  • 11. Data: 2004-12-05 22:46:02
    Temat: Re: Metro i bramki w Wawie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > OK, to jak można zaskarżyć ten idiotyzm regulaminu, nakazujący mieć
    > ważny bilet po przekroczeniu tej durnej żółtej linii.

    Ten to chyba tylko jako klauzulę niedozwoloną na podstawie art.385[1]
    kc... Ale jakoś nie wróżę sukcesu. Jeśli masz 360 zł na zbyciu możesz
    spróbować ;)

    KG

  • 12. Data: 2004-12-06 01:04:41
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ściga wykroczenia.

    Ale kasa nie trafi do ZTM tylko do Policji, hm? :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2004-12-06 07:20:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Gabriel" <G...@w...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    trafil najakis nadgorliwcow ;)
    ja zawsze skacze, chyba ze zbliza sie koniec waznosci karty i chce sprawdzic
    ile jeszcze zostalo, portfel mam w takiej kieszeni ze wyciaganie go i
    wkladanie troche trwa i nie chce mi sie, nie raz przeskakiwalem przy
    przechodzacym patrolu i nawet okiem nie mrugneli, chocby 2 dni temu

  • 14. Data: 2004-12-06 07:21:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik kam napisał:

    > Ściga wykroczenia.

    Idziemy dalej. Kto określa, _CO_ jest wykroczeniem?

    M.

  • 15. Data: 2004-12-06 16:13:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Co do ważności regulaminu: USTAWA z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo
    > przewozowe - art. 4.

    raczej art.15 ust.5

    > Co do samej kary: USTAWA z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:
    > - art. 2 - stosuje się do metra również;
    > - art. 65 - grzywna

    A jednak upierałbym się przy art.54 kw. Art.65 powołanej przez Ciebie
    ustawy odwołuje sie do przepisów porządkowych wydanych na podstawie art.
    59 ust. 8, a więc przez ministra właściwego ds transportu. Co prawda nie
    zaglądałem do nich, ale jakoś w zawarty w nich zakaz przeskoczenia
    bramki w metrze wątpię.

    KG

  • 16. Data: 2004-12-06 16:14:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Idziemy dalej. Kto określa, _CO_ jest wykroczeniem?

    W tym wypadku tak naprawdę Rada m.st.Warszawy określając przepisy
    porządkowe. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości - Trybunał Konstytucyjny
    uznał że jest to zgodne z konstytucją.

    KG

  • 17. Data: 2004-12-06 19:27:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik kam napisał:

    > W tym wypadku tak naprawdę Rada m.st.Warszawy określając przepisy
    > porządkowe. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości - Trybunał Konstytucyjny
    > uznał że jest to zgodne z konstytucją.

    MOżesz podać sygnaturę? Bo, mówiąc szczerze, mi się taki sposób
    rozumowania w głowie nie mieści.
    Palenie tytoniu - owszem. Jest stosowna ustawa. Właściciel/zarządca
    ustala jedynie obszar. ALe w takim przypadku....

    Jeżeli R. m.st.W. na przykład ustali, ze czytanie gazety w wagonikach
    jest zabronione, to ...

    M.

  • 18. Data: 2004-12-06 19:35:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek wrote:
    > MOżesz podać sygnaturę?

    P 10/2002
    TK stwierdził, że dopuszczalne jest 'dookreślanie' wykroczenia (art.54
    kw) w przepisach wydawanych przez samorząd, choć gdyby tak się wczytać w
    uzasadnienie, to w przypadku delegacji z prawa przewozowego można by
    mieć pewne wątpliwości co do jej poprawności.

    > Bo, mówiąc szczerze, mi się taki sposób
    > rozumowania w głowie nie mieści.

    Jaki? Przepisy porządkowe wydawane przez samorząd terytorialny nie są
    niczym nadzwyczajnym.

    KG

  • 19. Data: 2004-12-06 20:37:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > raczej art.15 ust.5

    Też.

> [...]
    > 59 ust. 8, a więc przez ministra właściwego ds transportu. Co prawda nie
    > zaglądałem do nich, ale jakoś w zawarty w nich zakaz przeskoczenia

    Ja też nie zaglądałem. Teraz zajrzałem. Nie ma. Tak więc masz rację i art.
    65 kw będzie odpowiedniejszy.

  • 20. Data: 2004-12-06 23:30:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik kam napisał:

    > Jaki? Przepisy porządkowe wydawane przez samorząd terytorialny nie są
    > niczym nadzwyczajnym.

    Ścigane przez policję państwową bez jasnej delegacji ustawowej?
    Polimeryzowałbym, czy wykroczenie może definiować organ samorządowy.

    M.