  • 1. Data: 2009-01-28 18:20:29
    Temat: Moge cos sprzedac zanim to kupie ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Ktos cos chce kupic (posiadam DG). Ale to cos kosztuje kupe kasy. Czy jest
    taka mozliwosc, ze wystawiam fakture VAT (nie proforma) kupujacemu, dostaje
    kase a towar dopiero za ta kase kupuje i mu dostarczam ?
    Chodzi mi oczywsicie o aspekt prawno-podatkowy a nei o to czy kupujacemu to
    pasuje czasowo

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-28 20:06:56
    Temat: Re: Moge cos sprzedac zanim to kupie ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > dostaje kase a towar dopiero za ta kase kupuje i mu dostarczam ?
    > Chodzi mi oczywsicie o aspekt prawno-podatkowy a nei o to czy kupujacemu

    zapytaj gotfryda na podatkach.
    Z punktu widzenia prawa niepodatkowego raczej nikogo nie bedzie to
    obchodziło, natomiast US sie dowali na pewno, bo nie da się sprzedać
    czegoś czego sie nie ma.
    Natomiast 99% zaliczki jak najbardziej wziąć możesz.

  • 3. Data: 2009-01-28 20:37:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:glqdt8$6af$1@inews.gazeta.pl>:

    > zapytaj gotfryda na podatkach.

    A Gotfryd zacznie od "posiadania DG" ;-)

    > natomiast US sie dowali na pewno, bo nie da się sprzedać
    > czegoś czego sie nie ma.

    Ciekawe gdzie są np. kilowaty z elektrowni za które _z góry_ kasuje
    taki RWE STOEN

    > Natomiast 99% zaliczki jak najbardziej wziąć możesz.

    A 110 dlaczego nie?
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-01-28 21:20:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Ciekawe gdzie są np. kilowaty z elektrowni za które _z góry_ kasuje
    > taki RWE STOEN

    oni nie kasują, oni pobierają zaliczkę.

    > A 110 dlaczego nie?

    bo jak zaliczka będzie 100% to się już US przywali, bo wtedy to nie jest
    zaliczka tylko zapłata. I wpadają terminy wystawienia faktur,
    odprowadznie podatku itp itd.

  • 5. Data: 2009-01-28 22:48:29
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > oni nie kasują, oni pobierają zaliczkę.

    czasem nawet 110% zaliczki :P

  • 6. Data: 2009-01-28 23:13:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:glqi6p$43r$1@inews.gazeta.pl>:

    > oni nie kasują, oni pobierają zaliczkę.
    > bo jak zaliczka będzie 100% to się już US przywali, bo wtedy to nie jest
    > zaliczka tylko zapłata.

    Czyli jak mnie skasowali za pół roku na 1200, a zużyłem w tym okresie
    za 600 to to była zaliczka czy cos innego?

    A jeszcze potrafili odsetki naliczyć od *należnej* kwoty bo co miesiąc
    im płaciłem dwa dni po terminie

    > I wpadają terminy wystawienia faktur,
    > odprowadznie podatku itp itd.

    Zgrabna próba obejścia, tylko, że to Ty stwierdziłeś, że RWE bierze
    zaliczki... Ja pytałem o co innego.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-01-29 00:21:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Czyli jak mnie skasowali za pół roku na 1200, a zużyłem w tym okresie
    > za 600 to to była zaliczka czy cos innego?

    a) zauważ, że to nie była jedna zaliczka a kilka
    b) nie ma z góry określonej kwoty do zapłaty

  • 8. Data: 2009-01-29 07:38:45
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    witek pisze:
    > 'Tom N' wrote:

    > bo jak zaliczka będzie 100% to się już US przywali, bo wtedy to nie jest
    > zaliczka tylko zapłata. I wpadają terminy wystawienia faktur,
    > odprowadznie podatku itp itd.

    wystawiasz fakture pro-forma i termin zaplaty np 7 dni.
    W momencie gdy wplywaja Ci pieniadze od kupujacego, zamawiasz towar
    w firmie, masz uklad od reki wystawiaja Ci fakture, wysylaja faxem.
    Wystawiasz klientowi fakture VAT. Wszyscy sa czysci i zadowoleni
    i US skarbowy rowniez gdyz nie interesuje go kiedy wplynela kasa na
    Twoje konto, fakture wystawiles po zakupie towaru, podatek odprowadzasz.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 9. Data: 2009-01-29 09:09:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No i własnie to jest skurwysyństwo.
    Tyle że mało komu chce się z tymi ch... z RWE za klikanaście złotych do sądu biegać,
    i na tym nas rżną.

    -----

  • 10. Data: 2009-01-29 09:38:43
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 14:06:56 -0600, witek napisał(a):

    > Z punktu widzenia prawa niepodatkowego raczej nikogo nie bedzie to
    > obchodziło,

    Jak można sprzedać coś co nie jest Twoją własnością ani nie jest w Twoim
    posiadaniu?