  • 1. Data: 2005-06-17 06:08:47
    Temat: Mloda CD.
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Dzieki panowie za pomoc w sprawie tej dziewczyny. Przydalo sie
    mocno bo to kompletnie nie moja dzialka.

    Rezultat jest nastepujacy: zdaje sie, ze im sie ta burza jednak
    w kosc dala, bo Mloda solidnie spuscila z tonu. Przyznala sie,
    ze jednak 18 jeszcze nie ma, ale to najmniejszy problem bo bedzie
    miala w przyszlym tygodniu. Do tego momentu kategorycznie sie nie
    zgadza na zrobienie czegokolwiek, do domu wracac nie zamierza.
    Troche opowiedziala czemu i w zasadzie to tez nie wiem wcale czy
    to by taki dobry pomysl byl. No w kazdym razie ten temat jest
    wlasciwie z glowy.

    Drugi pilny problem czyli papiery tez okazuje sie nie bedzie
    taki trudny, bo dziewczyna jest z takiej miescinki ~50km od
    ZG. Tak ze podjedzie sie pewnie i wyrobi po prostu, skoro
    mowicie ze oni ja tam sobie zidentyfikuja.

    Dzieciaka zgodnie z podejrzeniami zaden lekarz ani urzednik
    na oczy nie widzial, i z tym jeszcze nie wiem co zrobic. Od
    reki napewno trzeba tego lekarza, na wszelki gdyby. Ale jak
    potem formalnosci sie zalatwia?

    Na razie lece ich zaraz wyprowadzac z tego bajzlu, znalazlam
    jej na te kilka dni miejsce do normalnego pomieszkania, potem
    faktycznie bedziemy rozmawiac z domem samotnej matki. Z tego,
    co udalo mi sie zorientowac, bedzie mogla tam mieszkac jakis
    czas po znalezieniu sobie pracy, wiec costam na start juz ma.

    No nie wiem, zobaczymy.

    Na razie -- co z tym maluchem zrobic...? Lekarze mozna
    prywatnie, maly problem, ale jednak on powinien formalnie
    zaczac istniec ;-) Any ideas?

    Kira

  • 2. Data: 2005-06-17 06:48:55
    Temat: Re: Mloda CD.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kira wrote:
    []

    Jeśli tyle była już bez dokumentów, to tydzień też jeszcze wytrzyma.
    Będzie miała 18 lat, będzie znacznie łatwiej coś załatwić.
    Myślę, że najważniejsze narazie to dach nad głową. Z tym, że jak
    "wyschnie" po burzy, to zapewne znowu zacznie się zastanawiać czy
    potrzebuje pomocy. No chyba, że tak jak mówisz, jest inteligenta.

    Dziecko powinien zobaczyć lekarz, z tym, że obawiam się, że lekarz
    zgłosi to natychmiast na policję. Chyba, że masz zaufanego lekarza.

    Dziecku trzeba wyrobić papiery. W urzędzie stanu cywilnego w miejscu
    urodzenia. Ile to dziecko ma, tak na oko?

    Nie wiem, czy tu na grupie znajdziesz kogos, kto bedzie wiedzial jak
    pomoc, ja tez nie wiem.
    W każdym razie, dowiedziec sie czegos mozesz w jakimkolwiek USC.
    Sprobuj w jakims domu samotnej matki, moze tam wiedza jak sie takie
    rzeczy zalatwia.
    W kazdym razie napisz maila na priva, sprobuje co nie co pomóc, ale nie
    przez grupę dyskusyjną. Jak napiszesz to uzgodnimy co kto moze zalatwic.

  • 3. Data: 2005-06-17 07:59:20
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: witek [Fri, 17 Jun 2005 01:48:55 -0500]:

    > Jeśli tyle była już bez dokumentów, to tydzień też
    > jeszcze wytrzyma. Będzie miała 18 lat, będzie znacznie
    > łatwiej coś załatwić.

    Tez tak sadze, dlatego na razie ja przeprowadze pod jakis
    bardziej cywilizowany dach, taki z biezaca woda, pradem
    i cieplym lozkiem, a potem bedziemy myslec nad dokumentami.

    > Z tym, że jak "wyschnie" po burzy, to zapewne znowu
    > zacznie się zastanawiać czy potrzebuje pomocy. No chyba,
    > że tak jak mówisz, jest inteligenta.

    Mi sie wydaje, ze to nie jest tak, ze ona upiera sie ze
    jest calkiem samodzielna. To ze sie nigdzie nie zglaszala
    wynika raczej z tego, ze niepelnoletnia jest i nie byla
    pewna co z tego moze wyniknac. Na razie rozmawiam z nia
    pod katem dziecka, przekonywac jej, ze to nie jest dobra
    metoda na zycie dla niego akurat nie trzeba, sama wie.

    Raczej nie zniknie jak juz sie zdecydowala.

    > Dziecko powinien zobaczyć lekarz, z tym, że obawiam się,
    > że lekarz zgłosi to natychmiast na policję. Chyba, że masz
    > zaufanego lekarza.

    Rozgoszcze ja na pare godzin u siebie i swoja prywatna wezwe
    i tyle. Raczej rozsadna babka, ten tydzien bez zawiadamiania
    powinna wytrzymac. Najpierw z nia pogadam, potem zobaczymy.

    > Dziecku trzeba wyrobić papiery. W urzędzie stanu cywilnego
    > w miejscu urodzenia.

    Czyli tu na miejscu. To nie jest zle, nie bedzie trzeba
    nawet jezdzic za bardzo.

    > Ile to dziecko ma, tak na oko?

    Maluch kompletny, pisalam na samym poczatku ze gaworzyl ;-)

    > Nie wiem, czy tu na grupie znajdziesz kogos, kto bedzie
    > wiedzial jak pomoc, ja tez nie wiem.

    Nie no, pare wskazowek jednak daliscie i wdzieczna jestem.
    Dalej sadze ze sobie poradze, duza dziewczynka jestem, ktos
    w ktoryms urzedzie powinien w koncu wiedziec co zrobic :-)

    I tak jeszcze te pare dni jakos przebumelowac trzeba, tak
    ze chwilowo sie nie pali. Akurat chwila zeby sie rozejrzec
    i zorientowac w dalszym ciagu.

    > W kazdym razie napisz maila na priva, sprobuje co nie
    > co pomóc, ale nie przez grupę dyskusyjną. Jak napiszesz
    > to uzgodnimy co kto moze zalatwic.

    Oki, odezwe sie po niedzieli jak ich juz poprzenosze, tego
    lekarza zalatwimy itp. Na razie szukam tez opiekunki, Mloda
    bedzie musiala troche pobiegac -- raz, pozalatwiac swoje
    sprawy, dwa, umawiam ja juz powoli ze znajomymi, ktorym moze
    przyda sie w firmach, trzy, chocby takie rzeczy jak jakies
    porzadne ciuchy i fryzjer trzeba tez zalatwic zeby sie nie
    czula glupio czy to w tym domu samotnej matki, czy potem
    z innymi dziewczynami w pracy.

    Swoja droga, ja jakis talent do takich sytuacji chyba mam...

    Dzieki za oferte pomocy, odezwe sie do Ciebie jak tylko
    bede juz konkretnie wiedziala _co_ trzeba pozalatwiac.
    Bo na razie to taka zgadywanka troche jest :/

    Kira

  • 4. Data: 2005-06-17 08:12:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kira wrote:

    > Dzieki za oferte pomocy, odezwe sie do Ciebie jak tylko
    > bede juz konkretnie wiedziala _co_ trzeba pozalatwiac.
    > Bo na razie to taka zgadywanka troche jest :/

    Wyskocz z nią do fotografa. Dwie fotki do dowodu się przydadzą.
    lewy profil, lewe ucho odkryte
    z USC gdzie się urodziła, odpis aktu urodzenia (potrzebny do dowodu).
    Tylko nie wiem, czy bez dowodu (!!!) jest ten odpis wydadzą.
    Mogą być cyrki.
    Dowód wyrabia się w miejscu zameldowania, czyli będzie musiała do siebie
    pojechać. Na dowód trochę się czeka.

    Dziecko w USC należy zgłosić w ciągu 14 dni od urodzenia, czyli i tak
    już dawno po rybkach, ale im szybciej tym lepiej.
    USC właściwe ze względu na urodzenie dziecka.
    Czy ona rodziła sama, czy w szpitalu. Jak w szpitalu, to jakieś papiery
    powinni jej dać. Dowiedz się.
    Moim zdaniem najpierw przedzwoń do USC i dowiedz się co tam się da
    załatwić. Nie wiem, jakie są konsekwencje niedotrzymania terminu 14
    dniowego, nawet jeśli jakieś są to i tak rozejdzie się po kościach.
    Wniosek o dowód można złożyć już teraz, krócej będzie czekać, ale
    niestety trzeba osobiście.
    Myślę, że na początek wystarczy.

  • 5. Data: 2005-06-17 11:45:51
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/17/2005 8:08 AM, Kira wrote :
> [...]
    > ZG. Tak ze podjedzie sie pewnie i wyrobi po prostu, skoro
    > mowicie ze oni ja tam sobie zidentyfikuja.

    Nawet i to niekoniecznie. Dowód osobisty można próbować wyrabiać w
    miejscu pobytu a nie stałego zameldowania:
    § 1 ust. 2a i 2b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000
    r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach
    wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty:

    2a. Wniosek można składać za pośrednictwem organu gminy właściwego ze
    względu na miejsce pobytu czasowego wnioskodawcy, jeżeli jego złożenie
    we właściwym organie gminy nie jest możliwe.
    2b. Organ gminy, o którym mowa w ust. 2a, przekazuje wniosek do organu
    gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego wnioskodawcy, a w
    przypadku braku takiego miejsca - do ostatniego miejsca jego pobytu stałego.

    Złożenie nie jest możliwe, bo dziewczyna nie ma pieniędzy na podróż, a
    ponadto musi się opiekować dzieckiem :-). Urzędniczka może próbować się
    opierać ale jak się uprzeć przy składaniu powinno się udać.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 6. Data: 2005-06-18 03:31:24
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    > dniowego, nawet jeśli jakieś są to i tak rozejdzie się po kościach.
    > Wniosek o dowód można złożyć już teraz, krócej będzie czekać, ale

    Czytam i jestem pelen podziwu dla Kiry. Z rzeczy, ktore przychodza mi do
    glowy - warto sprawdzic, czy dziewczyna nie jest poszukiwana przez policje w
    zwiazku np. ze zgloszeniem zaginiecia przez rodzicow, przy okazji lekarza
    (najlepiej, gdyby byl znajomy, ech...) sprawdzic przy pobraniu krwi, czy to
    na pewno jej dziecko (rozne historie sie slyszy...), jak rowniez czy nie sa
    nosicielami hiv, a dziewczyna czy nie miala (/ma) romansu z narkotykami...
    Niech tylko mnie ktos uswiadomi, jakie bylyby konsekwencje, gdyby ona byla
    poszukiwana, jako zaginiona. Czy po ukonczeniu 18 lat dziewczyna ma prawo
    pojsc na policje z dowodem i zglosic, ze "nie zaginelam, mam sie dobrze,
    prosze mnie nie szukac i nie przekazywac rodzinie, gdzie sie zglosilam i
    gdzie jestem" ?

    Tak, czy owak - zaluje, ze do Zielonej Gory mam kilkaset kilometrow... az
    sie chce wyciagnac reke razem z kims, pospolu. To takie psiakreff ludzkie i
    piekne...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-06-18 05:40:57
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tiger [Sat, 18 Jun 2005 05:31:24 +0200]:

    > jak rowniez czy nie sa nosicielami hiv, a dziewczyna
    > czy nie miala (/ma) romansu z narkotykami...

    Nie sadze. Do badan namawiac jej nie bede nawet, porozmawia
    z lekarzem sobie i ustala co nalezy sprawdzac.

> [...]
    > z dowodem i zglosic, ze "nie zaginelam, mam sie dobrze, prosze
    > mnie nie szukac i nie przekazywac rodzinie, gdzie sie zglosilam

    Nie no, chyba kazdy dorosly czlowiek ma prawo powiedziec, ze
    ma sie dobrze a rodzina niepotrzebnie panikuje? ;-) Tak czy
    inaczej, wlasnie tak zdaje sie zrobimy. Wiec jesli interesuje
    Cie jak to bedzie wygladalo, to dam znac na grupie ;-)

    Kira

  • 8. Data: 2005-06-18 11:56:12
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > inaczej, wlasnie tak zdaje sie zrobimy. Wiec jesli interesuje
    > Cie jak to bedzie wygladalo, to dam znac na grupie ;-)

    Najwazniejsze, zeby jej nie odebrali dziecka. Poszukalem troche w Internecie
    instytucji, ktore moglyby w jakis sposob w.m. dziewczynie pomoc. I tak:

    1) Społeczne gimnazjum i liceum Szkoła Myślenia Twórczego w Zielonej Górze -
    dyrektor Danuta Konatkiewicz; z tego, co powiedziałaś, dziewczyna jest
    utalentowana - pewnie nie ma matury... więc warto zadbać już teraz o jej
    edukację - póki jest koniec roku szkolnego i jest z kim w liceum rozmawiać o
    przyszłym roku szkolnym. Szkoła ta "otwiera otwiera swoje bramy dla uczniów,
    którzy osiągają skcesy w nauce, ale ze względów finansowych nie mogą
    kształcić się w szkołach niepublicznych." Jezeli nie to liceum, to jakies
    panstwowe. Spoleczne przyszlo mi do glowy, poniewaz w spolecznych liceach
    najczesciej tego typu sytuacje zyciowe sa powodem zorganizowania danej
    osobie konkretnej pomocy, ktora daje jej przyszlosc.

    Poza tym, o ile dobrze pamietam, jezeli dziewczyna rozpocznie dalsza nauke,
    beda przyslugiwac jej alimenty od rodziny. Niestety, nie znam drogi prawnej
    (bo prawnikiem nie jestem... :( ).

    http://www.izg.pl/?page=aktualnosci&id=216
    http://www.slo.zgora.pl

    65-419 Zielona Góra
    ul.Sowińskiego 27
    stacjonarny: (068) 324 28 66
    komórkowy: 606 41 53 59
    fax: (068) 324 28 66
    W PILNYCH SPRAWACH
    (068) 325 32 21
    604 64 99 35
    e-mail: l...@s...zgora.pl
    e-mail: d...@s...zgora.pl

    2) TERENOWY KOMITET OCHRONY PRAW DZIECKA W ZIELONEJ GÓRZE
    Adres:
    ul. B. Piaskowa 9 E,
    65-204 Zielona Góra
    Tel./Fax.: (0-68) 324 49 00
    E - mail : t...@p...onet.pl

    http://tinyurl.com/9r7z7 - tutaj jest opisana ich dzialalnosc. Powinni
    pomoc.

    3) Staraj sie zalatwiac jak najwiecej spraw z jej udzialem i wrecz tak,
    jakbys uczyla jej, jak sie skutecznie przebijac do osob, ktore moga jej
    pomoc. Nie rob jej "prezentow" w postaci podanych na tacy zalatwionych w
    100% spraw. To jest jak narkotyk - rodzi postawy roszczeniowe i jest
    strasznie trudne w pozniejszych relacjach. Ona musi zaczac umiec
    samodzielnie walczyc o interesy - swoje i swojego dziecka. Nie mowie o
    odpepowieniu na sile, bo na pewno jakas pomoc na poczatek jej jest
    super-potrzebna... Ale trzeba dziecku uswiadomic, ze znalazla sie na
    glebokiej wodzie i tylko calkowita mobilizacja jej wlasnych sil i nadziei
    moze dac jej start w zycie przez najblizszy, chyba najtrudniejszy w jej
    zyciu rok.

    Chociaz tyle... sciskam dlon.

    Tiger