  • 1. Data: 2008-06-18 08:22:55
    Temat: Min 14 kolejnych dni urlopu (Art. 162 KP)
    Od: Julek <j...@g...pl>

    Czesc,
    Art 162 KP:
    "Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych."

    Pracuje na pelny etat i wzialem juz kilka razy urlop w tym roku i
    zostalo mi tylko 7 dni do konca roku. U nas nie ma problemow z
    ustalaniem jedno- albo dwudniowych urlopow i kilka razy z tego
    skorzystalem. Z tych 7 dni urlopu nie da sie juz zrobic 14 kolejnych
    dni wypoczynku. Co w takiej sytuacji - czy ktos moze sie przyczepic do
    mnie, albo mojego pracodawcy? Czy to ja jestem zobowiazany o ustalenia
    sobie takiego urlopu 14-dniowego?
    Czy pracodawca ma obowiazek "nie zgadzac sie" na wziecie krotkich
    urlopow, jesli by uniemozliwily wziecie do konca aktualnego roku
    urlopu dajacego mi 14 kolejnych dni wolnych?
    Szukalem informacji na grupach, i kilka razy widzialem opinie, ze
    pracodawca moze miec problemy w takiej sytuacji... Czy sa jakies
    oficjalne orzeczenia w tej sprawie?

  • 2. Data: 2008-06-18 09:25:44
    Temat: Re: Min 14 kolejnych dni urlopu (Art. 162 KP)
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Szukalem informacji na grupach, i kilka razy widzialem opinie, ze
    > pracodawca moze miec problemy w takiej sytuacji... Czy sa jakies

    Moze, jesli pracownik sie poskarzy. Ale jesli istnieje na to obopólna
    zgoda to przeciez nikt do tego nie będzie sie przyczepiał.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-06-18 09:33:07
    Od: Azja <s...@w...pl>

    KsZZysiek pisze:

    > Moze, jesli pracownik sie poskarzy. Ale jesli istnieje na to obopólna
    > zgoda to przeciez nikt do tego nie będzie sie przyczepiał.

    Jeżeli PIP wpadnie z kontrolą, to obopólna zgoda będzie g... warta.
    Tyle tezy, teraz anegdota ;)

    Właściciel pewnej księgarni+kafejki zatrudniał studentów. Studenci jak
    to studenci, dogadywali się pomiędzy sobą i nie brali urlopów - zawsze
    ktoś kogoś zastępował w potrzebie itp. PIP wpadł bez zaproszenia i
    pomimo wyjaśnień pracowników, że nie mają absolutnie pretensji o zaległe
    urlopy, dowalił właścicielowi taką karę, że ten z marszu zlikwidował
    interes. I tak to wygląda, jeżeli chodzi o obopólną zgodę.

    --
    Azja

  • 4. Data: 2008-06-18 10:45:10
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > dni wypoczynku. Co w takiej sytuacji - czy ktos moze sie przyczepic do
    > mnie, albo mojego pracodawcy? Czy to ja jestem zobowiazany o ustalenia

    Wpisz sobie w plan urlopów np. od 23.XII.2008 do 5.I.2009 - jest 14 dni
    wolnego zrobione z 7 dni "urlopowych" i w razie kontroli PIP może wam
    naskoczyć ;-)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-06-18 10:49:53
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Azja" <s...@w...pl> wrote in message

    > Tyle tezy, teraz anegdota ;)
    >
    > Właściciel pewnej księgarni+kafejki zatrudniał studentów.

    Fajna anegdota - a teraż coś z życia. Sklep zatrudniał 3 osoby no i jak to w
    sklepie - nigdy nie można było tego urlopu wykorzystać. Po 3 latach
    niektórym zrobiło się nawet 60 dni. Wpadła kontrola PIP, znalazła to w
    dokumentach i ukarała właściciela oszałamiającym mandatem w wysokości 500
    zł, następnie kazała dać pracownikom zaległem urlopy. Pracownik rozpisał
    fikcyjnie zaległe urlopy poczynając od dnia następnego, zabronił
    "urlopowanym" pracownikom będącym oczywiście w pracu podpisywać dokumentów i
    zaproponował zmianę pracy w przypadku niezadowolenia z zainstniałego faktu.
    Autentyk niestety.

    K.

  • 6. Data: 2008-06-18 10:53:01
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Azja" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]

    niektórym zrobiło się nawet 60 dni. Wpadła kontrola PIP, znalazła to w
    dokumentach i ukarała właściciela oszałamiającym mandatem w wysokości 500
    zł, następnie kazała dać pracownikom zaległem urlopy. Właściciel rozpisał

  • 7. Data: 2008-06-18 11:11:47
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Julek <j...@g...pl> napisał(a):
    > Czy pracodawca ma obowiazek "nie zgadzac sie" na wziecie krotkich
    > urlopow, jesli by uniemozliwily wziecie do konca aktualnego roku
    > urlopu dajacego mi 14 kolejnych dni wolnych?

    W momencie, kiedy zostało Ci już tylko tyle dni, żeby wyszedł z tego
    wyłącznie ów 14-dniowy urlop ciurkiem (czyli w praktyce przeważnie 10 dni
    urlopu), pracodawca nie powinien był Ci udzielić urlopu innego niż owe 14 dni
    ciurkiem.

    w tej chwili jedyna niekrzywa możliwość to wykorzystanie tego w postaci 14
    dni ciurkiem na przełomie roku, z dobraniem urlopu z puli roku następnego.

    --
    JoP

  • 8. Data: 2008-06-18 11:32:17
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    --

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dni ciurkiem na przełomie roku, z dobraniem urlopu z puli roku następnego.

    Nie jedyna. Pracodawca zawsze może ci dać więcej uropu wypoczynkowego, niż
    wynika to twojego stażu i urlopu juz wykorzystanego. Pytanie tylko czy to
    zrobi. Ale ostatecznie PIP na niego nakłada karę a nie na Ciebie :)

    A.

  • 9. Data: 2008-06-18 14:58:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jak zatrudniał, na umowe o pracę?
    Czy na umowę-zlecenie?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-06-18 18:12:47
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>

> [...]
    > urlopu), pracodawca nie powinien był Ci udzielić urlopu innego niż owe 14

    Acha, po pierwsze - jakaś podstawa prawna? A po drugie - o urlopie na
    żądanie pracownika słyszałaś, prawda?

    Pozdr.!
    (D)