  • 80. Data: 2020-04-12 23:59:59
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    > Ta przerażająca ilość, to 49% ankietowanych. Bo tyle dziś by na
    > "nich" głosowało. Przy następnym wyborze ledwo na 16%.

    TEgo nie da sie tak przeliczyc.
    Znam wielu wyborców pis którzy chwala rzad ale zamkniecia lasów nie
    pochwalaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 82. Data: 2020-04-13 07:04:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2020 o 22:13, Kviat pisze:

    > Nic takiego nie chcę powiedzieć.
    > Chcę powiedzieć, że takie decyzje SĄ podejmowane na podstawie rzutu
    > monetą - no bo nie wiadomo jaki będzie efekt.

    To co piszesz jest najlepszym dowodem, że takie decyzje są pozbawione
    żadnego sensu.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2020-04-13 08:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tak na szybkiego i z pamięci najpopularniejsze w moim rejonie
    > miejsca, gdzie możesz wjechać do Parku Narodowego:
    > 1) https://goo.gl/maps/m8FNNqDKSuiqSJAU6 - Pieniński Park Narodowy
    > 2) https://images.app.goo.gl/nYph2CrZKb86Xp6c6 - Popradzki Park
    > Narodowy i drogi (z krajową 971)
    > 3) https://images.app.goo.gl/VH2cCoUmPLJBLah57 - Magurski PN
    >
    > Nie każ mi szukać Lasów Państwowych, bo tego jest masa, tylko nie są
    > oznakowane, to nie mam Ci jak udowodnić w prosty sposób.

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,22958828,mam-suv-a-sk
    roce-wiec-sobie-
    droge-przez-las-taki-pomysl.html

    Z tego wynika ze nie musi być znaku zakazu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 84. Data: 2020-04-13 09:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > A ktoś ma taką wiedzę?

    > A są takie modele?

    A nie ma? Przeciez Szumowski co chwile mowi ze gdyby nie podjeli takiej a
    takiej decyzji to za chwile byłoby tyle i tyle wiecej chorych.
    Ty twierdzisz ze on kłamie i ssie z palca te liczby?

    > Eufemizm taki ;)

    > Kompromis. Umrzeć z głodu, czy na wirusa.

    Nie wyrywaj z kontekstu. Ja tylko mowie ze skoro nie ma zakazu zakupów to
    troche głupio czepiac sie ze kilka osób w wiejskim sklepie coś sobie
    dokupi skoro ludzie i tak po godzine dwie stoja przed marketami w
    kolejkach...

    > Przy obecnych tak.
    > Ale jak wypuścisz z miasta ludzi do lasu...

    Bez znaczenia. To bedzie delikatne, nic nie znaczace w całej masie pare
    dodatkowych tankowan. Bo znów: nie wszyscy beda mieli pusty zbiornik, nie
    wszyscy postanowią tankować dokładnie w momencie ruszania etc.

    > Ależ skąd.
    > Piszę, że to efekt skali. Nie trzeba zachowywać się jak baran.
    >
    > Prosta sprawa, jeżeli jedzie dwóch ludzi i masz dwa sklepy i każdy
    > zatrzyma się tylko w jednym, to prawdopodobnie w każdym sklepie
    > będziesz miał jednego klienta.
    > Jak wyjedzie 50 tysięcy, i będzie po drodze sto sklepów, to nie
    > trzeba zatrzymywać się co sklep. Wystarczy, że każdy zachowa się
    > rozsądnie i zatrzyma się tylko w jednym, żeby w tym jednym
    > statystycznie spotkało się 500 klientów.
    > To oczywiście tylko przykład, ale mam nadzieję rozumiesz o co mi
> [...]

    Ja rozumiem od poczatku, ja tylko uwazam ze przeceniasz ta skale.
    Ci odpowiedzialni, ktorzy chca jechac do lasu, nie beda sie zatrzymywac
    po pierdoły. Ci mniej odpowiedzialni i tak beda robić głupie rzeczy i
    jezeli nie pojada do lasu to sobie wyjda przed blok, usiada na ławeczce i
    pogadaja z kumplami i sasiadami.

    > No fajnie. A ja jak jadę na plażę, to nie sikam na wydmach, tylko
    > szukam WC przy wejściu na plażę. A jak jadę samochodem, to nie sikam
    > na poboczu, tylko szukam stacji benzynowej.
    > Tyle, że ja mam świadomość, że nie każdy postępuje jak ja.

    Nie chciałbym rozpoczynac nowego tematu ale co ci przeszkadza sikanie w
    lesie, tudziez na poboczu?

    > To oczywiście skrót myślowy, bo zakładam, że rozmawiam z ludźmi
    > inteligentnymi. Przecież nie chodzi o to, że ludzie parkują samochód
    > dwa metry od siebie, tylko o to, że korzystają po drodze, jak
    > również na parkingach z infrastruktury. Sklepów, stacji benzynowych
    > i lepszych lub gorszych WC na parkingach końcowych przy lesie.
    > Optymistycznie zakładam, że większość spacerowiczów nie szcza po
    > krzakach. Ale może się mylę...

    IMO przesadzasz cały czas ze skala problemu robią z wyjazdu do lasu jakas
    wielka wycieczke - a pewnie wiekszosc ludzi zyjacych w PL ma jakis las w
    odległosci parunastu kilometrów od domu wiec to bardziej taki wyjazd jak
    do centrum handlowego po zakupy.

    > No mniej więcej. Zwykle wyjeżdżają rano, wracają wieczorem. A
    > przynajmniej tak się dzieje, gdy mieszczuchy do lasu jadą.

    Chłopie, ja nie mowie o biwaku w lesie a o spacerze.

    jedni pojada na cały dzien, inni na 2 godziny, jeszcze inny pojedzie na
    pol godzinne bieganie. Nie ma szans zeby wszyscy pojechali jednoczesnie,
    bo nawet to rano i ten wieczor sie na 2-3 godziny rozciagnie.

    > I słusznie. Rozsądek (i lekarze...) podpowiadają, żeby ograniczyć
    > kontakty. A po drodze do lasu 50 tys. luda... (tak, znowu skrót
    > myślowy, nie do jednego lasu).
    > Ja nawet nie wątpię, że należysz do grupy inteligentnych, masz auto
    > zatankowane na full, lody dla dzieciaka wieziesz w termosie, a w
    > aptece zaopatrzyłeś się w pampersy dla dorosłych żeby nigdzie po
    > drodze się nie zatrzymywać.
    > Problem w tym, że nie tylko Tobie wolno pojechać na spacer do lasu,
    > wolno też ludziom, którzy głosują na pis, a obecny prezydent jest
    > ich idolem...

    ;-D
    Ja po prostu mam wrazenie ze w momencie kiedy nadal wiele rzeczy mozna
    robić, blokowanie dostepu do lasu tym odrobine rozsadniejszym to
    działanie które jest kontrproduktywne.
    Byc moze nawet jakies dodatkowe 50 osób zaraziłoby po drodze, ale wpływ
    ruchu zamiast siedzenia w domu przed TV o wiele wiecej istnien uratuje.

    Widziałem filmik z jakiegoś niemieckiego parku gdzie policja przez
    megafon dziekuje ludziom ze zachowuje odstepy od kocy ktore maja
    porozkładane na trawie.

    Rozumeim, ze u nas to jest nie do zaakceptowania bo pomimo tego ze
    siedzieli oddaleni od siebie 2-3 metry to nadal było tych ludzi sporo w
    jednym miejscu.
    Ale w drodze do lasu nie ma mowy o takim zageszczeniu wielu osób w danym
    czasie w konrketnym jednym miejscu.

    > Opóźnianie wprowadzenia obowiązkowych maseczek uważam za błąd.

    Ach, spoko, myslałem ze mowisz o głupocie ich noszenia.
    Mamy w tym temacie identyczne zdanie.

    > Aaaa. To nie zrozumiałem :)
    > No a kto ma dumać, jak nie tęgie głowy? Prędzej oni coś wymyślą niż
    > politycy.
    > Żeby nie było wątpliwości, mam na myśli naukowców. Co nie znaczy
    > oczywiście, że jak coś wydumają, to politycy ich posłuchają...

    Chyba ze tak.

    > No bo piszesz tak, jakbyś nie rozumiał, że to nie pobyt w lesie jest
    > sprawą dyskusyjną.

    Moim zdaniem nie ma na to zadnych dowodów ze akurat ruch do i z lasu,
    tudziez pobyt a parkingach lesnych sprawiał jakiekolwiek zagrozenie.
    Widze wiele miejsc gdzie to zagrozenie jest o wiele wieksze, o wyborach
    nie wspominajac.
    Dlatego widze w tym ruchu tylko i wyłącznie propagande.
    I w zwiazku z tym sprzeciwiam sie bo nie widze sensu w przyklaskiwaniu
    decyzjom które nie maja podstaw, na które nie potwierdzenia w danych ale
    robi sie zeby coś robić.

    > Ok. Ale większość ludzi tak się nie zachowuje. Zwykle jadą do lasu,
    > na plażę, nad jezioro. Tam, gdzie można rozpalić grilla, wynająć
    > łódkę, albo w miarę sprawnie dojść do plaży. I te miejsca znają. Jak
    > im pozwolisz pojechać do lasu, to gdzie pojadą? Na grzyby? Będą
    > szukać miejscówki, gdzie ludzi nie ma? Nawet nie będą wiedzieć gdzie
    > szukać, abo gdzie wolno skręcić... pojadą tam, gdzie zwykle.

    Od tego sa słuzby zeby z tych bardziej popularnych miejsc rozpedzac,
    pilnowac dystansu etc.
    Teraz stoja przy parkach i sie nudza.

    > Ja grzybiarz nie jestem, raczej jadę na łódkę albo coś w tym stylu,
    > ale jak chcę połazić po lesie, to nie szukam za każdym razem innego
    > miejsca, tylko parkuję tam gdzie zwykle. Nie, że zawsze jeżdżę w to
    > samo miejsce, mam kilka ulubionych miejsc, mniej lub bardziej
    > popularnych, bliżej lub trochę dalej, ale właśnie dlatego, że w
    > sezonie sporo jeżdżę po okolicy, to przez te parę lat życia zdążyłem
    > zobaczyć jak to wygląda. O łykędowych korkach przy wyjeździe rano i
    > powrocie wieczorem nie wspominając. (Właśnie sobie uświadomiłem, że
    > zatęskniłem za korkami;))

    Ja nie tesknie za korkami, jezdze duzo po miescie i od miesiaca nie
    pamietam, zebym gdzies stał na swiatłach dłuzej niz jedna zmiane.

    > Ale te służby kosztują. Transport służb do lasów, kombinezony
    > ochronne i maseczki dla nich kosztują. 500+ samo się nie wypłaci, a
    > zakazać wejścia do lasu można za darmo.
    > No i gdzie, ilu i na jak długo ich postawić, skoro te lasy takie
    > duże... Serio służby powinny pilnować, żeby dzieciaki w lesie siku
    > robiły w krzakach o 2 m od siebie oddalonych?

    Nie no, wez nie zartuj. Jakie kombinezony? Po co?
    Jaki transport? Przeciez teraz tez jezdza i stoja przy parkach.
    A przy lasach nie trzeba ich stawiac bo sam mowisz ze nie lasy sa
    problemem a te popularne miejsca gdzie mozna rozpalic grilla itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 85. Data: 2020-04-13 10:33:22
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 07:04, Shrek pisze:

    > To co piszesz jest najlepszym dowodem, że takie decyzje są pozbawione
    > żadnego sensu.

    Tylko pozornie. Ale wystarczy zastanowić się, czym się kierują i jak
    myślą politycy.

    Polityk podejmuje decyzje. Jeżeli nie podejmuje, to nie istnieje.

    - jeżeli decyzja ma podstawy merytoryczne, to w efekcie będzie grupa,
    której ta decyzja się spodoba i grupa, której się nie spodoba,
    Zaletą takiej decyzji jest to, że trudno ją skrytykować, czy wręcz nie
    da się jej skrytykować, a wadą, że może wzrosnąć grupa niezadowolonych
    (i polityk może stracić poparcie)

    - jeżeli decyzja przeczy logice, wręcz jest zaprzeczeniem
    merytoryczności, to w efekcie również będzie grupa zadowolonych i
    niezadowolonych.
    Wadą takiej decyzji jest łatwa krytyka, ale zaletą może być uzyskanie
    większego poparcia.

    Wzrost czy utratę poparcia da się oszacować, jak również da się
    oszacować skutki, więc i ryzyko.

    To oczywiście tylko przykładowe, skrajne warianty, z wariacjami
    pośrednimi. Przykładów takich decyzji nie będę podawał, każdy bez trudu
    jest wstanie takie podać.

    Ale jest jeszcze inna możliwość.
    - decyzja, co do której nikt, ani polityk, ani krytycy, ani zwolennicy,
    nie za skutków (ale może sprawiać pozory merytoryczności, lub/i pozory
    braku merytoryczności).
    W efekcie będzie grupa niezadowolonych i grupa zadowolonych.
    Zaletą jest to, że takiej decyzji nie można skrytykować (w sensie, że
    się nie da, bo żeby coś krytykować, to trzeba mieć argumenty
    merytoryczne), a wadą, że takiej decyzji nie można uzasadnić (w sensie,
    że się nie da, bo trzeba mieć argumenty merytoryczne).
    Podjęcie takiej decyzji jest najtrudniejsze, najbardziej ryzykowne dla
    polityka (bo przecież nie zna skutków, nawet nie da się ich oszacować...).
    Ale ma dodatkową zaletę. Została podjęta. Daje poczucie wyborcom, że
    polityk działa, że kontroluje sytuację, a nie że leży na plaży i pije
    drinki, bo nie wie co zrobić. Albo że poleciał na Maderę czy na narty.

    Zarówno decyzja o zamknięciu lasów, jak i decyzja o pozwoleniu ludziom
    na dojazdy na spacer w lesie (tak, w takich sytuacjach, to również jest
    decyzja - w państwach gdzie tego nie zabroniono również były/są głosy
    żeby zakazać) jest równie dobra. Nikt nie zna skutków ani tej pierwszej,
    ani tej drugiej (można oczywiście spekulować, że więcej ludzi umrze na
    zawał z braku spaceru niż przez wirusa, ale to wciąż spekulacje bez
    merytorycznego uzasadnienia). Sensem takich decyzji jest wzrost, lub
    spadek poparcia, który zawsze jest większy (i wzrost i spadek), niż
    wtedy, gdy polityk nie podejmuje żadnej decyzji.
    (Na marginesie warto zauważyć, że często politycy "biją pianę" w
    dyskusjach "o niczym" tylko po to, żeby zasugerować wyborcom, że podjęli
    decyzję o niepodejmowaniu decyzji, jakkolwiek to absurdalnie brzmi...)

    Wbrew intuicji przeciętnego wyborcy, tego typu decyzji jest od cholery i
    trochę (w różnych odcieniach i wariantach pozorów merytoryczności).
    Stawiam orzechy przeciwko bananom, że w obliczu złożoności świata,
    globalizacji, łatwości przemieszczania się, postępu technologicznego,
    ilości zmiennych mających wpływ na skutki itd., jest takich decyzji
    zdecydowanie więcej niż tych, które wymieniłem w grupie pierwszej i
    drugiej powyżej.
    Przykład lasu jest na tyle bliski wyborcom i na tyle dotyczy szerokiego
    zakresu społeczeństwa, że wyjątkowo jaskrawy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 86. Data: 2020-04-13 11:43:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 10:33, Kviat pisze:

    > Tylko pozornie. Ale wystarczy zastanowić się, czym się kierują i jak
    > myślą politycy.
    >
    > Polityk podejmuje decyzje. Jeżeli nie podejmuje, to nie istnieje.

    Przestań już. Te decyzje nie mają żadnego uzasadnienia
    epidemiologicznego. Więc nie masz co ich bronić. Chyba że chcesz po
    prostu bronić polityków, którzy je podejmują - a nie decyzji.

    Zaczęło się od tego, że nieudolnie tłumaczyłeś to z punktu widzenia
    zapobiegania zakażeniom. Zdecyduj się o czym piszemy i nie róbmy pewexu.

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2020-04-13 11:53:01
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 09:59, Budzik pisze:
> [...]
    > takiej decyzji to za chwile byłoby tyle i tyle wiecej chorych.
    > Ty twierdzisz ze on kłamie i ssie z palca te liczby?

    Tak. Właśnie tak twierdzę.
    Nawet ktoś to sprawdził:
    https://oko.press/szumowski-straszy-polakow-6-hipote
    z/

> [...]
    > troche głupio czepiac sie ze kilka osób w wiejskim sklepie coś sobie
    > dokupi skoro ludzie i tak po godzine dwie stoja przed marketami w

    To co piszesz przeczy koncepcji maksymalnego ograniczania kontaktów.
    W jaki sposób dodatkowe osoby w wiejskim sklepie, które przyjechały z
    miasta, zmniejszają ilość kontaktów?

    > Bez znaczenia. To bedzie delikatne, nic nie znaczace w całej masie pare
    > dodatkowych tankowan.

    A skąd to wiesz? Masz jakieś dane, czy tylko tak Ci się wydaje?
    Dla porządku: nie twierdzę, że nie masz racji.

    > Ja rozumiem od poczatku, ja tylko uwazam ze przeceniasz ta skale.

    Hmmm... jeżeli ja napiszę, że Ty nie doceniasz, to który z nas się myli?

> [...]
    > po pierdoły. Ci mniej odpowiedzialni i tak beda robić głupie rzeczy i
    > jezeli nie pojada do lasu to sobie wyjda przed blok, usiada na ławeczce i

    No przecież o to chodzi, właśnie o tych mniej odpowiedzialnych. Żeby nie
    rozwlekać zarazy. Nie pojadą do lasu, to nie zawiozą wirusa do lokalnego
    sklepiku.
    Niby jaki sens ma zamykanie granic między państwami, 14 dniowa
    obowiązkowa kwarantanna po przekroczeniu granicy? Przecież przejazd po
    pobliskich wioskach i sklepikach to dokładnie to samo, tylko skala inna.

    > Nie chciałbym rozpoczynac nowego tematu ale co ci przeszkadza sikanie w
    > lesie, tudziez na poboczu?

    W sensie ścisłym - nic.
    W sensie dyskusji, to tylko przykład na potrzeby dyskusji. Liczę na
    inteligencję czytelnika, że domyśli się, że na stacji ludzie zatrzymują
    się również po hotdoga, batonika, paczkę fajek i zdrapkę do zasilenia
    telefonu, a nie tylko na siku. A że siku robią wszyscy, a nie wszyscy
    kupują zdrapki do telefonu, to ten przykład wydał mi się najbardziej
    reprezentatywny.
    Co oczywiście nie oznacza, że uważam sikanie na wydmach przy plaży za
    właściwe ;)

> [...]
    > wielka wycieczke - a pewnie wiekszosc ludzi zyjacych w PL ma jakis las w
    > odległosci parunastu kilometrów od domu wiec to bardziej taki wyjazd jak

    Żeby obalić taki argument wystarczy kilka miejsc w PL, gdzie ludzie mają
    inaczej, choćby to była mniejszość.

    > jedni pojada na cały dzien, inni na 2 godziny, jeszcze inny pojedzie na
    > pol godzinne bieganie. Nie ma szans zeby wszyscy pojechali jednoczesnie,
    > bo nawet to rano i ten wieczor sie na 2-3 godziny rozciagnie.

    Co to znaczy niejednocześnie? Czy jak w pierwszej minucie godziny 9:00
    pojedzie 1500 to już jest jednocześnie (i za dużo), czy dopiero jak
    pojedzie 1501, to będzie jednocześnie?

    Tak, wiem, czepiam się. Ale o tym właśnie cały czas piszę, że to co nam
    się wydaje, co intuicja podpowiada, niekoniecznie może odpowiadać
    rzeczywistości i twardym danym. Być może masz rację, a być może nie.

    Ja oszacowałem na 5% z miliona, które postanowi pojechać na spacer. Być
    może się mylę, być może nie. Ba! Założyłem nawet, że pojedzie
    zdecydowanie więcej niż zwykle jeździ, bo ludzie mają dosyć siedzenia w
    domach i pracy zdalnej...

    Nie masz jak temu zaprzeczyć, a ja nie ma jak to potwierdzić. Po
    pierwsze musiałby być zniesiony zakaz, po drugie ktoś by musiał to
    policzyć... Po trzecie, ktoś by musiał zbadać, jakie to przyniosło skutki.
    Uważam, że nie da się rozstrzygnąć, który z nas ma rację. Różnica polega
    na tym, że Ty się upierasz, że wiesz jakie byłyby skutki (że nic by się
    nie stało), ale na jakiej podstawie tak twierdzisz, tego już nie
    piszesz, bo argument "tak mi się wydaje" mnie nie przekonuje.

    > ;-D
    > Ja po prostu mam wrazenie ze w momencie kiedy nadal wiele rzeczy mozna
    > robić, blokowanie dostepu do lasu tym odrobine rozsadniejszym to
    > działanie które jest kontrproduktywne.

    Ale nie da się zablokować tylko dla tych mniej rozsądnych, bo nie ma
    obiektywnego miernika czegoś takiego jak "rozsądność", żeby ludzi tak
    podzielić.
    Jak już ktoś podjął decyzję o zamknięciu, to logiczne, że dla
    wszystkich, a nie wybranych (patrz czy nie myśliwy, ksiądz albo Kaczyński).
    I oczywiście pełna zgoda, że jest wiele ważnych rzeczy, z którymi nic
    nie robią.

    > Byc moze nawet jakies dodatkowe 50 osób zaraziłoby po drodze,

    No trudno. Wpiszemy ich po stronie kosztów.
    Ale fajnie by było, gdyby ci ludzie nie należeli do Twojej czy mojej
    rodziny, nie?

    > ale wpływ
    > ruchu zamiast siedzenia w domu przed TV o wiele wiecej istnien uratuje.

    Może tak, a może nie :)
    Piszesz to z takim przekonaniem, że prawie uwierzyłem Ci na słowo :)

    > Moim zdaniem nie ma na to zadnych dowodów ze akurat ruch do i z lasu,
    > tudziez pobyt a parkingach lesnych sprawiał jakiekolwiek zagrozenie.

    To pokaż dowody, że nie sprawia. Jestem pewien (no prawie), że od razu
    zniosą zakaz.

    > Widze wiele miejsc gdzie to zagrozenie jest o wiele wieksze, o wyborach
    > nie wspominajac.

    Zgoda.
    Ale jedno drugiego nie wyklucza. To, że gdzieś jest mniejsze zagrożenie
    nie oznacza, że trzeba je zignorować.

    > Dlatego widze w tym ruchu tylko i wyłącznie propagande.

    Poniekąd słusznie.

    > I w zwiazku z tym sprzeciwiam sie bo nie widze sensu w przyklaskiwaniu
    > decyzjom które nie maja podstaw, na które nie potwierdzenia w danych ale
    > robi sie zeby coś robić.

    Problem w tym, że nie ma też danych, które by potwierdziły, że nie ma
    takich podstaw.

    > Nie no, wez nie zartuj. Jakie kombinezony? Po co?

    Serio pytasz?
    Przecież pilnowanie porządku, to nie tylko stanie i machanie rękami
    pokazując gdzie komu wolno iść. To również gotowość do podjęcia
    koniecznej interwencji, również bezpośredniej.
    Zgłosisz się na ochotnika, bez zabezpieczeń? Co na to Twoja rodzina?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 88. Data: 2020-04-13 12:51:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
    > Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    > TEgo nie da sie tak przeliczyc.
    > Znam wielu wyborców pis którzy chwala rzad ale zamkniecia lasów nie
    > pochwalaja.

    No uogólniłem, fakt. Niemniej, w moim przypadku ładnych parę lat
    temu wystarczyło jedno działanie, bym stracił 100% sympatii dla
    ówcześnie panującego.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 89. Data: 2020-04-13 13:24:29
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 11:43, Shrek pisze:

    > Przestań już. Te decyzje nie mają żadnego uzasadnienia
    > epidemiologicznego.

    Przestań już. Uzasadnij, że nie mają.
    Z "tak mi się wydaje" dyskutować nie zamierzam.

    > Więc nie masz co ich bronić. Chyba że chcesz po
    > prostu bronić polityków, którzy je podejmują - a nie decyzji.

    Widocznie nie przeczytałeś uważnie. Nikogo nie bronię, a już szczególnie
    polityków. Wykazałem Ci tylko, że, jeżeli nie widzisz sensu, to nie
    oznacza, że tego sensu nie ma. Być może jest inny niż się spodziewałeś,
    ale to nie moja wina.
    I napisałem wyraźnie, że tak robią wszyscy politycy, niezależnie od
    moich sympatii politycznych. I niezależnie od tego, czy prywatnie taki
    sposób podejmowania decyzji mi się podoba, czy nie.

    > Zaczęło się od tego, że nieudolnie tłumaczyłeś to z punktu widzenia
    > zapobiegania zakażeniom. Zdecyduj się o czym piszemy i nie róbmy pewexu.

    Trudno nie rozpatrywać zakazu z punktu widzenia zapobiegania zakażeniom,
    skoro zakaz został wprowadzony w związku z rozpowszechnianiem zakażenia.
    Więc nie róbmy pewexu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 90. Data: 2020-04-13 13:29:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 13:24, Kviat pisze:

    > Przestań już. Uzasadnij, że nie mają.
    > Z "tak mi się wydaje" dyskutować nie zamierzam.

    To nie tak działa. Uzasadnij dlaczego mają. W przeciwnym wypadku ja
    stwierdzę, że od jutra zakazujemy jedzenia papryki czerwonej bo źle robi
    na koronowiruasa, a ty uzasadnij że nie.

> [...]
    > polityków. Wykazałem Ci tylko, że, jeżeli nie widzisz sensu, to nie
    > oznacza, że tego sensu nie ma. Być może jest inny niż się spodziewałeś,

    Więc ten sens (z punktu widzenia epidemiologi) wskaż.

    > Trudno nie rozpatrywać zakazu z punktu widzenia zapobiegania zakażeniom,
    > skoro zakaz został wprowadzony w związku z rozpowszechnianiem zakażenia.

    Więc nie ma on żadnego logicznego uzasadnienia.

    > Więc nie róbmy pewexu.

    Dokładnie - skupmy się na tym co to ma do rzeczy w zakresie koronawirusa
    a nie działań polityków.

    --
    Shrek