  • 111. Data: 2006-02-18 21:12:12
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Parę chwil później, to by była jej wina. Ale jak już rzeczony "moher"
    > pełzał przez tę zebrę, to skoro gościowi udało się zatrzymać, nie

    Udało się zatrzymać - parę centymetrów przed moherkiem. Jak dla mnie to
    ciut zbyt mały margines.

    > powinien jej spędzać z pasów klaksonem. Nie powinien, bo ona miała
    > pierwszeństwo.

    Jak rozumiem opis sytuacji klakson został użyty prawidłowo - do
    ostrzeżenia moherka i zachęcenia go do uskoczenia na wypadek, gdyby
    hamowanie wypadło 10cm dalej.

  • 112. Data: 2006-02-18 21:14:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1...@n...sakowski.pl>, Paweł Sakowski wrote:

    > Praktyka przepuszczania pieszych czekających na przejście wynika co
    > najwyżej z kurtuazji. W Niemczech, Austrii praktyka ta jest dużo
    > powszechniejsza niż w Polsce (pieszy przy przejściu rzadko kiedy musi
    > stać i czekać), ale tam na głównych trasach tranzytowych nie wyznacza
    > się przejść dla pieszych co 100 metrów, więc można tę różnicę postaw
    > zrozumieć.

    A jak jest na tych pozostałych trasach tam i tu?

    Renata

  • 113. Data: 2006-02-18 21:58:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > pieszemu znajdującemu się na przejściu. Owa "szczególna ostrożność"
    > polega na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika
    > ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu
    > umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. W szczególności zatem
    > przed przejściem dla pieszych, widząc stojącą przy krawędzi grupę
    > należy dostosować tak prędkość, by móc reagować na tego typu wyskoki
    > pieszych -które przecież się często zdarzają. [...]

    Pozwól, że uzupełnię Twoją wypowiedź o jeszcze dwa cytaty z PoRD
    (podkreślam istotne, a często pomijane w takich dywagacjach sformułowania):
    "Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, _jest_
    _obowiązany_ _zachować_ _szczególną_ _ostrożność_ oraz, z zastrzeżeniem
    ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na
    tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    [...]"
    "Art. 14. Zabrania się:
    1. wchodzenia na jezdnię:
    1. bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym _również_ _na_
    _przejściu_ _dla_ _pieszych_,
    [...]"

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 114. Data: 2006-02-18 22:01:07
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sat, 18 Feb 2006 21:08:33 +0100, Tomasz Motyliński napisał(a):

    > Oświecę Pana, całekim niedawno wtargnął mi pies kilkanaście metrów przed
    > pojazdem i mając blisko 100 km/h udało mi się go nie trafić (a był lekki
    > lód na drodze), oczywiście inną kwestią jest to że sam mało nie zginąłem
    > (dachowanie).

    Ciekawe! Pijany pies: <dregdl$p5r$1@news.telbank.pl> Ale i tak winne były
    koleiny :/

    > Teraz mój refleks ocalił zdrowie a być może i życie tej
    > bezmyślnej Pani, która sobie tak znienacka wlazła na pasy 6m przed
    > nadjeżdżający (traf chciał akurat mój) pojazd o masie przekraczającej 1,5t.

    Brawo!

    > Traf chciał mam bardzo dobre hamulce i na asfalcie nie było lodu. Powinna
    > Bogu dziękować, że żyje i jest cała, do nieszczęścia zabrakło 5-6cm. Gdyby
    > jechała moja matka nie zdążyłaby nawet hamulca dotknąć, a z pewnością
    > jechałaby w tym miejscu także około 40-50 km/h (jak ja).

    Od razu jestem spokojniejszy wiedząc, że tacy świetni kierowcy jeżdżą po
    naszych drogach. Przemyśl jednak swój sposób jazdy. Jesteś bardzo pewny
    siebie. Mam nadzieję, że zdążysz nabrać pokory nim ktoś zginie.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 115. Data: 2006-02-18 22:07:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Tiger napisał(a):
    > [...] Sad skazal kierowce za niezachowanie ostroznosci i orzekl jego wine.
    > I co? "Dajcie mi czlowieka, a ja znajde na niego niezachowanie ostroznosci".

    Niestety. Mnie dawno temu przepisów uczył pewien człowiek, który jest
    biegłym w zakresie ruchu drogowego. Pamiętam z jednego z wykładów jego
    stwierdzenie: "gdy biegły po wypadku stwierdzi, że X nie zachował
    wymaganej należytej szczególnej ostrożności, to sąd praktycznie nie ma
    już nic do gadania". Znam kilka przypadków, w których to się
    potwierdziło. :-]

  • 116. Data: 2006-02-18 22:10:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Przemysław Bernat wrote:

    > Ciekawe! Pijany pies: <dregdl$p5r$1@news.telbank.pl> Ale i tak winne były
    > koleiny :/

    Myślę, że ten wątek robi się lekko zbyteczny.
    Oto mający problemy zarówno z zachowaniem bezpieczeństwa jak i
    prawdomównością kierowca wywinął kolejny numer, a my się skupiamy na
    jego kolejnych dziwnych przypadkach.
    Jak dla mnie EOT; nie ukrywam też, że jestem bliski założenia drugiego
    permanentnego filtra :-/

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 117. Data: 2006-02-18 22:16:56
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    bbg napisał(a):

    > a czy da sie przewidziec ze jednak z grupki na pasach ktos wyskoczy?

    Tak samo jak i to, że zacznie do kierowcy strzelać. W obu przypadkach
    raczej niezgodnie z prawem.

  • 118. Data: 2006-02-18 22:21:18
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrndvejkt.5rj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > A ja myślę, że ty odniosłaś się do wypowiedzi kama, kóry bezpośrednio
    > odpowiadał autorowi wątku, który to pytającym był.
    >
    > Tośmy sobie pomyśleli ;)

    Mam tłumaczyć? ;-)

  • 119. Data: 2006-02-18 22:48:27
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa in <43f78dce$1@news.home.net.pl> wrote:

    > Udało się zatrzymać - parę centymetrów przed moherkiem. Jak dla mnie to
    > ciut zbyt mały margines.

    Między wózek a samochód nie udałoby mi się włożyć poziomo ustawionej dłoni
    (a ja wcale dużej dłoni nie mam). Napiszę po raz ostatni, nie mam nic do
    pieszych, sam często ich puszczam (z dobrej woli, bo prawo tego nie
    nakazuje), ale wchodzenie tuż przed jadące auto to szczyt głupoty, a
    rzucanie słowami które przytoczyłem powyżej starszej osobie która oczekuje
    szacunku nie przystoi. Wiem powinienem się zatrzymać przed pasami i zacząć
    pchac samochód (dość łatwo jest każdą sytuacje sprowadzić do absurdu).

    > Jak rozumiem opis sytuacji klakson został użyty prawidłowo - do
    > ostrzeżenia moherka i zachęcenia go do uskoczenia na wypadek, gdyby
    > hamowanie wypadło 10cm dalej.

    Jakby był lekki lód jak dzień wcześniej to hamowanie zakończyłoby się kilka
    metrów dalej, a nie cm. Czy oczekiwanie od pieszych zdrowego rozsądku to
    tak wiele? W końcu jechałem 10km/h wolniej niż pozwalało mi prawo (właśnie
    dlatego, że zwolniłem przed przejściem - chwilę wcześniej miałem 65 km/h bo
    to najniższa prędkość przy której mogę toczyć się na 5 biegu; wiem jestem
    przestępcą, bo nie powinienem w ogóle przekraczać 50). :/

    --
    Tomasz Motyliński

  • 120. Data: 2006-02-18 22:49:29
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Olgierd in <1...@o...gov.pl> wrote:

    > To by oznaczało, że nie umiesz dostosować sposobu jazdy do warunków.

    Ręce opadają, kończe tą dyskusje bo to nie ma sensu.

    > To oznacza, że nawet sportowe dwutłokowe hamulce nic nie dadzą jeśli
    > kierowca ma ogólne problemy.

    ROTFL.

    --
    Tomasz Motyliński