  • 21. Data: 2004-10-11 21:51:49
    Temat: Re: MediaMarkt - zgodność towaru z umową
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fi5h wrote:

    > Producent sprzetu nei jest w stanie przewidziec i spradzic czy jego sprzet
    > poradzi sobie z kazdym dostepnym krazkiem a nie kazdy krazek tloczony jest w
    > identyczny sposob. Doskonaly przyklad na widoczna roznice jest przy plytach

    To akurat nie jest ważne. Istotne jest przestrzeganie standardów i norm.
    Szczegóły techniczne są nieistotne dla (sprawnego) sprzętu.

    > cdr (zwroccie uwge na kolory - to wlasnie zasluga roznych materialow i
    > skladnikow) kiedys byly specjalne plyty dla audio produkowane bo innych
    > czytniki nie chcialy łykac. I do kogo miec tu pretensje ? do producenta
    > sprzetu czy plyt ? :)

    Z płytami CD-R (a już szczególnie z CD-RW) problem jest taki, że słabiej
    odbijają światło od płyt tłoczonych.

    CD-R niewiele słabiej i na prawdę musi zajść kombinacja kiepskiej płyty,
    kiepskiego odtwarzacza a czasem także kiepskiej nagrywarki i/lub
    spartolonego nagrywania (za szybko, za wolno), żeby rzeczywiście nie
    działało.

    Tak z ciekawostek: mam wieżę Technics (z 5 lat chyba już ma, może
    więcej). Na samym początku płyty CD-RW czasem czytała (niekiedy trzeba
    było kilka razy wyjąć i włożyć). Teraz już nie... Chyba trzeba oczyścić
    soczewki :)

  • 22. Data: 2004-10-11 21:52:32
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    corner wrote:
    > Użytkownik fi5h <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ckdho7$g1a$...@n...onet.pl...

    > Wszystko jest w moim pierwszym poście.

    interesowal mnie konkretny model bo philipsow to jak psow na wiosce :)

    --
    fi5h

  • 23. Data: 2004-10-11 23:50:48
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To akurat nie jest ważne. Istotne jest przestrzeganie standardów i
    > norm. Szczegóły techniczne są nieistotne dla (sprawnego) sprzętu.

    te krazki akurat maja taki sam standard, a jak widac nie zawsze tloczone sa
    tak samo.
    Dla przykladu moge podac ze na playerze Thomsona krazki od ISP w ogole sie
    zacinaly a innych producentow smigaly az milo./
    Standard ten sam, ale wykonanie i sposob tloczenia sie liczy. Za to tez nie
    mozna zwalac winy na sprzet.
    Oczywiscie zaraz po kompatybilnosci w/w standardow.

    > Z płytami CD-R (a już szczególnie z CD-RW) problem jest taki, że
    > słabiej odbijają światło od płyt tłoczonych.

    dlatego tez kombinowali producenci plyt z roznymi materialami z jakich byly
    wykonane cl dla nas niesaiaedomych uzytkownikow wlasnie objawialo sie
    roznymi kolorami :)

> [...]
    > więcej). Na samym początku płyty CD-RW czasem czytała (niekiedy trzeba
    > było kilka razy wyjąć i włożyć). Teraz już nie... Chyba trzeba

    RW ?? lol :) z przed 5 lat to malo jaki sprzet sobie radzil z takimi
    krazkami :) no prosze :)

  • 24. Data: 2004-10-12 01:36:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fi5h wrote:

    > Standard ten sam, ale wykonanie i sposob tloczenia sie liczy. Za to tez nie
    > mozna zwalac winy na sprzet.

    Jeśli format zapisu był OK, to IMHO można - za słabą czułość głowicy (o
    ile oczywiście nośnik miał parametry przewidziane normami).

    [ciach]

    > dlatego tez kombinowali producenci plyt z roznymi materialami z jakich byly
    > wykonane cl dla nas niesaiaedomych uzytkownikow wlasnie objawialo sie
    > roznymi kolorami :)

    Ach, właśnie przypomniała mi się moja pierwsza płyta CD-R, którą nabyłem
    na ś.p. giełdzie przy szkole na Grzybowskiej za ponad 30 złotych :)

    > RW ?? lol :) z przed 5 lat to malo jaki sprzet sobie radzil z takimi
    > krazkami :) no prosze :)

    No, ale niestety ten stan jej minął ;) (a może to współczesne płyty RW
    są do bani? ;) )

  • 25. Data: 2004-10-12 06:39:28
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    > wydaje mi sie ze poprsotu wyzej sie nie zrozumielismy ;)

    chyba tak :-))

    pzdr

    marek radwański

  • 26. Data: 2004-10-12 07:20:28
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli format zapisu był OK, to IMHO można - za słabą czułość głowicy
    > (o ile oczywiście nośnik miał parametry przewidziane normami).

    raczej zdaje mi sie ze o normach tu mowic nie mozna, choc czulosc to juz
    inna bajka. ISP samo przyznalo ze ich plyty tloczone sa inaczej jak do nich
    dzwonilismy w sprawie wlasnie takiego faktu, i ze to moze byc przyczyna jak
    najbardziej. Niestety, nikt w tym wypadku nie poczuwa sie do
    odpowiedzialnosci.
    To samo mamy z nagrywarkami DVD - tylko plyty firmowane przez producenta
    nagrywarki mozna uznac za kompatybilne ze sprzetem. Na reszte, producent
    sprzetu sie wypiera.

    > No, ale niestety ten stan jej minął ;) (a może to współczesne płyty RW
    > są do bani? ;) )

    wiesz ze to calkiem mozliwe :)