  • 11. Data: 2003-07-16 06:24:52
    Temat: Re: Miejsce zamieszkania i podatki
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Kadry
    Według mnie miejsce zamieszkania i miejsce zameldowania (to w dowodzie
    osobistem) to NIE to samo. To, że w dowodzie mam wpisany adres zameldowania
    nie jest jednoznaczne, że tam mieszkam. Zgodnie z ustawą podatkową mógłbym
    mieć wyższse koszty uzyskania jeśli zamieszkuję w innym mieście niż mam
    pracę.
    Problem jest troche filozoficzny ale nie daje mi spokoju. skoro można by
    było skorzystać, to czemu nie?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 12. Data: 2003-07-16 06:33:39
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-16 08:24, Użytkownik MAREK napisał:

> [...]
    > pracę.
    > Problem jest troche filozoficzny ale nie daje mi spokoju. skoro można by

    Mielismy z zona taki problem w czasie tegorocznego haraczowania.
    oboje jestesmy zameldowani w gdansku w roznych miejscach, mieszkamy
    jeszcze w innym, ale tez w gdansku. Od tego roku zdecydowalismy ze
    rozliczamy sie wspolnie. ZOna podlegala pod III US , ja pod II US, ale
    najblizej nas byl I US, to postanowilismu zlozyc wlasnie w nim wspolna
    deklaracje.
    Szybko okazalo sie, ze musimy zlozyc NIP-3 w ktorym (wg wyraznych
    zalecen urzednikow) mamy wpisac _adres_zamieszkania_ ktory dla nich jest
    tozsamy z miejscem stalego zamieszkania w chwili skladania deklaracji, a
    nie z adresem zameldowania. No i tak zrobilismy.
    Wszystko bylo jak widac w porzadku, bo zwrot podatku juz mamy na koncie ;)

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 13. Data: 2003-07-16 08:10:48
    Od: "r@v" <r...@p...pl>

> [...]
    > nie z adresem zameldowania. No i tak zrobilismy.
    > Wszystko bylo jak widac w porzadku, bo zwrot podatku juz mamy na koncie ;)

    No ja i moja żona mieliśmy podobny numer :)
    Każde z nas jest zameldowane gdzie indziej a mieszkamy jeszcze gdzie
    indziej. Postanowilismy sie rozliczac w jej "macierzystym" US no i musialem
    zlozyc NIP-3 w ktorym zadeklarowalem, ze mieszkam tam gdzie moja zona jest
    zameldowana ;) to czy jestem tam zameldowany nie mialo dla urzednikow
    najmniejszego znaczenia. Swoja droga dziwne to, skoro o ile wiem jest jakis
    przepis, ktory mowi ze czlowiek musi sie zameldowac w miejscu gdzie przebywa
    na stale (po ilus tygodniach pobytu zdaje sie).

    Pozdrawiam,
    r@v

  • 14. Data: 2003-07-16 08:22:20
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-16 10:10, Użytkownik r@v napisał:
    > Swoja droga dziwne to, skoro o ile wiem jest jakis
    > przepis, ktory mowi ze czlowiek musi sie zameldowac w miejscu gdzie przebywa
    > na stale (po ilus tygodniach pobytu zdaje sie).

    hmmm... o ile wiem, to nie.
    tak przynajmniej twierdzili:
    - facet z biura nieruchomosci
    - kilka kobitek w spoldzielnie gdzie mamy mieszkanie
    - babki w US I II i III w Gdansku
    - kadrowa w firmie gdzie pracuje

    albo zbiorowe olewactwo, albo cos w tym jest ;)

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 15. Data: 2003-07-16 14:32:10
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MAREK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę.
    > Problem jest troche filozoficzny ale nie daje mi spokoju. skoro można by

    Troche pozno sie obudziles, ale lepiej pozno niz wcale.
    Jak mieszkasz w innym miescie niz pracujesz to korzystaj.
    Jak "kadry" chca oswiadczenie to im je złóż.

    A dotychczas wg jakiego adresu skladales zeznanie roczne ?

    Karol

  • 16. Data: 2003-07-17 06:27:50
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Nie obudziłem się za późno.
    Problem mozna rozszerzyć
    Przykład: Mam działkę budowlaną za miastem. Występuję do gminy o przyznanie
    numeru porządkowego czyli potocznie adresu.
    Mam adres, rozbijam na pustej działce namiot i mieszkam. Mogę korzystać z
    podwyższonych kosztów uzyskania?

    --
    pozdrawiam

    MAREK