać urządzenie z zasilaniem bateryjnym i
    > aktywnym interfejsem sieciowym do pomieszczenia gdzie rozmawia się o
    > rzeczach, które mają pewnie klauzule niejawne?

    Nie, ale widziałem takie rzeczy i kiedyś "błysnąłem" ujawnienia tego :-)
    O szczegółach pisać - tym bardziej publicznie - nie będę. Ale sprawa nie
    jest tak oczywista, jak się Tobie wydaje. Po za tym powątpiewam, by w
    gabinecie Komendanta Głównego Policji rozmawiano o jakiś "strasznych"
    tajemnicach. No i ów "aktywny interfejs" ma zasięg kilkuset metrów, więc
    można zapobiec dostępowi do niego przez osoby niepowołane. Generalnie
    przyznaję, że wizerunkowo sprawa wygląda nienajlepiej, ale nie
    demonizował bym tego problemu. Uważam, że to jednak trochę inaczej
    wyglądało, ale nie mam w tej sprawie wiedzy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 110. Data: 2023-06-12 09:33:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2023 o 06:24, Shrek pisze:
    > Obowiązku może i nie mieli. A czemu mieliby się dowiadywać? Bo mają dbać
    > o dobry wizerunek instytucji w mediach - "ot tego łone som, to tego som
    > łone"

    Odnoszę nieodparte - choć może mylne - przekonanie, że lepiej by się
    przysłużyli informując, że wiedzy takiej nie mają i tyle.
    --
    (~) Robert Tomasik