  • 1. Data: 2007-08-22 16:36:44
    Temat: Mieszkanie spółdzielcze
    Od: "Piotr S." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Może ktoś będzie mógł doradzić w sprawie mieszkania. Obecnie posiadam
    lokatorskie prawo do lokalu. Chciałem skorzystać z nowych uregulowań
    prawnych i na podstawie Art. 7 pkt 2 (str.18) ustawy
    http://tinyurl.com/2n4rr3 przekształcić moje mieszkanie na spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu. Niestety otrzymałem ze Spółdzielni odmowę
    umotywowaną tym, że budynek częściowo leży na terenie prywatnym a częściowo
    jest w użytkowaniu Spółdzielni. Osoby, których budynki w całości leżą na
    terenie prywatnym mogą dokonać przekształcenia (wg Spółdzielni) a ja nie.
    Jaka jest wasza opinia? Ja jakoś nie widzę żadnego umocowania prawnego w
    takim stwierdzeniu.

    Pozdrawiam Piotr S.

  • 2. Data: 2007-08-22 16:49:21
    Temat: Re: Mieszkanie spółdzielcze
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Piotr S. pisze:
> [...]
    > Spółdzielni) a ja nie. Jaka jest wasza opinia? Ja jakoś nie widzę
    > żadnego umocowania prawnego w takim stwierdzeniu.

    Witam

    Taką sytuację przewidział ustawodawca i według mnie powinieneś wystąpić
    do spółdzielni o przekształcenie prawa spółdzielczego lokatorskiego
    prawa do lokalu na prawo spółdzielcze własnościowe do tego lokalu.
    Zgodnie z ustawą spółdzielnia nie może przekształcić spółdzielczego
    lokatorskiego prawa do lokalu na prawo odrębnej własności gdy
    nieruchomość posiada nieuregulowany stan prawny w rozumieniu art. 113
    ust. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
    lub spółdzielni nie przysługuje prawo własności lub użytkowania
    wieczystego gruntu, na którym wybudowała sama budynek lub wybudowali go
    jej poprzednicy.

    Z poważaniem
    mauser50

  • 3. Data: 2007-08-22 17:26:56
    Od: "Piotr S." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mauser50" napisał

    > Taką sytuację przewidział ustawodawca i według mnie powinieneś wystąpić do
    > spółdzielni o przekształcenie prawa spółdzielczego lokatorskiego prawa do
    > lokalu na prawo spółdzielcze własnościowe do tego lokalu.

    I właśnie tak zrobiłem. Spółdzielnia odmówiła uzasadniając tym, że część
    gruntu jest w jej dyspozycji a część w prywatnych rękach (mieszana).

    Pozdrawiam Piotr S.