  • 11. Data: 2004-08-17 10:34:22
    Temat: Re: Max. długość fragmentu czyjegoś utworu, który można umieścić na WWW
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:cfsk6s$19d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ok, kapuje, czyli wygląda, że wyszły nici z mojego pomysłu w formie, o
    > której myślałem.

    nie wiem co chcesz zrobic bo nie opisales zbytnio pomyslu, ale jesli ci
    bardzo zalezy to skontaktuj sie z zaiksem, opisz problem, czy
    przedsiewziecie i oni cie wycenia :) czasem nie sa to jakies strasznie duze
    oplaty wiec moze ci to bedzie pasowac

  • 12. Data: 2004-08-17 18:48:29
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 16-8-2004 o godzinie 13:42, Piotr Hosowicz napisal(a):

    > Na grupie pl.rec.muzyka dostałem tylko jedną odpowiedź i mówiła ona, że
    > max. długość fragmentu równa jest 0, to znaczy w ogóle nie wolno czegoś
    > takiego robić. Mnie z kolei kiedyś obiło się o uszy, ze fragment do - tu
    > nie pamiętam - 25 czy 30 sekund może być publikowany dowolnie, bez
    > żadnych obostrzeń.

    Swojego czasu prowadzilem serwis internetowy o pewnym zespole. W
    jednym z dzialow chcialem zamieszczac rzadkie utwory (b-side'y, dema
    itp). Admin serwera na ktorym lezala strona, przeczulony na punkcie
    przestrzegania praw autorskich, poradzil mi bym spytal wytworni
    wydajacej plyty tego zespolu w Polsce, byl to konkretnie Pomaton EMI,
    a od nich dowiedzialem sie, ze mozna zamieszczac maksymalnie
    polminutowe fragmenty i nie wiecej niz trzy jednoczesnie, natomiast
    teledyski moge zamieszczac bez zadnych ograniczen. Powiedzieli takze,
    ze nie ma jakichs ogolnych regul, kazda wytwornia moze ograniczac na
    swoj sposob.

    Proponuje dowiedziec sie kto wydaje dany utwor w Polsce i tam
    zasiegnac rady. Nie mam pojecia jak sie to ma do obowiazujacego prawa,
    ale zawsze list otrzymany od wytworni jest w razie czego jakims
    podparciem.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 13. Data: 2004-08-18 06:51:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "VB" <n...@p...ed> napisał w wiadomości

    > Proponuje dowiedziec sie kto wydaje dany utwor w Polsce i tam

    jest jedno male ale, wytwornia wytwornia, ale jesli zespol zglosil "ochrone"
    swoich praw autorskich do zaiks to juz ani wytwornia ani zespol nie maja nic
    do gadania, bo wszelkie prawa "dysponowania" tym utworem przejol zaiks i
    nawet jesli zespol mowi ci ze daje ci ten utwor, a wczesniej zglosil go
    zaiksowi do ochrony, to i tak musisz bulic zaiksowi, dodatkowo jest w polsce
    obowiazek posredniczenia czy jak oni to nazywaja w dystrybucji utworow
    porzez media, o tym posrednikiem jest ni mniej ni wiecej tylko wlasnie zaiks
    :)

    moze troszeczke namieszalem, ale mniej wiecej tak sie to wlasnie odbywa,
    najwazniejsze to jest ustalic czy dany utwor jest zgloszony zaiksowi, i
    generalnie wszelkie zalatwianie takich spraw zaczynac a napwno konczyc na
    zaiksie