  • 1. Data: 2003-08-26 11:16:32
    Temat: Meldunek-czy jest konieczny?
    Od: "Karol" <n...@W...pl>

    Czy brak meldowania sie ponosi za soba jakies skutki prawne ?Czy meldowanie sie
    jest konieczne?

    Pozdrawiam Karol

  • 2. Data: 2003-08-26 11:52:28
    Temat: Re: Meldunek-czy jest konieczny?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 13:16 ktoś podpisujący się jako
    Karol napisał(a):

    > Czy brak meldowania sie ponosi za soba jakies skutki prawne

    Problemy z telefonem, DG, US, ZUSem, PUPem, bankami, pracą...

    > Czy
    > meldowanie sie jest konieczne?

    I tak i nie. Ponoć jest taki obowiązek ustawowy, ale brak jest wyznaczonych
    sankcji za niezameldowanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 3. Data: 2003-08-26 12:13:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > I tak i nie. Ponoć jest taki obowiązek ustawowy, ale brak jest wyznaczonych
    > sankcji za niezameldowanie.

    Ależ sa sankcje za niezameldowanie. To jest wykroczenie karane grzywną.
    Sankcje zawsze były i nic się w tym zakresi nie zmieniło.

    Można jedynie stwierdzic że w zyciu nie słyszałam żeby kogoś za
    niezameldowanie ukarali po 89 roku (bo przed to owszem, mojego sąsiada
    np. jak matki nie zameldował a podpadł dzielnicowemu)
    Teraz to po prostu martwy przepis.
    Nawet bardziej martwy od czasu jak wprowadzili nowe dowody które trzeba
    przy każdej duperelce wymieniac na nowe.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-26 12:30:35
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Problemy z telefonem, DG, US, ZUSem, PUPem, bankami, pracą...

    Żadnych problemów z wyżej wymienionymi instytucjami nie będzie. Dla
    przykładu - dla US i ZUS podjae się miejsce zamieszkania. Podobnie w banku
    bez problemu zostanie otwarty dla Ciebie rachunek, gdy nie będziesz nigdzie
    zameldowany. Do zawarcia umowy o pracę miejsce zameldowania lub jego brak też
    nie ma znaczenia.

    > I tak i nie. Ponoć jest taki obowiązek ustawowy, ale brak jest wyznaczonych
    > sankcji za niezameldowanie.

    Istnieje obowiązek meldunkowy, którego niedopełnienie jest wykroczeniem. W
    praktyce nikt nikogo nie karze za niedopełnienie tego obowiązku.

  • 5. Data: 2003-08-26 12:38:20
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    W artykule bifjtb$9m9$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Jarosław Łysio z adresu <j...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):
> [...]
    > Istnieje obowiązek meldunkowy, którego niedopełnienie jest
    > wykroczeniem. W praktyce nikt nikogo nie karze za niedopełnienie tego

    Gdzis kiedys wyczytalem, ze sa czynione kroki by zmienic przepisy w takim
    kierunku zeby byla to zwyczajna czynnosc rejestracyjna, ktorej dokonanie nie
    byloby obarczone zadnymi sankcjami....

  • 6. Data: 2003-08-26 13:20:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 14:13 ktoś podpisujący się jako
    Maddy napisał(a):

    > Ależ sa sankcje za niezameldowanie. To jest wykroczenie karane grzywną.

    Tylko pytanie, co ma zrobić bezdomny?

  • 7. Data: 2003-08-26 13:22:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 14:30 ktoś podpisujący się jako
    Jarosław Łysio napisał(a):

    > Żadnych problemów z wyżej wymienionymi instytucjami nie będzie.

    Tak Ci się wydaje.

    > Dla
    > przykładu - dla US i ZUS podjae się miejsce zamieszkania.

    ZTCW to nie będąc nigdzie zameldowanym podlegasz pod stołeczny US.

    > Podobnie w banku
    > bez problemu zostanie otwarty dla Ciebie rachunek,

    A debecik/kredycik kolega próbowal uzyskać tą drogą? Rachuneczek bez
    możliwości obciążonka może jakiś bank założy (choć nie jestem przekonany na
    100%)...

  • 8. Data: 2003-08-26 13:33:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Karol rzecze:
    > Czy brak meldowania sie ponosi za soba jakies skutki prawne?

    Nie.
    Choć w praktyce może być różnie - ludzie mają tak zniewolone umysły przez komunę,
    że to się w pale nie mieści.

    > Czy meldowanie sie jest konieczne?

    Teoretycznie tak. W praktyce - dzielnicowy nachodził mnie przez kilka lat, żebym
    się w końcu zameldował. Olewałem go konsekwentnie. Nie jestem bydlęciem, ani
    niewolnikiem bym się meldował.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2003-08-26 13:39:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Problemy z telefonem,

    a ze tak spytam, a jaki problem z telefonem??

  • 10. Data: 2003-08-26 15:54:25
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    > Tak Ci się wydaje.

    Ale ja wiem to z własnej praktyki :-))

    > ZTCW to nie będąc nigdzie zameldowanym podlegasz pod stołeczny US.

    Nie, skądże.
    Czynności z US załatwia się z US właściwym dla miejsca zamieszkania a nie
    zameldowania :)

    > A debecik/kredycik kolega próbowal uzyskać tą drogą?

    Tak :-))))) I to skutecznie, legalnie bez ukrywania prawdy.

    > Rachuneczek bez możliwości obciążonka może jakiś bank założy
    > (choć nie jestem przekonany na 100%)...

    Bez problemu. Bank prosi tylko o złożenie oświadczenia o miejscu pobytu.
    Zajrzyj do regulaminu, np. mBanku.
    Naprawdę, to że jesteś zameldowany w jakimś miejscu niczego nikomu nie daje.