  • 31. Data: 2011-01-03 08:16:03
    Temat: Re: Mieszkanie spoldzielcze
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    rmrmg pisze:
    > A co to daje? Rozumiem, że wymeldowanie kogoś może organiczyć częstość
    > wyzyty policji czy pism od urzędów do tej osoby.

    Chyba tylko z urzędu meldunkowego... Z pozostałych miejsc będą pisma
    przychodzić...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 32. Data: 2011-01-03 09:13:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 02:35, witek pisze:

    > Chocby głupie becikowe, przysługuje w miejscu zameldowania.

    To jest ta ustawa z głębokiej komuny?

    > Zdaje sie, ze samochod tez dało sie zarejestrowac tylko w miejscu
    > zameldowania. Cos zdaje sie zmieniło ostatnio.

    Chyba "zawsze", tj. od dawna było miejsce zamieszkania, ale nieraz
    trzeba było pokonywać opór urzędniczy.

    > Paszport wyrobisz tylko w miesjcu zameldowania.

    Nie.

    "Paszporty i paszporty tymczasowe w Rzeczypospolitej Polskiej wydaje,
    odmawia ich wydania i unieważnia wojewoda właściwy ze względu na miejsce
    stałego pobytu osoby ubiegającej się o dokument paszportowy, a w razie
    braku takiego miejsca - według ostatniego miejsca stałego pobytu tej
    osoby, a za granicą - konsul."

    > Wesoło mają ci co mieszkają za granicą i nie mają meldunku. Poaszport
    > wyrobią tylko w konsulacie za granicą.

    Po pierwsze: po co mają wyrabiać w Polsce, skoro mieszkają za granicą.

    A jeśli już są w Polsce, to:

    "Osobom zamieszkującym w Rzeczypospolitej Polskiej, wobec których nie
    można ustalić właściwości miejscowej, o której mowa w ust. 1, paszporty
    i paszporty tymczasowe wydaje, odmawia ich wydania i unieważnia wojewoda
    właściwy ze względu na miejsce pobytu tej osoby."

    > Cos jest jeszcze o izbach lekarskich, ze o staz mozesz ubiegac sie tam
    > gdzie jestes zameldowany.

    Ustawa nie zawiera ani jednego słowa "zameld"

    > i pewnie tysiac innych miejsc.

    I co z tego?

    "Ilekroć w innych ustawach mówi się o adresie zameldowania, rozumie się
    przez to adres zamieszkania, zgłoszony do właściwego urzędu miasta lub
    gminy".

    I pozamiatane.

    > j.w.
    > bo stary ustawy bazowały na adresie zameldowania i zeby to teraz zmienic
    > to trzeba ruszyc straszliwa machine, a nikomu sie nie chce, bo maja jak

    Trzeba tylko pomyśleć.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-01-03 09:39:37
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Np. wskazanie miejsca prowadzenia działalności.

    -----

  • 34. Data: 2011-01-03 09:40:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dobre, porozmawiaj sobie o tym z np. naczelnikiem mojego wydziału komunikacji, lecę
    po czipsy i colę ;-)))

    -----

  • 35. Data: 2011-01-03 09:45:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 10:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dobre, porozmawiaj sobie o tym z np. naczelnikiem mojego wydziału komunikacji, lecę
    po czipsy i colę ;-)))

    Nie mam potrzeby rozmawiać z urzędnikami przy rejestracji samochodu ;)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2011-01-03 09:46:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 10:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > Np. wskazanie miejsca prowadzenia działalności.

    Akurat działalność teoretycznie rejestruje się w miejscu zamieszkania,
    choćby było inne niż miejsce zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2011-01-03 10:38:06
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I zapewne nie masz potrzeby przedstawienia przy tej rejestracji swojego dowodu
    osobistego z wpisanym adresem ;-))

    -----

  • 38. Data: 2011-01-03 10:40:25
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    "Teoretycznie" to musiałbyś wtedy okazać biurwie prawo do lokalu.
    O wacie miłościwie nie wspominajmy.

    -----

  • 39. Data: 2011-01-03 10:41:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 11:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > I zapewne nie masz potrzeby przedstawienia przy tej rejestracji swojego dowodu
    osobistego z wpisanym adresem ;-))

    Nie każdy ma w dowodzie wpisany adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2011-01-03 10:44:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 11:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Teoretycznie" to musiałbyś wtedy okazać biurwie prawo do lokalu.
    > O wacie miłościwie nie wspominajmy.

    Rozważamy teoretycznie, a nie praktycznie. Akurat rejestrowanie firmy
    nie w miejscu zameldowania generuje później sporo problemów i nie ma
    większego sensu tak czynić.

    Ale w przypadku samochodu już lepiej powalczyć z urzędem i nie musieć
    jeździć gdzieś po Polsce.

    --
    Liwiusz