  • 71. Data: 2010-06-30 14:03:11
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-30 15:20, MadMan pisze:
    > To jest chodnik. Oznaczenie drogi dla rowerów jest ważne dla asfaltowej
    > jezdni.

    A skąd taki wniosek? Bo czerwoność tego sugeruje ścieżkę właśnie.
    Przejazd dla rowerów również do niej wchodzi. Tam nie ma chodnika, jest
    tylko ścieżka. Na czerwono się ścieżki oznacza, chodniki robi się szarą
    kostką. Jest znak, jest czerwona kostka -- to jest droga dla rowerów.
    Ładna i przyjemna.

    Zresztą zauważ, jest tam tylko przejazd dla rowerów, po którym piesi nie
    mogą przechodzić, więc pieszy dochodzi do barierki w Twojej wersji i
    znika ? :-P

    To jest ewidentnie ścieżka dla rowerów, skręcająca przed barierką na
    przejazd.

    > Intencja jest taka żeby usunąć rowerzystę z jezdni ogólnej.

    No i słusznie.

    > Może. Dlatego dalej twierdzę że takie znaki są często stawiane bez
    > rozumu. Nie widziałem np. znaku który zmuszałby kierowcę do wyjścia z
    > samochodu i przepchania go przez chociaż kilkadziesiąt metrów.

    Ale to jakby inna sprawa, prawda? Kierowca w aucie jest bezpieczniejszy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 72. Data: 2010-06-30 14:06:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-30 13:17, pmlb pisze:
    > Ok, wiec pisza tam, ze sa to zestawy do samodzielnego montazu na swoim
    > rowerze, ktory mozna w kazdej chwili zdjac i wrocic do stanu przed
    > zamontowaniem, ot jak dodatkowy bagaznik czy siodelko...

    Motorower też można schować/wyciągnąć z piwnicy :D

    > Ale jak zdejme to jest to znow rower czy nadal motorower?

    Znów rower. Przerabiasz motorower na rower, więc znów pewnie konieczne
    jest wyrejestrowanie.

    > Autobus a rower z dolozonym silniczkiem to chyba dwie zupelnie inne sprawy.

    No ale zmienia właściwość pojazdu. To może inaczej. Masz busika na 9
    miejsc, kategoria B. Dokładasz 4 krzesła na dachu. Wolno?

    > Do roweru mozna bez problemu dostawic elektryczny silniczek z odpowienim
    > akumulatorkiem bez zbednego przerabiania (wszystko miesci sie na
    > bagazniku rowerowym). Idac tym tropem, kazda modyfikacja roweru poprzez
    > dodanie czego kolwiek zmienia jego nazwenictwo?

    A czemu nie? Jak do poloneza dołożysz kilka rzeczy może się stać
    pojazdem uprzywilejowanym.

  • 73. Data: 2010-06-30 14:13:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-30 15:56, MadMan pisze:

    > Hehe, ciekawa teoria, tym bardziej że dzisiaj wyprzedziłem więcej
    > traktorów niż rowerzystów.

    Bo jest sezon, a pewnie poruszałeś się w okolicach pól.
    No i pewnie wyprzedzałeś je w miejscach, gdzie ci się je udało
    wyprzedzić i gdzie nie stanowiły aż takiego problemu, jak rowerzyści w
    aglomeracjach miejskich.

  • 74. Data: 2010-06-30 14:27:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 15:57:20 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    napisał(a):

    > Nie byłem poza Polską od 86 niestety :(

    Polecam Rumunię i Czarnogórę, szczególnie góry. Można na rowerze, można
    autem i pochodzić (to kolega praktykował i też zadowolony).

    > Swoją szosą, powinny być obowiązkowe kursy dla kierowców co 10 lat.

    Z jednej strony tak, z drugiej nie, bo obawiam się że mógłbym się znowu
    3 razy wyłożyć na parkowaniu (czego nie umiem dalej dobrze robić mimo
    tego że 7 lat mam papier na to że mogę).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 75. Data: 2010-06-30 14:27:56
    Od: PaPi <...@...3>

    > Stosując twój język - pitolisz. Jak se uznam jazdę 3 pasem, to se pojadę
    > trzecim, bo to wg mnie możliwie blisko....

    Nie. Bo wtedy zlamiesz przepis o jezdzie skrajnym prawym pasem.

    > Owszem. I tam nie było dziur, kałuży, a rowerzysta jechał środkiem
    > przestronnego pasa, niezgodnie z przepisami.

    Zgodnie. Jechal mozliwie (DLA NIEGO) blisko prawej krawedzi.

    > W tym wypadku do zwrócenia uwagi osobie, która łamie kilka przepisów
    > jednocześnie od dłuższego czasu.

    Poprosze o odnosnik do PoRD w ktorym istnieje taka mozliwosc "zwracania
    uwagi" sygnalem dzwiekowym.

    > Gdyby to były jedyne powody stosowania sygnału dźwiękowego, to by nie
    > było np. zakazów używania sygnałów bez ważnych powodów na obszarze
    > zabudowanym.

    Otoz zgodnie z obowiazujacym w Polsce PoRD sa to jedyne sytuacje gdy
    mozna uzywac sygnalu dzwiekowego.

    > Bzdura. Jadąc przy krawędzi, był tak samo bezpieczny. Ale ja mógłbym go
    > wyprzedzić, oczywiście z zachowaniem przepisowej odległości i prędkości.

    W bardzo wielu przypadkach nie ma takiej mozliwosci.
    Jazda blisko prawej krawedzi to okolo 0.5 m od tejze. Rowerzysta zajmuje
    okolo 0.75m 0.5+0.75 = 1.25m. Wyprzedzic musisz go w odleglosci 1m.
    Czyli od krawedzi jezdni musisz jechac w odleglosci nie mniejszej jak
    2.25m.
    Szerokosc niewielkiego samochodu osobowego to okolo 2m (z obrysem lusterek).
    Czyli musisz od krawedzi jezdni poruszac sie w odleglosci 4.25m.
    Szerokosc pasa ruchu dla drog krajowych (czyli tych "lepszych") to 3.5m.
    Dla wojewodzkich to 3m.
    Nie ma sily zebys mogl prawidlowo wyprzedzic rowerzyste nie zjezdzajac
    na przeciwlegly pas ruchu.

    Reasumujac. Czy chlop jechal srodkiem czy nie, zebys nie zlamal prawa
    (procz trabienia) musiales i tak zjechac na przeciwlegly pas ruchu.

    > No to za krawężnikiem jest chodnik zapewne. Więc zatrzymuje się i
    > schodzi na chodnik, w ten sposób umożliwiając wyprzedzanie.

    No zapewne nie ma. Jest na ogol opaska. Po zieleni drogowej chodzic nie
    wolno.

  • 76. Data: 2010-06-30 14:43:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 16:03:11 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    napisał(a):

> [...]
    > tylko ścieżka. Na czerwono się ścieżki oznacza, chodniki robi się szarą
    > kostką. Jest znak, jest czerwona kostka -- to jest droga dla rowerów.

    I mająca całe 100 metrów, zakończona niedozwolonej wysokości uskokiem z
    obu stron.

> [...]
    > znika ? :-P
    >
    > To jest ewidentnie ścieżka dla rowerów, skręcająca przed barierką na

    Znaki mówią coś innego niestety.

    > Ale to jakby inna sprawa, prawda? Kierowca w aucie jest bezpieczniejszy.

    Bezpieczniejszy od durnych przepisów? Nie sądzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 77. Data: 2010-06-30 14:44:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 07:53:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Noooooooo.... Teoretycznie to motorower nie pojedzie więcej jak 45km/h,
    > a jaki jest rekord prędkości na rowerze? ;->

    Mój 78 :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 78. Data: 2010-06-30 14:45:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 07:51:10 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A tutaj możnaby polemizować ;)
    >
    > Jeśli przyjmiemy, że wrotki/deskorolki są dostosowane do ruchu po
    > drogach, to ustawową definicję roweru spełniają.

    Nigdy nie widziałem wrotek/deskorolek wyposażonych w światło odblaskowe,
    światło przednie/tylne mijania, dzwonek oraz kierownicę naraz. Ale może
    mało widziałem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 79. Data: 2010-06-30 14:46:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Na pewno.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 80. Data: 2010-06-30 14:55:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]
    > drogach, to ustawową definicję roweru spełniają.

    Nigdy nie widziałem wrotek/deskorolek wyposażonych w światło odblaskowe,
    światło przednie/tylne pozycyjne, dzwonek oraz kierownicę naraz. Ale
    może mało widziałem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138