  • 21. Data: 2007-08-27 00:11:37
    Temat: Re: Mieszkanie, zameldowanie, bez aktu notarialnego ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomekD wrote:

    > Co US i DG (jako osoba fizyczna prowadząca DG jak ja) to chyba akurat
    > pudło :-)
    > Tutaj ku memu zdziwieniu (sprawdzałem i w US i UM) jest zgodnie ze
    > zdrowym rozsądkiem - miejsce ZAMIESZKANIA a nie ZAMELDOWANIA na pobyt
    > stały.
    > Czyli jak mi wyjaśniono, sam decyduję gdzie zamieszkuję (niezależnie od
    > zameldowania) i jak stwierdzę że gdzie indziej to zmieniam wpis i potem
    > powiadamiam US.

    Raczej bardzo zależnie, bo masz obowiązek zameldować się tam gdzie
    mieszkasz. I to na dodatek w ciągu 3 dni.
    Czyli skoro się meldujesz to znaczy, że 3 dni temu się przeprowadziłeś i
    US jak najbardziej o zmianie miejsca zamieszkania powinienes powiadomić.

    > Są podobno kraje w których samochód ma te same blachy od narodzin do
    > śmierci, ale to chyba tylko plotki rozsiewane przez należących do szarej
    > sieci :-)

    Są podobno kraje w których może mieć, ale nie musi.
    Zgłaszasz tylko, że te blachy będą teraz na takim samochodzie.

  • 22. Data: 2007-08-27 00:12:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomekD wrote:
    > Mimo wszystko szkoda tak lasów jak i naszych podatków wydawanych na
    > archiwa US...
    I tak zużywamy jeszcze najmniej papieru w porównaniu z innymi krajami.

  • 23. Data: 2007-08-27 09:16:17
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    > z dnia 24 grudnia 2002 r.
    > w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i
    > wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i
    > utraconych dowodów osobistych.
    > Dz. U. z dnia 30 grudnia 2002 r.
    >
    > § 9. 1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje
    > się ustnie w organie gminy, w_obecności_właściciela_lub_najemcy_lokalu,
    > zgłaszając dane, o których mowa w art. 44a ust. 5 ustawy, oraz
    > przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument

    Przeczytaj raz jeszcze, tylko tym razem spokojnie :-)

[...]

    2. Zgłoszone dane wpisuje się do książki zameldowań, o której mowa w § 29.

    Kluczowe jest tu lub NAJEMCY lokalu. Skoro stwierdzam USTNIE, że jestem
    najemcą lokalu i tam zamieszkuję to przedstawiam dowód osobisty i się
    melduję.

    A może nie?