  • 11. Data: 2008-11-04 16:04:22
    Temat: Re: Motorola chce zakazać sprzedaży telefonu na aukcji
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał:

    > Nie widze przeszkod. Wysylasz firmie informacje o odsprzedazy
    > z zadaniem zmiany danych dotyczacych licencjobiorcy. W przypadku
    > odmowy zadasz zwrotu wplaconej kwoty.

    A jeżeli np. masz bilet komunikacyjny imienny, to też odsprzedajesz
    i wysyłasz do firmy informacje o odprzedaży z żądaniem zmiany
    danych posiadacza? I czy w przypadku odmowy żądasz zwrotu
    zapłaconej za bilet kwoty? ;-)

    Krystian

  • 12. Data: 2008-11-04 18:47:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zakaz bez sensu. Na aukcję wystawiony zostanie telefon przez kolegę, który
    żadnej umowy nie podpisywał. A to, w jaki sposób wszedł w posiadanie
    telefonu, to już sprawa jego i poprzedniego właściciela. Moim zdaniem celem
    jest zaistnienie na rynku, wypromowanie produktu, a nie realne ściganie
    sprzedających. Co więcej, mam poważne wątpliwości, czy taki zakaz jest
    skuteczny. W końcu to jest telefon nabywcy i zakaz ogranicza jego prawo
    własności, ale nie będę się upierał. Zbyt proste jest obejście tego zakazu.

  • 13. Data: 2008-11-04 19:21:37
    Od: "L" <...@...pl>

    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=13011
    >
    > "Motorola chce zwiększyć ekskluzywność swojego najnowszego telefonu
    > Motorola Aura, wprowadzając klauzulę zabraniającą sprzedaży urządzenia.

    Bicie piany o zakaz sprzedaży doda mu tylko reklamy.

    Zacznijmy od tego kto to kupi.
    Potencjalni klienci nie zajmują się sprzedawaniem i kupowaniem takich
    gadżetów na bazarach.
    Ewentualnie ogrodnikowi czy pokojówce mogą sprezentować, jak się znudzi.

    Chcielibyście ten cud za $2000 ?
    Ja nie. Nie ma w nic, co dla mnie warte byłoby nawet 1/10 tej ceny

  • 14. Data: 2008-11-05 08:03:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 04 Nov 2008 17:04:22 +0100, Krystian Zaczyk napisał(a):

> [...]
    > wysyłasz do firmy informacje o odprzedaży z żądaniem zmiany danych
    > posiadacza? I czy w przypadku odmowy żądasz zwrotu zapłaconej za bilet

    Nie, ponieważ charakter usługi nie przewiduje takiej opcji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2008-11-05 09:38:38
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał :

    > Nie, ponieważ charakter usługi nie przewiduje takiej opcji.

    Charakter usługi nie zmiani się, jeżeli pojedzie Nowak zamiast
    Kowalskiego. Ale prawo do korzystania z niej wykupił Kowalski.
    Bardziej ograniczone prawo do korzystania jest zwykle tańsze.
    Dlatego licencja imienna, podobnie, jak bilet imienny, jest tańsza
    od "licencji na okaziciela". ;-)

    Krystian

  • 16. Data: 2008-11-05 09:45:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 10:38:38 +0100, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Charakter usługi nie zmiani się, jeżeli pojedzie Nowak zamiast
    > Kowalskiego. Ale prawo do korzystania z niej wykupił Kowalski. Bardziej
    > ograniczone prawo do korzystania jest zwykle tańsze.

    Ale tu nikt nie ogranicza prawa do korzystania.
    Nawet polskie prawo cywilne przewiduje wprost warianty w rodzaju
    sprzedaży z zastrzeżeniem własności rzeczy sprzedanej, prawo odkupu czy
    prawo pierwokupu.

    Nie ma problemu, aby umowa zawarta między nabywcą a sprzedającym
    wprowadzała jakieś warianty.
    A cena to rzecz osobna.

  • 17. Data: 2008-11-05 09:56:57
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Ale tu nikt nie ogranicza prawa do korzystania.

    Piszę o Kasperskim (o tym była konkretnie mowa) i tramwaju ;-), nie
    o Motoroli. Prawo do korzystania ograniczone może być do jednego
    posiadacza, podobnie, jak ograniczone bywa w czasie czy innym zakresie.

    Zgadzam się.

    Krystian

  • 18. Data: 2008-11-05 10:03:54
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 10:56:57 +0100, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Piszę o Kasperskim (o tym była konkretnie mowa) i tramwaju ;-), nie o
    > Motoroli. Prawo do korzystania ograniczone może być do jednego
    > posiadacza, podobnie, jak ograniczone bywa w czasie czy innym zakresie.

    Sposób korzystania z oprogramowania określa umowa licencyjna. Jak w
    przypadku większości umów zobowiązaniowych można zastrzec, że prawa z
    takiej umowy można albo nie można przenieść.

    A korzystanie z tramwaju... Bo ja wiem, chyba inne osoby też mogą wsiąść
    do tego samego pojazdu? ;-) Więc nie widzę przeszkód w korzystaniu z
    tramwaju przez inne osoby.

  • 19. Data: 2008-11-05 10:22:05
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]
    >
    > A korzystanie z tramwaju... Bo ja wiem, chyba inne osoby też mogą wsiąść
    > do tego samego pojazdu? ;-) Więc nie widzę przeszkód w korzystaniu z

    Jeżeli będa miały swoje bilety - jak najbardziej.
    Z dostępu do baz wirusów programu Kaspersky'ego też korzysta wiele osób.
    ;-)

    Krystian

  • 20. Data: 2008-11-05 20:30:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    januszek wrote:

    > Dobrze kombinujesz ale trochę obok bo OEM to licencja dla producenta,
    > dla użytkownika jest EULA ;) W omawianym tu przypadku firma powinna po
    > prostu personifikować już na etapie fabrycznym soft tego telefonu, że
    > tak powiem na sztywno ;)

    pozostaje jak zwykle kwestia zgodnosci EULA z obowiązującym prawem krajowym.