  • 31. Data: 2009-10-21 22:05:06
    Temat: Re: Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-10-2009 o 23:05:37 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Więc przepisy określające limity transakcji gotówkowych są po prostu
    > nieuzasadnione.

    Raczej mają drugie dno - hint: GIIF i tematy pokrewne

    --
    Tomek

  • 32. Data: 2009-10-21 22:49:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Budzik pisze:
    > ja nawet kiedys słyszałem takie tłumaczenie jednego klienta...

    To znaczy jakie tłumaczenie?

    > I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

    Kiedyś pod koniec lat 80 i na początku 90 - każda normalnie
    funkcjonująca firma.
    Tylko państwowe "firmy" i instytucje robiły przelewy.
    O ile robiły.
    Dopiero potem Władze zaczęły się na potęgę zapożyczać, więc uznały, że
    należy zmusić firmy do trzymania kasy w bankach by te mogły za nią kupić
    kawałki dziury (budżetowej).

    > jakies przykłady?
    > zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie
    > pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

    Rozumiem.
    Nie wymieniasz opinii bo tylko na tym tracisz? :)

    Przykłady? Nie czytasz prasy, internetu, nie oglądasz telewizji?
    Nic nie wiesz o bankructwach banków i klientach pozostałych z niczym?
    Nie wiesz, że w Polsce banki też plajtowały i myślisz, że plajtować nie
    będą?

    Pewnie, że będą i to nie wiem czy nie na niewyobrażalną skalę.
    Bo akurat we wszystkich polskich bankach ponad 70% rzekomo posiadanych
    kapitałów to w rzeczywistości - dziura budżetowa.
    Jak wiesz ile jest 70% z niczego, pustki, zera to wiesz ile mają w
    rzeczywistości po jednej stronie bilansu.
    Po drugiej zaś 100% depozytów.
    Wg Ciebie to jest bezpieczne? ;)
    Myśl tak dalej - tak samo myśleli Ci co mieli auta na talonach i
    mieszkania na książeczkach mieszkaniowych. Na drugi dzień mieli już
    tylko bezwartościowe papierki :)

    Zasada jest prosta - pieniądze są najbezpieczniejsze jak TY JE MASZ.
    Gdy je komuś przekażesz to... już nie są bezpieczne. Bo Ty nic nie masz.

    I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.
    To już Twoje dopowiedzenie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 33. Data: 2009-10-22 06:33:15
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.

    W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie to
    gdzie? :)

    Pozdr

  • 34. Data: 2009-10-22 06:52:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie
    > to gdzie? :)

    a to juz zalezy od inwencji posiadacza duzej ilosci gotowki, jeden ulokuje
    ja w zlocie, inny w diamentach, jeszcze inny dzielach sztuki, w czymkolwiek
    co mozna pozniej sprzedac bez straty, lub wiekszej straty i ma sie pewnosc,
    ze to cos nie straci na wartosci

  • 35. Data: 2009-10-22 06:56:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:21102009.3FFA83C8@budzik61.poznan.pl...

    > znaczy swoboda polega na tym ze kazdy robi kiedy i co chce?

    przy zalozeniu, ze to co robi, nie szkodzi nikomu innemu, platnosci gotowka,
    nikomu krzywdy nie czynia, to panstwo ogranicza swobode, w mysl zasady
    "ufac, ale przedewszystkim kontrolowac"

    > Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo
    > mocno
    > przeszkadza?

    nie musze znajdowac zadnej sytuacji, on ogranicza moja swobode i juz

    bo jak bede mial fantazje wybecalowac dwie banie w salonie bentleya, ktory
    wlasnie w wawie otwieraja, to nie bede mogl przyjsc z workiem pieniedzy,
    tylko zmuszaja mnie do robienia jakis smiesznych przelewow :)

  • 36. Data: 2009-10-22 06:58:57
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

> [...]
    > czymkolwiek co mozna pozniej sprzedac bez straty, lub wiekszej straty i
    > ma sie pewnosc, ze to cos nie straci na wartosci

    Ok, ale Ty mówisz o nadwyżkach, które można zainwestować długoterminowo, a
    ja miałem na myśli środki pieniężne na bieżącą działalność.

    Pozdr

  • 37. Data: 2009-10-22 07:10:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ok, ale Ty mówisz o nadwyżkach, które można zainwestować długoterminowo, a
    > ja miałem na myśli środki pieniężne na bieżącą działalność.

    na bierzaca dzialalnosc mozesz trzymac chocby w skrytce np bankowej

  • 38. Data: 2009-10-22 07:14:07
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > na bierzaca dzialalnosc mozesz trzymac chocby w skrytce np bankowej

    I to uważasz za sensowniejsze niż trzymanie we własnej kasie?

    Pozdr
    K.

  • 39. Data: 2009-10-22 08:30:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof k...@i...pl ...

    > A co ma do tego branża?

    jestem ciekaw gdzie z kasy wyciaga sie codziennie kilkaset tysiecy i gdzie
    wplaca sie je bezposrednio przedstawicielowi innej firmy co skutkuje
    brakiem problemów z plynnoscia finansowa.

    Przykłady tych upadajacych banków.

  • 40. Data: 2009-10-22 08:40:35
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > jestem ciekaw gdzie z kasy wyciaga sie codziennie kilkaset tysiecy

    Nigdzie, bo to przecież zabronione :P
    Ale nawet jeśli byłoby dozwolone, to jakie to ma znaczenie "gdzie"?
    W wielu różnych firmach, zadowala Cię taka odpowiedź? :)

    > Przykłady tych upadajacych banków.

    Jednak urwałeś się z choinki.

    Pozdr
    K.