  • 1. Data: 2007-11-05 07:28:40
    Temat: Moge "sprzedac" mieszkanie dwa razy ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Planuje sprzedac mieszkanie, ale znajac dzisiejsze realia chcialbym pozbyc
    sie problemu czekania itp. Wiekszosc ludzi bierze dzisiaj kredyty, a nie
    zawsze je dostaja, rezygnuja w trakcie lub cos im sie odwiduje. Przy
    dzisiejszych cenach mieszkan, to tzreba by brac z 30 tys zadatku aby bylo ok
    (a na to nie kazdy pojdzie). Reasumujac : czy moge podpisywac z ludzmi umowy
    rezerwacyjne na mieszkanie, nie biorac zadnych zaliczek ani zadatkow, a za
    to umieszczajac w typowej umowie, klauzule z informacja, ze nie jest to
    jedyna umowa i kupuje "Kto pierwszy ten lepszy" ? Czyli podpisze z 10 takich
    umow i sprzedam osobie ktora przyjdzie "z kasa" pierwsza. A kto przyjdzie
    jzu dnia nastepnego to nie jestem zainteresowany.

    Fantom
    ps. Czy takie umowy sa potzrebne do uzsykania kredytu ? bo jezeli tak to
    chyba zaden bank wtedy nie da. To moze bede mogl podpisac drugi papier z
    taka informacja (i nie musi byc on do banku) ?

  • 2. Data: 2007-11-05 08:29:58
    Temat: Re: Moge "sprzedac" mieszkanie dwa razy ?
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Fantom napisał(a):

> [...]
    > chyba zaden bank wtedy nie da. To moze bede mogl podpisac drugi papier z
    > taka informacja (i nie musi byc on do banku) ?

    Do uzyskania kredytu jest potrzebna umowa przedwstępna oraz wycena
    rzeczoznawcy, którego bank akceptuje.

  • 3. Data: 2007-11-05 13:40:59
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > taka informacja (i nie musi byc on do banku) ?
    >

    >Do uzyskania kredytu jest potrzebna umowa przedwstępna oraz wycena

    No to zmieniam zapis " rezerwacyjna" na "przedwstepna" wcalym poprzednim
    poscie. Mozna tak zrobic jak tam napisalem ?

    Fantom

  • 4. Data: 2007-11-05 14:45:22
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Fantom pisze:

    > No to zmieniam zapis " rezerwacyjna" na "przedwstepna" wcalym poprzednim
    > poscie. Mozna tak zrobic jak tam napisalem ?

    Umowa przedwstepna sporzadzona notarialnie powoduje, ze masz obowiazek
    sprzedac nieruchomosc.

    pzdr. jijomo

  • 5. Data: 2007-11-06 01:07:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpisze z 10 takich umow i sprzedam osobie ktora przyjdzie "z kasa"
    > pierwsza. A kto przyjdzie jzu dnia nastepnego to nie jestem

    Tak, ale na podstawie takiej umowy raczej żaden bank kredytu nie udzieli.

  • 6. Data: 2007-11-06 01:08:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jijomo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa przedwstepna sporzadzona notarialnie powoduje, ze masz obowiazek
    > sprzedac nieruchomosc.

    To zależy, co w tej umowie będzie napisane. Co do zasady może być tak
    napisana, jak to chce pytający.

  • 7. Data: 2007-11-06 07:35:36
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Umowa przedwstepna sporzadzona notarialnie powoduje, ze masz obowiazek
    > sprzedac nieruchomosc.

    Nie. Mam obowizaek spelnic wszytsko co tam jest napisane. I dlatego siepytam
    czy moge dodac tego typu zapis.

    Fantom

  • 8. Data: 2007-11-06 07:36:52
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Tak, ale na podstawie takiej umowy raczej żaden bank kredytu nie udzieli.

    aha. Czyli tak jak napisalem wyzej. Ale w sumie z czego to wynika ? Przeciez
    i tak albo podpiszemy umowe koncowa albo nie. I tylko w pierwszym wypadku
    beda musieli wyplacici kredyt. A w drugim i tak maja to gdzies i nie wyplaca

    Fantom

  • 9. Data: 2007-11-06 07:49:24
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Umowa przedwstepna sporzadzona notarialnie powoduje, ze masz obowiazek
    > sprzedac nieruchomosc.

    nie musi byc sporzadzona notarialnie...
    W standardowej umowie przedwstepnej sa zapiski o "nie roszczeniu sobie praw
    osob trzecich" do sprzedawanego przedmiotu.
    Dodatkowo standardowo w umowie przedwstepnej jest zadatek ktory przepada
    wraz z rezygnacja potencjalnego kupujacego i daty wykupu mieszkania.
    Zadatek 10000 tys to standard... malo kto bedzie chcial tyle stracic :)
    standardowo jest tez tak ze sprzedajacy jesli zrezygnuje placi tyle samo
    czyli zwraca zadatek i jeszcze doplaca jego wysokosc wiec przekazuje
    potencjalnemu kupujacemu kwote rowna 2x zadatek.
    z tego punktu mozna zrezygnowac jak i z zadatku ale nie ma wtedy
    zabezpieczenia dla zadnej ze stron

    Tak wiec jesli sporzadzone bylyb dwie umowy przedwstepne to juz bylboby
    poswiadczenie nieprawdy w drugiej umowie spisywanej, gdyz osoba z pierwszej
    moze roscic sobie prawa do kupna jesli nie uplynal jeszcze termin zawarcia
    umowy sprzedazy.

    Dlatego nie mozna podpisac dwoch umow przedwstepnych

    Steel

  • 10. Data: 2007-11-06 09:39:44
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Fantom pisze:

    > Nie. Mam obowizaek spelnic wszytsko co tam jest napisane. I dlatego siepytam
    > czy moge dodac tego typu zapis.

    Ok, mialem na mysli standardowa przedwstepna umowe notarialna. A na
    podstawie takiej wlasnie umowy bank moze Ci udzielic kredytu - watpie,
    zeby chcial udzielic go na podstawie umowy, ktora nie obliguje stron do
    przeprowadzenia transakcji.

    pzdr. jijomo