  • 71. Data: 2005-12-26 13:55:48
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach?
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:dolm0r$q4t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Nie wiem czy to gapiostwo czy podstęp, ale zamiennie używasz pojęć
    > "sprawiedliwość" i "sprawiedliwość społeczna" a to nie to samo.
    > Nie pamiętam kto (JKM?, Kisiel?) wyraził to tak: różnica między
    > sprawiedliwością a sprawiedliwością społeczną jest taka jak różnica między
    > krzesłem a krzesłem elektrycznym.

    Póki się nie włączy prądu i na elektrycznym można sobie wygodnie
    posiedzieć -jak to na krześle- to raz. ;)
    A dwa- jeśli ogólnie za poszukiwanie "sprawiedliwości" uzna się
    wypracowywanie dobra jednostki w zgodzie z dobrem ogółu -a osobiście raczej
    nie widzę przeciwwskazań by takie ambitne wyzwania polityce postawić- to
    gdzie widzisz rozdźwięk pomiędzy sprawiedliwością "indywidualną" i
    "społeczną"?

  • 72. Data: 2005-12-26 14:12:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taki którego "sfilmowano" na gorącym uczynku? ;P

    przy zalozeniu ze biegly specjalista wykluczy oszustwo to tak, ale nagrania
    u nas to rzadkosc, swiadek jest traktowany jako dowod wystarczajacy nawet
    gdy tenswiadek jest pokrzywdzonym

    > Powiedz to swoim z Prawa i Sprawiedliwości ;)

    a ja nie z nimi :-)

    P.

  • 73. Data: 2005-12-26 16:22:09
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach? [OT]
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Póki się nie włączy prądu i na elektrycznym można sobie wygodnie
    > posiedzieć -jak to na krześle- to raz. ;)

    Jasne, ZOMOwiec poza pracą to był dobry mąż i ojciec.

    > A dwa- jeśli ogólnie za poszukiwanie "sprawiedliwości" uzna się
    > wypracowywanie dobra jednostki w zgodzie z dobrem ogółu

    To ma być definicja sprawiedliwości? Jakaś marksistowska chyba.

    > gdzie widzisz rozdźwięk pomiędzy sprawiedliwością "indywidualną" i
    > "społeczną"?

    Przykład: zamówiłeś u mnie usługę, ja wykonałem pracę i oczekuję zapłaty.
    Sprawiedliwość (taka bez przymiotników) mówi, że zapłata mi się należy.
    A sprawiedliwość społeczna na to: skoro ty jesteś biedny, nie masz pracy,
    masz siódemkę dzieci i chorą żonę to możesz mi nie zapłacić i to jest OK.

  • 74. Data: 2005-12-26 17:01:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > masz siódemkę dzieci i chorą żonę to możesz mi nie zapłacić i to jest OK.

    a jak zarabiasz wiecej bo sie do pracy przykladasz,to trzeba ci zabrac by
    dac tym ktorym sie nie chce pracowac.

    P.

  • 75. Data: 2005-12-26 17:58:48
    Od: Piotrek Roczniak <p...@r...net>

    Dnia 26.12.2005 Przemek R... <przemyslaw.rokicki@tnijtnijtnijjkochanietnij.\
    gazeta.pl> napisal/a:

    [...]

    > a ja nie z nimi :-)

    No patrz... A pasujesz do nich jak ulał i nawet facjatę masz
    jakąś taką PiSowatą.

    --
    Piotrek

  • 76. Data: 2005-12-26 22:12:13
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    wiadomości news:dop5ck$ekq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jasne, ZOMOwiec poza pracą to był dobry mąż i ojciec.

    a potem go zweryfikowano, poszedl do prewencji i nadal jest
    nieposzlakowanym urzednikiem resortu.
    ups, juz przeszedl na zasluzona wczesniejsza emeryture i jest szefem
    archiwum w jednej z komend wojewodzkich policji. serio !

    --
    pozdro
    ape

  • 77. Data: 2005-12-27 03:06:19
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:dop5ck$ekq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, ZOMOwiec poza pracą to był dobry mąż i ojciec.

    Przecież sam jesteś takim samym człowiekiem jak on...inaczej byś go tu nie
    przywoływał...bo i po co?

    > To ma być definicja sprawiedliwości? Jakaś marksistowska chyba.

    I to ma być kontrargument? Twoje "uczulenia"? Ja bezposredniego związku z
    Marksem-jako praprzyczyną takiejż definicji nie widzę. Dyskutuj z argumentem
    a nie ze swoimi uprzedzonymi skojarzeniami...
    Więc gdzie widzisz błąd owej definicji -poza jakimś "niesmacznym" ci
    skojarzeniem?

> [...]
    > masz siódemkę dzieci i chorą żonę to możesz mi nie zapłacić i to jest OK.

    Nadal nie widzę związku twojego przykładu z ową sprawiedliwością -chyba że
    za sprawiedliwość -tak indywidualną jak i grupową rozumiesz wyłącznie
    zaspokajanie ordynarnego "egoizmu" -to sam jesteś sobie winien że masz
    "skrzywioną optykę".
    W temacie sprawiedliwości mówimy o odejściu od moralności kalego i patrzeniu
    końca swego nosa na rzecz zysków wynikłych z mechanizmów solidarystycznych.
    Podyskutuj z tezą że "siła tkwi we wspólnym działaniu".
    Wykaż że jednostka osiągnie więcej sama niż we współpracy z innymi...

  • 78. Data: 2005-12-27 13:37:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek Roczniak" <p...@r...net> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > gazeta.pl> napisal/a:
    >
    > [...]
    >
    > No patrz... A pasujesz do nich jak ulał i nawet facjatę masz

    taak? a z czym do nich pasuje ?

  • 79. Data: 2005-12-27 14:41:15
    Od: Piotrek Roczniak <p...@r...net>

    Dnia 27.12.2005 Przemek R... <p...@t...gazeta