  • 61. Data: 2007-12-05 23:22:22
    Temat: Re: Mąż nas zostawia :( Mam kilka pytań
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    " Madzia" <c...@W...gazeta.pl> wrote
    > * mąż chce rozwodu bez orzekania o winie bo nie chce płacić alimentów na
    > mnie.Chce się jakoś dogadać. Ale nie wiem czy mogę mu ufać. Moze powinnam
    > wziąc sobie prawnika?

    To zależy, czy da się udowonić mu winę rozkładu pożycia czy nie. Nie wnikam
    w dyskusje moralne czy obyczajowe.

    Art. 60. KR [Obowiązek alimentacyjny] § 1. Małżonek rozwiedziony, który nie
    został uznany za wyłącznie winnego rozkładu pożycia [np. Ty] i który
    znajduje się w niedostatku [Czy się znajdujesz?], może żądać od drugiego
    małżonka rozwiedzionego [Twojego Męża]dostarczania środków utrzymania w
    zakresie odpowiadającym usprawiedliwionym potrzebom uprawnionego oraz
    możliwościom zarobkowym i majątkowym zobowiązanego.
    § 2. Jeżeli jeden z małżonków został uznany za wyłącznie winnego rozkładu
    pożycia, a rozwód pociąga za sobą istotne pogorszenie sytuacji materialnej
    małżonka niewinnego, sąd na żądanie małżonka niewinnego może orzec, że
    małżonek wyłącznie winny obowiązany jest przyczyniać się w odpowiednim
    zakresie do zaspokajania usprawiedliwionych potrzeb małżonka niewinnego,
    chociażby ten nie znajdował się w niedostatku

    Par. 1 dotyczy u Ciebie, gdyby nie było orzekania winy, par. 2 z orzeczeniem
    winy.

  • 62. Data: 2007-12-06 00:37:46
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Madzia pisze:

    > W mieszkaniu nikt nie zostanie. Jeszcze go nie mamy. Spłacamy kredyt.
    > Zostanie ono sprzedane

    Kto weźmie kasę, kto będzie spłacał kredyt, jak chcecie sprzedać
    mieszkanie z kredytem hipotecznym?

    > Nie tyle chodzi o alimenty na mnie ale na utrzymanie dziecka. W końcu z
    > dzieckiem pod mostem mieszkać nie mogę. Chę żyć na przyzwoitym poziomie i
    > tyle

    tzn ty chcesz żyć na przyzwoitym poziomie?, czy zapewnić dziecku
    przyzwoity poziom?
    Sorry za upierdliwość, ale mam kilka koleżanek, które zarabiają po 1500
    do tego niewielkie alimenty i wychowują dzieci samotnie.
    Może należy poszukać lepszej pracy?
    Albo iść do seksuologa
    Albo zostawić dziecko ojcu
    Albo zdać sobie sprawę z realiów.

  • 63. Data: 2007-12-06 00:42:50
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Według mnie przy orzeczeniu wyłącznej winy męża, a to wydaje się do
    > osiągnięcia,

    Dlaczego? życie seksualne jest jednym z istotniejszych elementów życia
    rodzinnego. Na razie nikt nie mówi o kochance (kochanku). W takiej
    sytuacji trzeba by znać szczegóły, ale to chyba nie jest najlepsze
    miejsce ;-)

  • 64. Data: 2007-12-06 00:44:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henry(k) wrote:

    > Zależy jakie to dziecko. Jak 5-letnie to nie trzeba przy nim tak biegać
    > więc powiedzmy że jest to praca domowa na ćwierć etatu. Bez dziecka
    > na 1/8.

    Masz dzieci? Chyba nie, bo byś takich głupot nie pisał.

  • 65. Data: 2007-12-06 02:10:30
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> wrote in message

    > tzn ty chcesz żyć na przyzwoitym poziomie?

    ONA chce żyć na przyzwoitym poziomie i ma do tego pełne prawo. Małżeństwo to
    nie jest pociąg, gdzie się płaci za przejazd kilku kilometrów, wsiada na
    jednej stacji, a potem zbiera manatki i spokojnie wysiada nie oglądając się
    za siebie. W małżeństwo obie strony coś inwestują od dnia ślubu.
    Ona też coś zainwestowała po to, żeby oboje mogli żyć na przyzwoitym
    poziomie, żeby jej facet mógł pracować, robić karierę i zarabiać. A teraz
    facet się wypina i mówi: dobra, biorę te wszystkie lata, które ty mi
    poświęciłaś i sam będę dalej czerpał z nich korzyści. A ty bujaj się sama i
    zaczynaj wszystko od początku tak, jakby tych kilku lat małżeństwa w ogóle
    nie było. On się zdążył dorobić dobrej pracy i dobrej pensji, a gdzie jest
    jej "zwrot inwestycji"? I gdzie odszkodowanie za kilka straconych lat?
    Amerykańskie ex-żony dostają alimenty (na siebie!) do czasu powtórnego
    wyjścia za mąż i to chyba jest jednak zdrowszy układ.

    > Sorry za upierdliwość, ale mam kilka koleżanek, które zarabiają po 1500
    > do tego niewielkie alimenty i wychowują dzieci samotnie.

    I też ich mężowie po prostu przyszli pewnego dnia i powiedzieli: "Pa,
    kochanie, to ja już spływam"? Jeśli tak, to sorry za ostre słowa, ale głupie
    są i tyle.
    Anka

  • 66. Data: 2007-12-06 05:37:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MAc pisze:

    > Dlaczego?

    Choćby za zachowanie po zauważaniu problemu.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 67. Data: 2007-12-06 06:41:39
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - to kwestia dzielnicy, oraz szczęścia. Kolega wynajął mieszkanie
    > większe od mojego za niecałe 800 zł z opłatami - tyle tylko, że od
    > starszej babci, więc bez dłuższych perspektyw, natomiast ja mam takie, w
    > którym mogę mieszkać, do kiedy chcę (a mieszkam już parę lat).
    >
    > Natomiast w moim mieście za mieszkanie troszkę mniejsze, tj. niecałe 30
    > mkw., zapłaci się z opłatami i wynajmem poniżej 500 zł. I to nie jest
    > oferta jednostkowa, ale standard cenowy. I nie jest to też mieszkanie
    > typu łazienka na półpiętrze - takie są jeszcze tańsze.

    30m2??? to nie mieszkanie, to pokoj...
    jak wyobrazasz sobie na nim 3osobowa rodzine w ktorej 10latek powinien miec
    swoj pokoj, i spokoj do odrabiania lekcji itd...

    > Zależy, co dla kogo jest zapadłą dziurą. Ale to j/w.

    jak pisalem wyzej zalezy co dla kogo jest mieszkaniem

    > Praca jest. Ot, choćby marketów w moim mieście jest kilkanaście.

    i ile ten market placi? 1,5k? bo moje markety 700-800zl, jak mowilem to
    oplaty za Twoje mega tanie mieszkanie, chocby wziac mieszkanie kobietki,
    ktora placi 600zl to ile kobiecie zostanie???

    > Jak chce coś lepszego, to niech sobie sama zapracuje. Alimenty nie służą
    > zapewnieniu drugiej stronie luksusu, tylko warunków umożliwiających
    > przeżycie.

    lol

    > Też zapomniałem, szczerze mówiąc. Ale można kupić tanio na bazarach, w
    > marketach i lumpeksach dla dzieci (u mnie w mieście taki jeden widziałem
    > w samym centrum).

    megarotfl...
    zrob sobie dziecko pogadamy...
    z kazdym kolejnym zdaniem sie bardziej osmieszasz...
    reasumujac, jezeli kobieta znajdzie prace za 1000zl co znajace realia
    polskiego rynku pracy bedzie prawie ze cudem, i tanie mieszkanie, czyli
    powiedzmy takie jak kobietka, to i tak do godnego zycia a nie zyciu w
    luksusie tylko do GODNEGO ZYCIA braknie jej 1000zl... teraz zalezy jak
    bardzo nalezy inwestowac z zdrowie dziecka...

  • 68. Data: 2007-12-06 06:54:42
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > A ty liczyć nie umiesz? Mąż zarabia 5000 zł.

    umowy zlecenia maja to do siebie ze nie zawsze sa, poza tym napisala
    okolo. jezlei nawet zarabia 5 000 to trudno by ponad polowe oddawal,
    ktos tu kiedys pisal u usprawiedliwionych potrzebach dziecka, nobla
    dostaniesz jak mnie przekonasz ze te potrzeeby w jakimkoliwek wieku
    wynosza 3 000.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    PiS: Przeproście i Spierd... na wasze forum http://PolskaSolidarna.pl

  • 69. Data: 2007-12-06 06:57:34
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > To gdyby dziecka nie było.

    nawet gdyby dziecka nie bylo ma prawo zadac alimentow, poniewaz pogorszy sie jej
    stopa zyciowa, takiej jest prawo, ba, nawet nie musi wystapic o te alimenty w
    momencie rozwodu, moze to zrobic do 3 albo do 5 lat po rozwodzie i w tym wypadku
    jak nabardziej powinna to zrobic, a maz niech sie cieszy ze to nie stany, bo by
    sobie teraz kupila pieska albo kotka i jeszcze alimenty na zwierzaka musialby
    placic :)

  • 70. Data: 2007-12-06 07:00:51
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    nie warto z nim gadac, on dopiero co mleko spod nosa wytarl, poszedl na swoje i
    mysli ze niewiadomo jaki jest kozak bo sie sam utrzymuje

    zalozy kiedys rodzine, pozyje na tym swecie i sie przekona, ze jest troche
    inaczej niz mu sie to za mlodu wydawalo

    ale takie sa uroki mlodosci, kazdy z nas tak kiedys mial