  • 41. Data: 2008-11-21 10:11:24
    Temat: Re: Milicjanci dobiorą się do d.. posiadaczom GPS ów :D
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > GPS to GPS.

    > Czy moj telewizor to specjalizowany komputer? Albo kuchenka
    > mikrofalowa, zegarek, pralka i licznik rowerowy?

    Każde z tych urządzeń może mieć wbudowany komputer.

    Za słownikiem języka polskiego PWN:

    komputer <<urządzenie elektroniczne automatycznie przetwarzające dane
    zapisane cyfrowo, służące do szybkiego wykonywania obliczeń,
    przechowywania, porządkowania i wyszukiwania danych oraz sterowania
    pracą innych urządzeń>>

    Urządzenie GPS nie spełnia tej definicji?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 42. Data: 2008-11-21 10:20:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2008 11:11:24 +0100, Maddy napisał(a):

    > Urządzenie GPS nie spełnia tej definicji?

    Trzeba sie szykowac na konfiskate samochodu. Modul zaplonowy moze miec
    wgrane pirackie mapy zaplonow.

  • 43. Data: 2008-11-21 10:26:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [..]
    > Mam np. "legalną" licencję na Total Commandera.
    [..]

    Na jakich polach eksploatacji na gruncie prawa autorskiego?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 44. Data: 2008-11-21 10:28:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Trzeba sie szykowac na konfiskate samochodu. Modul zaplonowy moze miec
    > wgrane pirackie mapy zaplonow.

    Stoisz na stanowisku, że dobrze wymyąlony absurd sprawia, że w twoim
    samochodzie nie ma komputera?

    Zdajesz sobie sprawę że semantyka NIE wpływa na materię?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 45. Data: 2008-11-21 11:46:14
    Od: futszaK <f...@g...com>

    ChOpLaCz wrote:

    > Kiedyś słyszałem o zamyśle kontrolowania ludzi z
    > MP3ką na szyi.

    to chyba pomysł tych co trawe jarają (wymyślony pod jej wpływem) bo oni
    już mogą zostac zatrzymani "za posiadanie nielegalnych roślin", więc
    czemu nie iść dalej i nie zatrzymywać ludzi "za posiadanie nielegalnych
    kopi utworów muzycznych"

    futszaK

  • 46. Data: 2008-11-21 11:56:00
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 06:52:57 -0800 (PST), Matt napisał(a):

    > Samo pobranie (nawet nie korzystanie) juz samo w sobie jest
    > przestępstwem.

    To zbyt duze uproszczenie. O "nielegalne" posiadanie moze sie upomniec na
    drodze cywilnej "autor". Karalne jest dopier uzyskanie programu... nie
    mozna domniemywac, ze dany utwor byl uzyskany od osoby nieuprawnionej w
    celu osiagniecia korzysci majatkowej. Przyklad:

    ktos zakupil automape, uzywal przez rok, licencja sie skonczyla... ale
    zaradny uzytkownik sobie poradzil z tym "problemem" :) Program uzyskany
    legalnie, tylko uzytkowany niezgodnie z licencja. A tego policja dotykac
    nie powinna.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 47. Data: 2008-11-21 11:59:08
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 12:56:57 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > Intrygujące jest poznanie prawdy dlaczego się doczepili?
    > Spadek efektywności fotoradarów, suszarek czy na wniosek autorów AutoMapy?

    Ja myślę, że Policja ma problemy z poruszaniem się po mieście i potrzebuje
    niskim kosztem wzbogacić się o kilka GPSów ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 48. Data: 2008-11-21 12:10:49
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jan Bartnik pisze:

    > ktos zakupil automape, uzywal przez rok, licencja sie skonczyla...

    I nie może aktualizować ale używać może.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 49. Data: 2008-11-21 13:00:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, Sebcio wrote:

    > Bo gdyby się płaciło, to machina administracyjna tego kraju ległaby
    > w gruzach - ze skarbem tego państwa włącznie.

    A, że jakby zachować *dzisiejsze* zwyczaje to mogłoby tak być.
    Problem jest podobny jak np. z emeryturami - dopóki się nie zrobi w końcu
    radykalnych zmian, to całość będzie się powoli staczała do przepaści.
    Jakoś to było: "i zrobiliśmy zdecydowany krok naprzód" :P
    Taka zmiana *wymusiłaby* rozumienie "państwa prawa".

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2008-11-21 13:24:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Trzeba sie szykowac na konfiskate samochodu. Modul zaplonowy moze miec
    > wgrane pirackie mapy zaplonow.

    Streszczając: zauważ, że piszesz o innej własnosci intelektualnej.
    Inna podstawa prawna, inne zasady ochrony.
    Nie mam pojęcia czy komuś zdarzył się "nalot" z okazji naruszenia
    praw do bazy danych - zna ktoś taki przypadek?

    Idąc dalej (jako że nie mam pojecia jaka jest rozdzielczosć takiej
    "mapy", a to przesądzi o możliwości dowodzenia czegokolwiek *w ogóle*),
    powinieneś szykować się na konfiskatę, jeśli ustawiłbyś sobie
    w BIOSie peceta takie same nastawy jak ja.
    Bo moje są "oryginalne" i wara Ci do nich.

    Na wypadek jakby kogoś ironia "nie kopnęła" - tak, to miała byc
    ironia, a kontrprzykład ad absurdum (ma) wskazać że niezachowanie
    umiaru w gmatwaniu może utrudnić analizę, ale nie powoduje żeby
    znalezienie przyczyny pozornego paradoksu było niemożliwe ;)

    pzdr, Gotfryd